Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til syg hund  (Læst 12795 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #15 Dato: 03 December , 2010, 13:20 »
ØV! Men godt at få det afklaret.
Den sidste rejse er altid svær og trist - og især da på den måde!!
Det er jo det med, at der ikke er noget, der hedder "bare en hund". Det hedder en god ven eller et kært familiemedlem!

OG så er det da f... til historie - rent økonomisk!

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #16 Dato: 03 December , 2010, 13:30 »
Så har Zille fået fred :'( :'( :'(.

Jeg har lige haft en stortudende far i røret. Jeg har aldrig hørt ham græde sådan før. Åh så hårdt. Han var der hjemme, men var blevet ringet op af min mor der var på dyrehospitalet. Det eneste han kunne få frem var "Zille er død, Zille er død" og "Jeg vil ikke se hende"...

Jeg er også ked af det :'(.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #17 Dato: 03 December , 2010, 13:33 »
KNUS til jer!

Når nu I er kommet til hægterne, så ringer du til den første dyrlæge og skælder ham ud!
Det ligner ikke noget at lave så dyr en operation på en hund med fremskreden brystkræft - og så enddog glemme at fjerne kræften eller informere om den.
Hvis knuderne har været så store, som du beskriver, så kan man jo ikke overse dem.
Det er ikke bare sjusk - eller i givet fald ikke tilgivelig sjusk!
Han burde refundere hele operationen, synes jeg. Men det er jo ikke sikkert han synes.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #18 Dato: 03 December , 2010, 13:34 »
Åhhh altså! Det er altid trist at miste et dyr, og især en hun eller en kat, det er så trist! :(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #19 Dato: 03 December , 2010, 13:37 »
Øv, hvor er det bare en ærgelig historie! Det er altid trist at miste, men indimellem er der altså lidt for mange bump på vejen inden de stakkels dyr får fred :( I sådan en situation er sjusk, fortravlethed eller inkompetence det sidste man har brug for /d Øv, hvor den dyrlæge burde skamme sig!

Kæmpe krammer til jer alle *t
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #20 Dato: 03 December , 2010, 13:38 »
Sikke dog en trist historie *t
Det er så trist, når man har brugt både mange penge og også mentale ressourcer på sit dyrs sygdom, og man så mister det.
Det er næsten ikke til at bære, når man er bekymret for sit dyrs helbred, og man bruger pengene i forventning om at man kan beholde sin ven nogle flere år, og så sidder man der med sorgen og følelsen af uretfærdighed i stedet  <W

Åh, Tanja, Tine og Mikkel skrev samtidig med mig. Jeg må desværre fortælle at jeg ikke fik en øre tilbage af de kr. 6000, som jeg brugte på Talos operation, hvor han efterfølgende døde af den medicin, dyrlægen gav ham.  /d
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #21 Dato: 03 December , 2010, 14:09 »
Øv, hvor er det bare en ærgelig historie! Det er altid trist at miste, men indimellem er der altså lidt for mange bump på vejen inden de stakkels dyr får fred :( I sådan en situation er sjusk, fortravlethed eller inkompetence det sidste man har brug for /d Øv, hvor den dyrlæge burde skamme sig!



Ja, jeg gentager Tanjas ord for det er lige det jeg også mener.Desværre er det ikke et enkeltstående tilfælde, men noget der sker gang på gang uden at de drages til ansvar. Skulle man formaste sig til at prøve har man tabt på forhånd >:( >:(

Der burde ryddes op i den branche.

Jeg føler med dig og dine forældre.

VH Gunni.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #22 Dato: 03 December , 2010, 14:11 »
*t fra mig til dig
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #23 Dato: 03 December , 2010, 14:23 »
Mange tak for jeres hilsner!
*b
Jeg har da i den grad også lyst til at ringe og overfuse den anden dyrlæge, men jeg har ikke overskudet til det. På den anden side har mine forældre brug for pengene, så måske skulle jeg alligevel prøve at ringe og tale med dem. /1

Det er kun 1½ måned siden jeg mistede min elskede undulat, så jeg havde ikke rigtig behov for flere dødsfald "i familien" lige nu :(.

