Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ungdommen er noget helt særligt  (Læst 2776 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
ungdommen er noget helt særligt
« Dato: 21 November , 2010, 22:46 »
HAvde jo min smukke smukke hane med på udstilling i denne weekend og i dag havde jeg en helt fantastisk oplevelse. På et tidspunkt ser jeg at to drenge på ca 12-13 år står og tager billeder af min Samson. Jeg går hen til dem og siger... "han er sød ikke? :) " "Han er meeeeeeeeega sej"
 <:
Jeg spørger lidt til drengene om de har høns det har de ikke, men den ene knægt siger så jeg vil have sådan nogen som ham her... og det kan jeg jo sådan set rigtig godt forstå.
Hvor køber man dem henne er ham der til salg (NOOOOOOOOOOOOOO)
Jeg fortøller ham at om alt går vel skulle jeg gerne få en masse kyllinger i løbet af foråret så han kan få mit nummer og så skal han være mere end velkommen til at ringe.  Hvad koster de... tjaaaaa det må vi jo snakke om til den tid ;) (der er altid stor rabat til unge mennesker hos mig)
Men hvad siger dine forældre, er de med på at du gerne vil have høns og at det skal være STORE høns (og så var den hyggelige snak ligesom ødelagt da forældre blev bragt på banen) den ene knægt var næsten sikker på at hans forældre var med på den de har haft høns før. Den anden var også nææææsten sikker :D
JEg tog Samson ud og gav ham til den ene dreng så han kunne prøve at holde ham.  Og så var han solgt :D
Ligger de mange æg, kræver de varme om vinteren (ja ja de har jo tykke sokker på ;) ) skal man have en hane for at få æg nøøøøøj kan den lide rosiner, kan alle høns det? hvor køber man huse billigst (lav dem selv drenge.... nååååå jaaaaa meeeeeeeeeeeega)
I alt en hel masse rigtig gode spørgsmål som kom i et tempo hvor jeg faktisk havde svært ved at følge med, med svarene.
Nå jeg agde at jeg syntes de skulle tage en snak med ders forældre og så fik de mit nummer og forums adresse og så var de velkommen til at kontakte mig.
Da jeg skulle hen og pakke Samson sammen stod hans lille fanskare der igen, denne gang med far! :D
Jeg har sjældent set så lysende drenge øjne :) Og far var ikke helt uinteresseret. Så jeg håber meget at jeg får de to drenge at se igen til sommer.... håber at deres forældre fanger ders sunde interesse og hjælper knægtene igang.  Så skal jeg gøre mit for at vride æg og kyllinger ud af de to høner jeg har gående :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: ungdommen er noget helt særligt
« Svar #1 Dato: 21 November , 2010, 22:58 »
Vrid vrid vrid hihi ;D det er skønt med de unger og høns. I LOVE IT.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: ungdommen er noget helt særligt
« Svar #2 Dato: 22 November , 2010, 07:17 »
Ja, det er skønt, når vi kan fange de unge/børnenes interesse.
På vores udstilling oplevede jeg også nogle børn, der købte (flere) høns, de havde nemlig også deres egne med på udstilling.
Tak fordi du delte, Wanda  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: ungdommen er noget helt særligt
« Svar #3 Dato: 22 November , 2010, 11:10 »
Der kører fortiden et program med nogle unger der skal plage livet af deres forældre for at få en hund, måske vi kunne lave et pendent med høns :D

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.