Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hva`ba´ langtidsstege grillkylling ????  (Læst 6708 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Hva`ba´ langtidsstege grillkylling ????
« Dato: 05 Juli , 2010, 16:11 »
Ja altså , kom at stolthed til at nævne for en bekendt , at jeg skal slagte i denne uge.

Uuuuhh altså Jan - sådan en ligevedognæsten øko-kylling skal da langtidsteges !!!!

Skal den det ?  Gør i det ? Eller hvordan håndterer i en ligevedognæsten øko-kylling ?

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: Hva`ba´ langtidsstege grillkylling ????
« Svar #1 Dato: 05 Juli , 2010, 16:29 »
Klip låget af en øldåse lad de meste af øllen være deri (helst en mørk øl med kraftig smag)
smid godt med hvidløg, frisk basilikum og andre kraftigtsmagende krydderier ( i hakket form) i. gnid den i salt, prop dåsen op i bagen på dyret og smid den i kuglegrillen, med indirekte varme i ca. 1 time.

Pil dåsen ud, lad den ligge under staniol og nogle viskestykker. skær efter 15-20 min kødet fra og du har en skøn kylling.

Tiden kommer self an på hvor stor kræet er..

Velbekomme..;)
Mvh

Michael

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hva`ba´ langtidsstege grillkylling ????
« Svar #2 Dato: 05 Juli , 2010, 16:33 »
Langtidsstegning er ved lav temperatur i lang tid, ligesom en julegås/and. Det kan også med stort held praktiseres med en kylling, da vores fritgående kyllinger jo ikke indeholder så meget fedt som købekyllinger. Men dåse-kylling er også meget lækkert.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Hva`ba´ langtidsstege grillkylling ????
« Svar #3 Dato: 05 Juli , 2010, 20:13 »
Har lige langtidsstegt en roastbeef. Den blev supermør og flot rød hele vejen. 90 gr. og ca. 2,5 t.

Og som Henriette skriver, kan hjemmeavlede kyllinger have en tendens til let at blive tørre, men jeg tør ikke give bud på tid.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hva`ba´ langtidsstege grillkylling ????
« Svar #4 Dato: 05 Juli , 2010, 22:33 »
Vi prøvede tilfældigvis 'dåsekylling' i går aftes. Der var ingen bismag af øllet - desværre- men kyllingerne, som havde været på grillen lidt over en time var saftige og velsmagende, så det kan godt anbefales.
Mvh
Erik Andersen

Offline marix

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 161
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
Sv: Hva`ba´ langtidsstege grillkylling ????
« Svar #5 Dato: 05 Juli , 2010, 23:42 »
hvis det er sådan en god stor en, som jeg sidder og fantasere om lige nu og godt kunne spise et lår af, ville jeg give den 3 timer ved 60-70 grader. derefter partere den og give den et skud (10 min) ved 200 grader...
jeg kan ikke blive enig med mig selv om jeg ville brune den af inden den kommer i ovnen, men ellers sørge for at ovnen er rigtig varm, når den får de sidste 10 min, og skindet smurt godt i salt, så det bliver dejlig sprødt.
jeg kunne virkelig godt spise det lår nu - (hvilken smiley repræsenterer mundvand?) ;)

hvis du ellers vil prøve en kylling som altid er saftig, så prøv min "provence-kylling" her: http://marix.dk/provence.html

vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Hva`ba´ langtidsstege grillkylling ????
« Svar #6 Dato: 06 Juli , 2010, 07:50 »
Lavede en kylling på 1500 gram i weberen i sidste uge. Vi har "investeret" 50 kr. ;) i en kyllingeholder med et lille fad under. Fadet kan indeholde 1 stk. dåseøl.

Den frosne kylling tages her i huset op til optøning/modning i køleskab ca. 1 døgn før tilberedning.

Jeg havde gnedet kræet godt ind i barbecue marinade og fyldt en gammel påskebryg i fadet under kyllingen og så sat den i weberen ved indirekte varme. 1 time senere tog jeg den ud, lod den ligge ca. 10 minutter (næste gang vil jeg prøve at "pakke den ind" når jeg tager den af) inden den blev skåret ud og spist med stor lyst.

Jeg har ikke oplevet en tør hjemme-kylling endnu (har også kun smagt 2 indtil videre...) - særligt brystkødet er godt saftigt og mørt.  /o
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.