Det er 3. kæledyr jeg mister i år: Først vores skønne kat Laurits som vi mistede hos en vagtdyrlæge en lørdag aften i marts efter en påkørsel, så min lille ven, undulaten Peppi som blev taget af katten mens jeg var i USA med arbejdet - og nu Zille /d.

Øøøøøøvvvvv :'(.

@Marianne: Jeg læste godt din frygtelige beretning om Talos i sommer. Hvor trist at der findes dyrlæger med så dårlig moral :-X.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #24 Dato: 03 December , 2010, 16:21 »
Puha, sikke en historie. Problemet er jo nok at ingen orker at tage kampen op med dyrlægeforeningen når man lige har mistet en ven. Måske lidt senere? Selv mistede vi vores 8-årige Broholmer efter en fejlslagen rygoperation hos en specialdyrlæge. Det kostede 26000 plus det løse og så måtte hunden aflives 10 uger efter operationen fordi dyrlægen havde mejslet ud i ryghvirvlerne i stedet for at fjerne diskusprolapsen.... Han havde så den frækhed at foreslå at hunden måske led af en medicinsk sygdom der nedbryder "isoleringen" omkring nervebanerne..... Han havde jo selv vist os diskusprolapsen på MR-filmen ::).
Nå, vi overvejede at klage indtil vi fandt ud af at samme specialdyrlæge sidder i klagerådet. Så vi sparede yderligere ærgrelser og lod være. Men vi anbefaler ikke det dyrehospital til nogen og har frarådet vores vanlige dyrlæge at henvise dertil. De var også lidt rystede over regningen.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #25 Dato: 03 December , 2010, 16:22 »
Åh Tanja, det gør mig så ondt at høre. Sender dig og din familie mange tanker  *b
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #26 Dato: 04 December , 2010, 21:10 »
Hej Julie og Kirsten, tak for jeres hilsner!

@Kirsten: Det lyder fuldstændig forrykt det I har været igennem. Den dyrlæge kan da ikke sidde i udvalget, og være med til at bedømme klager mod ham selv  ??? :o ???.... Jeg er helt målløs.

Jeg har talt med min mor i dag. I går fik de fik en opringning fra Dyrehospitalet i Holbæk, som havde undersøgt Zille. De anbefalede aflivning, da de ikke kunne helbrede hende. Det sagde mine forældre ja tak til. Regningen lød på 2200 kr. inkl. røntgen, undersøgelse, konsultation og kremering. Meget fair behandling, men synd for Zille at hun skulle gå i døden alene (mine forældre kunne ikke bære at tage afsted og se hende blive aflivet), og synd for mine forældre som (igen) ikke skal have flere hunde, da det gør alt for ondt, når man skal sige farvel.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #27 Dato: 04 December , 2010, 21:27 »
Det har da altid været sådan med dyrlægernes klagenævn.

En gang først i firserne, var jeg utilfreds med en dyrlæges ydelser, og meddelte ham da jeg ikke gad klage til klagenævnet, at jeg under ingen omstændigheder ville betale hans regning, men tage den direkte i retten, hvis han fremsendte den igen, og forøvrigt skrive et læserbrev i de to lokalaviser, og holde tale i den bedste sendetid i hans klinik for hans ventende kunder. (jeg var meget sur, hans behandling kostede mig et kuld hvalpe på 4 stk. a 5000 kr stykket)

Han må have tænkt, skøre kælling, men han sendte aldrig regningen igen.
En gang i mellem må man altså op af stolen, der er altid nogle anløbne hellige der tror man ikke tør, og benytter sig af det, og dyrlægen er jo altid den der kan argumenterer for sine handlinger ligesom læger og andre højlærte som vi ikke almindeligvis har grund til at sige imod.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #28 Dato: 04 December , 2010, 21:40 »
Trist historie, Tanja  :'(

 *t til dig og din familie
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Hjælp til syg hund
« Svar #29 Dato: 04 December , 2010, 21:43 »
@Tanja. Jeg går da ud fra at den pågældende dyrlæge træder ud af udvalget når han selv skal under luppen. Meeeen, mon ikke de andre er ret positive overfor ham? Vi orkede det i hvert fald ikke. Desværre.
Ja, det er meget synd for dine forældre. Det er altid trist at skulle sige farvel.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand