Mit navn er Helen, jeg er 43 år og er pt. bosiddende i en lejlighed på Frederiksberg sammen med min dejlige kæreste på 45 og to skønne katte der fylder 4 til sommer
Ergo er det ikke meget vi holder høns
men det kommer. Vi vil nemlig gerne flytte til Jylland og har kig på et nedlagt landbrug med lidt over 5000 m2 jord til, i Vejle Kommune.
Der er i forvejen ikke nogen køkkenhave eller hønsegård/hus, men der er heldigvis plads til sådan nogle aktiviteter. Stedet ligger lige op af et skovområde, så det bliver noget spændende om jeg kan blive enig med ræven om det med at holde høns
men man har da lov at håbe
Jeg glæder mig som et barn til jul. Jeg har tidligere boet i hus på landet - og nød såvel have og køkkenhave som dyrehold i form af hunde, katte, høns, et par prydænder, duer samt kaniner. Disse tjente både som hygge dyr og som lækker mad (på nær hunde, katte og prydænder :p) og jeg vil til hver en tid holde på at dyr der har haft et anstændigt og godt liv smager tifold bedre end de mange stakkels fabriks-fremstillede dyr... men det er der jo mange holdninger til, ikke mindst når muldvarpeskindet skal frem i lyset.
Ud over dette kan jeg fortælle at vi går ind for den økologiske tankegang, hvilket selvfølgelig vil være i højsæde når vi skal etablere vores nye liv
Der er meget der skal læres men når det er lysten der driver værket bliver det jo både spændende og sjovt
Jeg ser frem til mange gode timer her på jeres forum, og glæder mig til at trække på jeres visdom og erfaringer