Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mangler tunge.  (Læst 2447 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Mangler tunge.
« Dato: 29 Maj , 2008, 10:11 »
Jeg vil gerne vide om en kylling kan sluge sin egen tunge eller om den er klækket uden.

Jeg var idag nede og lukke mine kyllinger ud, om det er chokket over at se mig eller?? ved jeg ikke, men den ene 5 ugers kylling giver et spjæt fra sig ryger om på ryggen og spjætter helt blå i kammen.
Jeg samler den op og den sidder i hånden med åbent næb og hiver efter vejret. Kammen får hurtigt sin røde kulør. men stadig med åbent næb, jeg tager et kig og den har ingen tunge.... Men kan den overleve 5 uger uden??? :( :( ???
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Mangler tunge.
« Svar #1 Dato: 29 Maj , 2008, 13:08 »
Man kan rent faktsik sluge sin tunge i et krampeanfald, om kyllinger kan ved jeg ikke.
Jeg har haft en kylling der sprang op i luften med et vræl, og fald død ned igen, og det tog jeg for at være et akut hjerteproblem.

Det kan jo være du har fået gang i den igen ved at tage den op, men jeg tvivler på at den rent faktisk ingen tunge har. :o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn