Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det første æg  (Læst 7246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Det første æg
« Dato: 16 Oktober , 2010, 23:15 »
I dag skete der noget fantastisk ude i hønsegården :D jeg fik mit første brahma æg /o

Hr. Blå er en stolt herre som passer HANS høns til ug. Han er ikke til orloff eller wyandot, den lille perlegrå araucana er for hurtig til ham :D. Men én har vundet hans brahmahjerte, en nydelig gul/sort matrone af en brahma høne. Og i dag skete det så. Jeg sad i hønsegården og nød solen da jeg opdagede hr. Blå bag mig begyndte at gokke op. Sagen var at bag mig lå fru matrone i kompostbunken og hyggede sig. Indimellem skræppede hun op i typisk "av åh æg på vej" stil ;D.

Hr. Blå var så bekymret som en far på fødegangen /o og gik gokkende frem og tilbage mens han på bedste hanemaner fortalte mig at her var jeg ikke velkommen ;) uden dog at gå til yderligheder som den gentleman han er.
Gokkelok gokkelok gokkelok, gik han rundt og rundt. Fru matrone gokkede højlydt flere gange, hun har jo heller ikke lagt æg i flere uger. Men ud til sidst kom det et stort flot æg ;D Tænk at man kan blive så glad for et æg :)

Og der er vist ingen tvivl om at dette "ægtepar" skal blive sammen. Hvor er det dog en dejlig race, så fuld af personlighed /o <Y i love brahma

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Det første æg
« Svar #1 Dato: 17 Oktober , 2010, 00:12 »
Og der er vist ingen tvivl om at dette "ægtepar" skal blive sammen.

Nu skal man jo ikke rette på folks skriverier, men her burde vel retteligt have stået 'æg-tepar'.  *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Det første æg
« Svar #2 Dato: 17 Oktober , 2010, 07:27 »
Du er hurtig, Erik *g *g *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Det første æg
« Svar #3 Dato: 17 Oktober , 2010, 09:05 »
Dejligt med en ordentlig og omsorgsfuld hane. Det er jo sådan, det skal være /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Det første æg
« Svar #4 Dato: 17 Oktober , 2010, 15:19 »
STORT tillykke  /o

Glæder mig også til mine første æg.Mine Høns har til december ellers bliver jeg ulykkelig lige som sidste år .

Igen stort tillykke frøken Buff-blu
mvh Jesper

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Det første æg
« Svar #5 Dato: 23 Oktober , 2010, 18:49 »
Fru blå er bare kommet i sving med den æglægning /o men hun bliver også vartet op i hoved og hale af Hr. Blå ;)

Jeg er dog bekymret for den unge Hr. Sort... Han er hønsegårdens kælegris, kommer stormende og vil have guf og er ligeglad om han træder mig over tæerne.
Jeg synes jo at der burde være flere æg, og da jeg skulle have et par stykker fra redekassen kom Hr. sort farende og hakkede på det æg jeg havde i min hånd /d hmmm, forhåbentlig troede han bare at det var franskbrød jeg havde i hånden. Ellers må han have briller på, hvis han altså er ægspiser. Måske skal han bare lige blive voksen ;) men dejlig er han alligevel /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

frida

  • Gæst
Sv: Det første æg
« Svar #6 Dato: 23 Oktober , 2010, 19:02 »
Han har da helt sikkert bare troet det var noget lækkert.
Hvor mange beskeder er det lige du har sendt? Under din profil står der; "leet" under sendte beskeder :o Hvad pokker betyder det?

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Det første æg
« Svar #7 Dato: 23 Oktober , 2010, 19:22 »
Hmmm, det var da mærkeligt, jeg så det godt :)

Ja lad os håbe Hr. Sort bare troede det var franskbrød /o Fru blås æg lå i hvert fald mit i det hele i dag uden en skramme :D

Nu skal Hr. blå bare sørge for at stemple æggene ;D  fru blå lægger, og Hr. Sort skal sørge for hans damer fru splash og fru skalde kommer i gang :D. Så skal jeg ikke bede om mere.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Elena

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Det første æg
« Svar #8 Dato: 25 Oktober , 2010, 09:35 »
Har du flere Hane det gå sammen Johanne? Og siger mig engang brahmae hane gale de ikke? min hane gokker kun, er det normalt? Min sille er for ung til at lægge æg endu men det glader mig når det sker. Nu Leopold er rat ny i hønsegård og er ikke interesseret i dame endu og damene ja... da er en som galer  og hopper på de andre og lave hanen arbejde. Jeg håber at Leopold vogne lidt op.
Venlig Hilsen  Elena
 
  1.4 Moskus ænder,
  1.1 hvid Silke,
  0.2 sort dværg Silke
  1.1 sølv-sort båndet Brahma,
  0.3 guld-sort båndet Brahma,
  0.6 sort Brahma,
  0.1 spettet Brahma,
  0.2 få,
  1.1, hunde,
  0.2 katte,
  1.0 kæreste,
  1.1 børn.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Det første æg
« Svar #9 Dato: 30 Oktober , 2010, 22:21 »
Jeg har 4 haner til at gå sammen, to brahma en voksen og en ung, og to araucana. Jeg tror ikke den unge hr. sort træder hønsene, han virker ikke interesseret endnu. Hr. Blå er den styrende kraft og han galer som en ugle på steroider :o og træder også nogle af hønsene, mest brahma hønsene og orloff hønsene som er drøn forelsket i ham. Derudover træder den mindste araucana hane, Underdirektøren hønsene i smug når han kan se sit snit. De har masser af plads og jeg har ikke oplevet problemer hanerne imellem /o
Men brahmaerne er i hvert fald meget fredelige og jeg tror der går et stykke tid inden unge hr. sort begynder at gale.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Elena

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Det første æg
« Svar #10 Dato: 31 Oktober , 2010, 08:06 »
Mine brahma skal være sammen med silke og det gå fint endu. Amerikanere har jeg slagte alle sammen. De var så ondskabsfyld og kannibaler. Det har gjørt ondt på mig men det kunne jeg ikke tillade på længe set. I dag henter jeg 5 Brahma høns fra Ling og det GLÆÆÆ..DER mig meget. Leopold siger nogle enkelt kort HU..U, jeg troede at det var fordi den havde trådt forkjert. Nå.. det må det være en antydning på at gale
Venlig Hilsen  Elena
 
  1.4 Moskus ænder,
  1.1 hvid Silke,
  0.2 sort dværg Silke
  1.1 sølv-sort båndet Brahma,
  0.3 guld-sort båndet Brahma,
  0.6 sort Brahma,
  0.1 spettet Brahma,
  0.2 få,
  1.1, hunde,
  0.2 katte,
  1.0 kæreste,
  1.1 børn.