Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dværgbrahma....?  (Læst 4804 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Dværgbrahma....?
« Dato: 25 Juni , 2010, 22:40 »
Hey..

Nu har der ikke været så meget aktivitet her inde på special klubben for brahma...
Og jeg har tilfældigvis et lille spørgsmål.

Mit første kuld brahma'er er efterhånden begyndt at vise fine tegn på god fjerdragt og falkeblik...
Meeeeeen, nu er der så en af dem som er en smule ved siden af i udviklingen, den er knapt halv størrelse end de andre 3 dyr. Kan det være at den bliver dværg eller hvordan hænger det sammen..?

Den er kommet fra samme forældre som de andre 3 og fra samme størrelse æg. (ca. 62g)
Mvh

Michael

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Dværgbrahma....?
« Svar #1 Dato: 26 Juni , 2010, 12:50 »
Hmmm. Tror at der i den store hønsebog står noget om spontan fordværgning. Det sker mest med indavlede racer. Kyllingerne er sunde nok, men bliver bare meget små.
(Ret mig hvis min hukommelse har svigtet. Gider ikke lige gå hen og slå op i bogen).
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: Dværgbrahma....?
« Svar #2 Dato: 26 Juni , 2010, 14:42 »
Jamen det er kun 1 ud af de 4 (5, den ene er bare død:( )

og de andre er fine store..
Mvh

Michael

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Dværgbrahma....?
« Svar #3 Dato: 26 Juni , 2010, 16:21 »
Netop det Liljesøe skriver om. Det sker bare engang imellem med en enkelt kylling. Måske skal du ud og finde en hane med andre gener, eller også kan du jo bare tage det som en oplevelse. Jeg har for øvrigt også haft et par kyllinger der bare er døde når jeg kommer ud i gården. Aner ikke af hvad for de andre er sunde og kvikke, og jeg kan ikke se sår eller andre tegn på sygdom.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: Dværgbrahma....?
« Svar #4 Dato: 26 Juni , 2010, 19:42 »
Ok.. Hmm jamen han sku ikke på nogen måde være i familie med nogen af de damer han går sammen med.. Men har jo 2 kuld mere på tilsammen 17. Så må lige se om der også skulle være dværg gener med i disse to flokke.. og måske skifte min fine hane ud alligevel:(
Mvh

Michael

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Dværgbrahma....?
« Svar #5 Dato: 27 Juni , 2010, 12:18 »
Hej Michael

Tror ikke du skal frygte indavl.Der vil altid være enkelte der falder uden for.

MVH Jesper
mvh Jesper