Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rettesnore til kønsbestemmelse  (Læst 10599 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Rettesnore til kønsbestemmelse
« Svar #15 Dato: 30 Maj , 2012, 10:58 »
Umiddelbart gætter jeg på at den mørke er en høne og den lyse en hane. Man kan tydeligt se spidse fjer i halskraven på den lyse, og det betyder hane. Det er lidt sværere at se fjerene på den mørke.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Rettesnore til kønsbestemmelse
« Svar #16 Dato: 30 Maj , 2012, 11:10 »
Iiihhhh jeg sidder febrilsk og leder efter et bedre billede af den mørkes halskrave ... jeg kan simpeltehen ikke se forskellen må jeg indrømme  :-[

Skønt med dette forum bestående at lutter hjælpsomme mennesker   <E
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

karina dj

  • Gæst
Sv: Rettesnore til kønsbestemmelse
« Svar #17 Dato: 30 Maj , 2012, 11:12 »
Hold da op... jeg er glad for at høre det ikke kun er mig der undres. De er 9-10 uger gamle siger du! Hvis det er en hane den lyse er det jo vildt, at der i den alder intet er at se på kam og hagelapper  :o

Havde altså godt nok håbet det var lidt nemmere  ;D så går der jo lang tid med fodring før jeg kan sælge de fra jeg ikke skal bruge  ;)

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Rettesnore til kønsbestemmelse
« Svar #18 Dato: 30 Maj , 2012, 11:18 »
Her er lidt flere billeder...

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Rettesnore til kønsbestemmelse
« Svar #19 Dato: 30 Maj , 2012, 16:12 »
Som sagt er det kun et gæt, billedkvaliteten er ikke så god, men jeg mener at kunne se spidse fjer i halskraven på den lyse på nogen af de første billeder.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Rettesnore til kønsbestemmelse
« Svar #20 Dato: 04 Juni , 2012, 11:58 »
Det ser "desværre" ud til du har ret Marianne  :-\   Den lyse kylling er begyndt at få "noget" der mistænkeligt godt kunne ligne hagelapper  :(

Jeg synes netop den farve er enormt flot, især hanerne... men men men... hane pladsen i gården er allerede besat til én af Faverolles hanerne.

Nu er jeg kommet lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op med de to små Brahmaer  ???
De holder sammen for enhver pris, og den mørke pipper frustreret op hvis den lyse er kommet for langt væk.
Det er gået meget bedre for dem med at komme ind i flokken, men det ville næsten være synd synes jeg at dele dem, så kun den mørke bliver tilbage... eller er jeg bare pyldret??
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin