Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Godt tip til katteklatretræer  (Læst 12377 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Godt tip til katteklatretræer
« Svar #15 Dato: 27 Oktober , 2010, 12:23 »
Mine katte må da være enten understimulerede, dovne, eller også får de bare motion nok ude i den vilde natur, for når de er indenfor så ligger de bare og flader ud i sofaen eller vindueskarmene. (De går under fællesbetegnelsen "splatkat"). Jeg tror ikke de ville ane hvad de skulle stille op med sådan et klatretræ... :-\  Er det noget kun indendørskatte har brug for???
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Godt tip til katteklatretræer
« Svar #16 Dato: 27 Oktober , 2010, 12:56 »
Så er der den smukke og kreative metode. :)
Man finder et flot birketræ med et par gode grene. Så køber man sisal og pakker træet ind i det. Skyder fast med sømpistol. Sætter nogle huler og hylder på og sætter træet fast mellem loft og gulv. Det smarte er, hvis træet står i et hjørne, at man kan lave trekantshylder, som holder træet fast til væggen. Det er en billig, men også meget dekorativ løsning. /o
Desværre smed jeg vores ud sidste år, så billedet må I selv forestille jer.
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Godt tip til katteklatretræer
« Svar #17 Dato: 27 Oktober , 2010, 12:59 »
Her lige et billede af vores klatretræ, hjemmelavet i birkestammer.
Det flytter sig ikke, vejer som et ondt år.
Det har nu holdt i 8 år, og kan holde meget længe endnu, men noget af betrækket trænger til udskiftning nu.




Og nej, det er ikke kun indendørskatte, der har brug for klatretræer, men nogle racer er meget rolige, og andre er hyper aktive..
« Senest Redigeret: 27 Oktober , 2010, 13:01 Fra Børge Bech Jensen »
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Godt tip til katteklatretræer
« Svar #18 Dato: 27 Oktober , 2010, 13:06 »
Wauw, hvor er det flot!!! Det er jo netop et kunstværk i sig selv. /o
Mine to xxl-maine coone katte gider desværre ikke rigtig det med træet mere. De er mere til vindueskarme, skriveborde, de stole vi skal sidde på og de gulve hvor vi lige skal gå. <:
At lægge sig et sted, hvor der ikke er mulighed for lidt kæleri og snak er jo for dumt!
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Godt tip til katteklatretræer
« Svar #19 Dato: 27 Oktober , 2010, 13:27 »
Begge mine er udekatte, altså når jeg er hjemme, jeg vil kun have dem ud, når jeg er hjemme, så hvis vi skal nogen stede, kalder jeg dem ind, og ja, de kommer når jeg kalder, siamesere er gode til det!
Men de har så meget krudt i rumpen, at de også har brug for aktivering indenfor. I skulle se dem i fuld firspring fra den ene ende af huset og til den anden, det er så de skrider ud, når der spurter om hjørnerne; det lyder som det beredne kavaleri, der kommer gungrende *f
De kradser stort set heller aldrig "forbudte" steder, fordi de har så mange "lovlige" muligheder.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Godt tip til katteklatretræer
« Svar #20 Dato: 28 Oktober , 2010, 22:48 »
Her er lige et par misundelsesbilleder til dig, Wanda:



Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk