Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: øv kattekillinger  (Læst 11822 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: øv kattekillinger
« Svar #15 Dato: 31 Juli , 2011, 15:42 »
Wanda, du skal være opmærksom på at missemor, kan komme i løbetid allerede, når killingerne er 3 uger gamle. Det gjorde Nike, hun havde ikke mulighed for at komme ud, så eftersom hun ikke blev parret, kom hun i løbetid 2 uger senere!! Hun får p-piller nu, da jeg gerne vil have et kuld på hende senere, men helst kun et kuld om året.

I know... og jeg gruer lidt for det. Min dyrlæge ville ikke give p-piller før killingerne var størrer, når de er en måneds tid mere så bliver hun steraliseret, med eller uden killinger i maven :/

Anna, det der med dyrlæge syd for grænsen.... er det meget billigere? og hvem bruger du?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Maddy

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 45
Sv: øv kattekillinger
« Svar #16 Dato: 31 Juli , 2011, 18:51 »
En hunkat kan komme i løb et par dage efter hun har fået et kuld. Og hvis hun bliver gravid igen, er hun oftest temmelig ligeglad med de killinger hun lige har fået.
Hilsen Maddy

0.1 Hund
1.0 Kat blanding
1.0 Mand

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: øv kattekillinger
« Svar #17 Dato: 31 Juli , 2011, 19:19 »
der er flere dyrlæger men hvis du  har en kat klar så om ca 3 uger skal vi lave ny aftale med dr. dyr, det koster for en hunkat ca 30 euro, da vi er flere om det(vi samler tit 4-.5 katte fra alle dem vi kender og så afsted)-  så sig til, man kan  altid lave aftale med dem i suderlugum... vi har også fået tilbud om en dyrlæge kommer til en af os og laver op i hjemmet.. det ved vi ikke helt hvad vi vil synes om men vi må høre krav om hvad der skal til...  I denne omgang skal jeg have mine hunde tjækket så man kan klare alt på en gang.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: øv kattekillinger
« Svar #18 Dato: 31 Juli , 2011, 19:20 »
Vores nabo (storlandbrug) regulerer også jævnligt med et skud hagl eller flere. Og så har de fast fodringstid så de netop får et blik af hvad der færdes af katte på gården

Personligt er jeg den folk kan komme til hvis de har nyfødte killinger der skal aflives. Een gang var det et kuld unger der havde fået øjne ...damn det var hårdt og jeg håber ikke jeg bliver sat i den situation igen. Men hvis de kræves så KAN jeg godt aflive dem ....det jo blot at tænke på alternativet. Men havde det ikke rart i mellemulvet mens det stod på  :'(
Med venlig hilsen Søs

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: øv kattekillinger
« Svar #19 Dato: 31 Juli , 2011, 19:35 »
hatten af for det du kan, jeg kan bare ikke, har svært nok med en syg høne eller kylling...
godt nogen kan.
 
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: øv kattekillinger
« Svar #20 Dato: 31 Juli , 2011, 21:15 »
Hvornår kan man tidligst steralisere en hunkat efter hun har fået killinger?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: øv kattekillinger
« Svar #21 Dato: 31 Juli , 2011, 21:27 »
Hvornår kan man tidligst steralisere en hunkat efter hun har fået killinger?

godt spørgsmål - men jeg har fået killinger her d. 7 juli, og jeg får hunkatten steriliseret her d. 6 august - det mener jeg er ok tid efter en fødsel.

Så længe at hun kan være i kendte omgivelser når hun vågner op og at killingerne evt kan begynde på lidt most dåsemad - så skulle der ikke være noget problem der.
« Senest Redigeret: 31 Juli , 2011, 21:34 Fra Joankinu »
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: øv kattekillinger
« Svar #22 Dato: 31 Juli , 2011, 21:31 »
Min veninde avler, og en af hendes avlshunner er lige blevet steriliseret, jeg mener killingerne var 5 uger.
 
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: øv kattekillinger
« Svar #23 Dato: 31 Juli , 2011, 22:42 »
min veninde fik efter 3 uger, killingerne var med for ikke at chokere dem alt for meget på vejen derhen, men når mor skal hjem kom de i hver sin transportkasse- hun skulle også komme sig.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: øv kattekillinger
« Svar #24 Dato: 01 August , 2011, 22:15 »
Fint, så vil jeg gerne have en kat med om 3 uger Anna. :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: øv kattekillinger
« Svar #25 Dato: 01 August , 2011, 22:20 »
sender lige pm når vi har datoen
høns, ænder, hunde, katte...