Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: NØJ, en fed måde at lave kylling på!!!  (Læst 3463 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
NØJ, en fed måde at lave kylling på!!!
« Dato: 01 November , 2010, 21:52 »
Hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før? *p De smager skøøøøønt, og det er virkelig tilfredsstillende at lave dem HELT fra bunden, og vide hvad det er for noget kød man spiser :) Og ret hyggeligt at stå og fedte med ;D Og så er det et skønt alternativ til kyllingestegen :)

Fremover vil de silkehaner som skal herfra, blive flået og brystkød osv. vil blive skåret fra og blive til saftige, smagfulde kyllingefrikadeller. Så må farven også blive gemt lidt  *e Jeg har ihvertfald IKKE lavet dem for sidste gang :)

GKV

  • Gæst
Sv: NØJ, en fed måde at lave kylling på!!!
« Svar #1 Dato: 01 November , 2010, 22:23 »
Det er dejligt at du bragte netop silkehønsene på banen /o Jeg har gjort det samme med hanerne og jeg har oven i købet hakket nogle blancerede grønne bønner med i farsen, det er bare guf.

Den første silkehane jeg gjorde i stand havde jeg det mærkeligt med, alt det mørke kød, ben o.s.v., men som med så meget andet, vænner man sig til det.

De første blev kogt til katte og hunde, men jeg kunne jo ikke dy mig for at smage og de smagte jo bare rigtigt godt.Nu ser jeg næsten frem til at Viben sorterer en fra ;D

VH Gunni.

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: NØJ, en fed måde at lave kylling på!!!
« Svar #2 Dato: 01 November , 2010, 22:30 »
Har i lang tid brugt høns/store kyllinger til fars.. det er meget bedre og smagfuld på en anden måde end svinefars.

Smager skønt..:)
Mvh

Michael

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: NØJ, en fed måde at lave kylling på!!!
« Svar #3 Dato: 02 November , 2010, 11:01 »
Synes jeg skimter et glas rødvin på det første billedet  ;D

Så er jeg ikke den eneste der kan lige at snuppe litt vin under mad tilberedningen /o
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: NØJ, en fed måde at lave kylling på!!!
« Svar #4 Dato: 02 November , 2010, 12:11 »
@Gunni: Jeg glæder mig også helt til at få prøvet en silke, og ser en helt anderledes større værdi i de haner, som skal sorteres fra nu :)

@Loppe: Ja, det er da bare så hyggeligt! ;D