Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: låne daggamle kyllinger?  (Læst 13688 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

helle skøtt

  • Gæst
låne daggamle kyllinger?
« Dato: 14 Maj , 2008, 17:13 »
Hej.
Jeg har en sød skruk, der nu for anden gang i træk ligger på æg uden kyllinger i. Hun brød ud på et tidspunkt, og lå lidt for længe og hyggede sig på 'dagens' æg før jeg opdagede hende....
Er der ikke én her i nærheden af hornsherred, der har et par nyklækkede kyllinger jeg kan låne, som hun kan få i nat eller i morgen nat?
Hun er kochin...
Og jeg returnerer kyllingerne om seks/otte uger - så det jeg tilbyder er i virkeligheden en levende kyllingemor.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #1 Dato: 14 Maj , 2008, 18:25 »
Jeg venter mig, eller rettere, min rugemaskine venter at nedkomme torsdag/fredag eller måske lørdag. Jeg bor i Kalundborg.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #2 Dato: 14 Maj , 2008, 22:04 »
Jeg bor desværre for langt væk, har ellers 11 dejlige silkehøns, og ville da gerne have de havde en rugemor  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Indianer

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #3 Dato: 15 Maj , 2008, 19:36 »
Kan man det? Altså bare bytte æggene ud med kyllinger i nattens mulm og mørke?...

helle skøtt

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #4 Dato: 15 Maj , 2008, 21:02 »
Kan man det? Altså bare bytte æggene ud med kyllinger i nattens mulm og mørke?...
Hej indianer.
Ja, det kan man godt. Jeg har gjort det før - dels med en barnevelder, der også lå på golde æg og senere har jeg 'fyldt op' under en kochinmor, der forlod æggene, da to var klækket - så røg resten af æggene i rugekassen og et døgn senere fik hun resten retur - klækket.
Jeg tror, at det har noget at gøre med, at hun sådan set forventer, at det skal blive livfuldt under hende, og lægger du kyllingerne i 'hulen' af hånden og snupper et æg med ud på tilbagevejen, er hun bare glad og venter tilfreds på, at det bliver lyst igen, så hun kan se de kære små. Og hun har jo ingen idé om, hvad søren, der burde være inde i æggene...  ;D

 

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #5 Dato: 17 Maj , 2008, 16:23 »
Hej Helle

Jeg har fået een kylling ud af 24 æg, så det er nok for meget at gøre ud af det. Måske er der andre der kan låne dig kyllinger.

Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

helle skøtt

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #6 Dato: 17 Maj , 2008, 17:07 »
ææææv. For os begge to, damen og den ensomme lille kylling. Hvad gør du med den så?  ???

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #7 Dato: 17 Maj , 2008, 22:19 »
Jeg må vel prøve at skaffe den nogle søskende! Eller sende den i pleje hos nogen. Håber det er en hønekylling. Den er grå og ligger lige nu og putter med en bamse!
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Maja Møller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
  • Og så en snegl
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #8 Dato: 18 Maj , 2008, 18:48 »
Øv Jette, det er jeg da ked af at høre, hvad søren er der sket!?
Venlig hilsen Maja

2 skønne tvillingepiger 7 år, den skønneste mand, 1 gårdmis, 1 Brahma Hane, 1 Brahma høne, 1 Brahma/Faverolles høne, 5 røde æglæggere.

helle skøtt

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #9 Dato: 18 Maj , 2008, 19:14 »
åh, det er næsten ikke til at holde ud!
Vi - mig og skrukken - ventede så spændt på nyt fra kalundborg - men det var jo desværre ikke godt nyt. Lørdag aften ringede jeg til en lokal avler, der som regel har kyllinger. Og jeg håbede, at de havde nogle grimme nogen, der ikke kunne bruges til avl, så de ku være til salg - men de har ingen, der er små nok til at blive adopteret. Og nu ville jeg så lige kikke, hvornår den 'lokale' kyllingehandel i rødovre åbner i morgen - arghh - de har lukket mandag.  :'( :'(
Det er bare ikke en høne med held i sprøjten, der ligger der og så gerne vil være mor...


helle skøtt

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #10 Dato: 20 Maj , 2008, 13:11 »
Det 'lokale' har heller ingen daggamle kyllinger. Findes der slet ikke bare to små daggamle kyllinger på sjælland, der gerne vil have en 'rigtig' kyllingmor? Jeg vil gerne købe dem, eller låne dem, så man behøver ikke tage dem ud af sin 'avl' - de kan sagtens blive returneret!
please!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #11 Dato: 20 Maj , 2008, 13:40 »
Hej Helle
hvor længe tror du skrukken bliver liggende? tåbeligt spørgsmål, men jeg har æg i rugemaskinen der gerne skulle klække d 26 ,
Du og skrukken kunne måske overveje nogle godt befrugtede æg af blandet etnisk herkomst, så er du velkommen her hos mig. ;D
Der er ganske vist et stykke vej til Karise, men hvis I vil så er vi her.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

helle skøtt

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #12 Dato: 20 Maj , 2008, 13:58 »
Det lyder lovende. Hvis hun bliver liggende. Sidste omgang regnede hun relativt hurtigt ud, at der ikke skete noget. Og jeg synes, det er synd, hvis hun skal HELE turen igennem igen.
...
26. hmmm. Maxsøes talte om, at de ville få 'friske' forsyninger fredag - afhængig af race - ja, egentlig er jeg vel nærmest ligeglad - kan det være, jeg satser på dem.
Men man skal aldrig sige aldrig.
Men tak for tilbuddet!
Skulle der være andre, der kommer tættere på i dag i opløbet, skal de ikke holde sig tilbage.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #13 Dato: 20 Maj , 2008, 14:06 »
Hvad med et par kødkyllinger? De koster ca. 5.65 og er selvfølgelig ikke det optimale, men i en snæver vending....?

Min kylling er desværre død, den kunne ikke gå, så den måtte aflives. Heldigvis har Lone lovet mig vi finder ud af noget en gang efter ferien.

Prøv evt.

Hillstrøms Rugeri. Brændholtvej 60 4350 Ugerløse. Tlf.: 59 17 92 92.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

helle skøtt

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #14 Dato: 20 Maj , 2008, 18:49 »
Nej Jette, hvor er det synd. Du og din er sørme heller ikke heldige... Ja, det er jo da endnu værre for din kylling. Stakkels fyr. Det er da utroligt, at et helt hold rugekasseæg går til på den måde, er det ikke?
Og så må jeg spørge dumt: Hvad er en kødkylling? Sådan en supermarkeds én? 5 for 100 - udvokset på 30 dage eller??
Det kunne man jo godt. Bare det er kyllinger, så hun kan komme af med sin moderfølelse... Og som nævnt, har vi egentlig rigeligt med høns - også i udsigt - tre andre damer ligger også...
Så! Hvad er en kødkylling. En race, hybrid eller?
Og mange tak for tippet.
« Senest Redigeret: 20 Maj , 2008, 19:32 Fra helle skøtt »