Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Grise og krydsninger ???  (Læst 2598 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Grise og krydsninger ???
« Dato: 13 December , 2010, 22:23 »
Jeg har jo ind i mellem lånt hængebugssvin til at klare nogle jordstykker for ukrudt.
Manden jeg låner dem af , talte om et rygte omhandlende krydsninger af alm. industrigris og hængebugssvin , hvilket skulle give mindre fedt på grisen og mere af hængebugssvinets smag.
Hvordan skal disse så avles frem ?  Såfremt der er noget om snakken !
Skal soen være hængebug og ornen industri eller omvendt ? Rent genetisk kan det vel ikke være ligemeget ! ?

Nogen der ved noget om det ?
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Fisker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
Sv: Grise og krydsninger ???
« Svar #1 Dato: 13 December , 2010, 22:33 »
vi har forsøgt med en hængebugorne på en landraceso. Var godt nok  lidt spændt på om han skulle have en lille skammel, men det klarede han alligevel uden. Kødet bliver ganske rigtig lidt mere vildt og lidt mørkere og spæklaget mindre, men jeg synes nu også det går en del udover størrelsen. Krydsningerne var ikke meget større end hængebugsvinet. Tilgengæld er de langt bedre til at rode i jorden og dybere i jorden, hvis man altså synes det er godt. lige til det formål er landracen langt bedre end de små fede.

Rasmus

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Grise og krydsninger ???
« Svar #2 Dato: 13 December , 2010, 22:38 »
Hvad med at få nogle uldgrise? De skulle smage fantastisk og være ekstremt hårdføre.

Jeg drømmer, slemme mig, om at forære kæresten et par minigrise til kæl, som også kan hjælpe mig med at "grave" have. jeg ved godt de små ikke kan klare så meget, men det er også begrænset hvad jeg har der skal ordnes. Grise og høns er fantastiske til at rydde /o de graver, pløjer, bekæmper utøj og ukrudt og gøder jorden samtidig. Vis mig en maskine der kan det? ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Jabina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 302
Sv: Grise og krydsninger ???
« Svar #3 Dato: 14 December , 2010, 13:37 »
Jeg drømmer, slemme mig, om at forære kæresten et par minigrise til kæl, som også kan hjælpe mig med at "grave" have.

En af mine kontaktpædagoger gav sin kone en håndstøvsuger i julegave fordi den var så god til bilen  *g *g *g
Måske skulle du bare lade være med at sige at de også er til haven  ;D

Offline Ditte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Alt Godt Fra Haven.....
Sv: Grise og krydsninger ???
« Svar #4 Dato: 14 December , 2010, 20:45 »
Jeg drømmer også om uldgrisse, men så kommer der indhegnings regler, og hist op og kom herned.... Hvad er reglerne egentlig nu?
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Grise og krydsninger ???
« Svar #5 Dato: 14 December , 2010, 21:06 »
 ;) min kæreste har lært at jeg er ekstrem lusket og at der ALTID er en bagtanke ;D

Han påstår der er kommet nye høns hver gang han kommer ned og kigger til hønsene :D men jeg nægter stædigt hver gang ;)(gammel vane)

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Ditte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Alt Godt Fra Haven.....
Sv: Grise og krydsninger ???
« Svar #6 Dato: 15 December , 2010, 09:06 »
Der er så mange vilde høns der gerne vil ind! -Så siger man jo ikke nej! ;)
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns