Hej
Vi er en lille familie på fire der bor i Svenstrup på Als.
For 20 år siden købte vi et hus hvor der var et muret hønsehus/redskabsskur, så der var ingen vej uden om. Vi måtte da ha' høns
For at mikkel og måren ikke skulle blive alt for glade for mine høns besluttede jeg at lave en hønsegård med fast sokkel i 60 cm dybde, lagde tag på og brugte volier tråd.
Jeg har haft mange forskellige høns, men min kærlighed er faldet på Sussex racen, da de bliver utroligt tillidsfulde, fint slagtekød og så lægger de æg hele året.
Desværre er der tilsyneladende ikke så mange syd for Kongeåen der har Sussex, så jeg var virkelig spændt på hvad min efterlysning af en lys sussex hane ville bringe.
Aldrig har jeg dog været så positiv overrasket
Straks meldte der sig én i Nordjylland med en hane, men det er jo (trods alt) godt 4 timer fra Als
Men ........ kort tid efter meldte der sig én der skulle syd på og tilbød transport
Den hjælpsomhed jeg har mødt på fjerkrae.dk har været helt fantastisk og jeg er glad for jeg har fundet et forum, hvor der stadig er plads til hjælpsomhed og en sund hobby.
Til alle dem der vedligeholder og administrerer det dejlige websted ................ hvor er det dejligt at der (stadig) findes mennesker der gidder gøre et frivilligt arbejde, til gavn og glæde for dem der mødes herinde .......... godt gået
/Johnnie