Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 144855 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #180 Dato: 07 Marts , 2012, 16:31 »
Sådan ! Flot med bidrag.
Jeg har også lige været i lommen.

Jeg syntes at Thorleif og Tanja er kommet med rigtig mange gode forslag .
Jeg kunne godt tænke mig en tovholder og iniativtager, er der nogen der melder sig ?
Jeg har mindst lige så mange undskyldninger som jer andre for ikke at være frontfigur.  ::)
Hva' siger Iren selv til at stå frem for en journalist igen og kæmpe mere, orker hun det ?

Jeg kan ikke lade være med at få kuldegysninger ved tanken om at det måske kunne ha overgået mig, da jeg i sin tid var udsat for krakilsk nabo. Tænk hvis kommunen havde opført sig "brøndbysk"

Husk ordsproget : SAMMEN ER VI STÆRKE /o

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #181 Dato: 09 Marts , 2012, 23:22 »
Er der en opdatering nu?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #182 Dato: 09 Marts , 2012, 23:30 »
@Thorleif

X - Mere udledning af CO2.  *f *g
Mvh
Erik Andersen

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #183 Dato: 10 Marts , 2012, 07:34 »
Ja, Erik. Jo mere, jo bedre. Jeg kan ikke vente paa 2020..............Finn: En update?

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #184 Dato: 10 Marts , 2012, 09:12 »
Tilbage til sagen: Les traaden, og doner generoest. Dette handler ikke kun om Iren og hendes hane, det kan ogsaa komme til at blive DIT problem. Men det kan komme til at koste! Finn er paa sagen, men hjelp ham! Giv et bidrag.........................

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #185 Dato: 10 Marts , 2012, 21:34 »
Thorleif. Har været der og givet min skærv. Men enig. Jo flere der giver et bidrag desto bedre. Og størrelsen af bidraget er ikke afgørende.

Mange bække små, gør en stor å.
Mvh
Erik Andersen

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #186 Dato: 10 Marts , 2012, 22:02 »
En meget lille update.

Der er nu indkommet 1200 kr. Så der er i hvert fald til bøden og lidt til sagens omkostninger også.
Jeg har snakket ganske kort med Christiane, men hun havde travlt med noget i retten, så stadig ikke modtaget dommen.

Janni har sagt at hun gerne vil modtage Irens hane, så der er i alt fald mulighed for at den kan komme et sted, hvor den gerne må gale.  /o

Jeg håber snart at have lidt mere nyt.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #187 Dato: 10 Marts , 2012, 22:21 »
@Finn

Har du nogen kommentarer til spørgsmål/ideer i svar #177?

Er der nogen muligheder? Eller er det blot én af de kampe det ikke er værd at kæmpe?
« Senest Redigeret: 10 Marts , 2012, 22:25 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #188 Dato: 11 Marts , 2012, 08:48 »
Den Danske regering skriver under paa aftaler der inholdet SKAL ha betydning for landernes deltagelse i saa mangt, de sender delegater til konferencer, det koster millioner, og regningerne betales af skatte-betalerene, de vanlige folk. Som Rio-konventionen. Jeg tror vejen at gaa, er at gaa til regeringen, og bede dem klargoere ovenfor kommunerne, de lokale myndigheder, hvad de kan og ikke kan bestemme. Det maa da vel vaere mer rationelt end at Finn (og andre som Finn) forsoeger at paavirke de lokale myndigheder til at se paa sit regelverk, og fjerne bestemmelser der er imod hvad regeringen faktisk har forpligtet sig til, og skulde arbejde agtivt for at gennemfoere?
Med sportslig hilsen,
den Norske anarkist i Wales.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #189 Dato: 11 Marts , 2012, 08:50 »
En tanke og lidt spørgsmål. Jvf citatet ovenfor. Lidt afhængigt af hvad domsafsigelsen lyder på selvfølgelig. Men kunne man (Forum) lægge sag an mod Brøndby kommune for overtrædelse af lovgivningen, brud på Rio-konventionen? Ville man kunne opnå fri proces, eller hvad ville det koste? Skulle en sådan sag tages op lokalt eller er tilslutningen til Rio-konventionen noget der er styret gennem EU, så at klagen over bruddet på konventionen skal via EU? Det sidste ville egentlig være optimalt  ;D Brøndby kommune >< EU. Så får de sgu ikke tid til at lave flere stupide regler i Brøndby kommune de næste mange år.

Hvis man på den ene eller anden måde kan starte noget der virkelig skaber overskrifter, vil det ikke blot ændre tingene i Brøndby kommune. Det ville formentlig få alle kommuner til at tænke en ekstra gang (jeg har til tider svært ved at vurdere om det er positivt eller negativt), før de går ud og kvajer sig.

Domsafsigelsen mangler stadig, så med lidt forbehold, så tror jeg næppe at det er vejen. Det vil også være meget dyrt (advokater er dyre..) Jeg tror mere på en politisk løsning, hvor der dels lægges pres på kommunerne så de finder ud af at hvis de laver indgreb overfor haner og/eller høns så får de ballade... Indtil nu har det jo nærmest været "gratis" for kommunerne at udstede påbud. Der er et par sager (eks. Vordingborg) som jeg er stensikker på at kommunen havde tabt klokkeklart. Hvis bare hønseholderen havde holdt fast og ikke opgivet... Men det kræver en del at stå imod den kommunale forvaltning. Derudover så er der også miljøministeren, som jo har mulighed for at lave bek. om, så  kommunerne bliver begrænset i hvad de kan regulere. Men det kræver nok også en god oplagt "sag" for at få hendes opmærksomhed.

Og så til en god nyhed. Helle K. har sagt ja til at være tovholder for det her og sørge for omtale og maksimalt pres på Brøndby kommune. Tak for det.

Jeg skal nemlig fare Europa rundt de næste måneder og ved derfor af erfaring at så kan jeg ikke være udfarende kraft i denne sag.  Det har Helle så lovet at være  /o Selvfølgelig vil Helle få al den støtte hun har brug for. Bl.a. så er der en dispensationsansøgning vedr. antallet af høner som afgøres lige efter påske og her er der brug for en del pres på Brøndby og det vil Helle tage sig af sørge for omtale af indsamling etc.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #190 Dato: 11 Marts , 2012, 09:27 »
Helle K. har sagt ja til at være tovholder for det her og sørge for omtale og maksimalt pres på Brøndby kommune. Tak for det.
Alletiders, supergodt Helle og Finn /o. Og skønt at Irens hane allerede har fået husly, det var godt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #191 Dato: 11 Marts , 2012, 09:36 »
Hvor er det godt at du fandt en tovholder Finn og det glæder mig at det er Helle som af os er kendt for at tale dyr og deres menneskers sag.

Godt at du uddelegerer, Finn  /o

Thorleif , den norske Anarkist i wales...  *o *f for pokker hvor jeg glæder mig til at møde dig en dag.

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #192 Dato: 11 Marts , 2012, 09:49 »
Finn, hvids dine rejser i Europa bringer dig den her retning (Ja, Wales er i Europa) saa skal jeg give dig billig og god B&B, du skal faa det til samme pris som mine stoerste kunder, £25 pr nat, og jeg kan garantere dig Croad Langshan aeg til morgenmaden. www.ashgroveinn.co.uk.
Og Lene, "sig mig hvem du omgaaes, og jeg skal sige dig hvem du er". Jeg ved at du er en god ven af min ven Joern, og nu vil du treffe mig, hmmmmmmmmm? I can smell trouble ahead.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #193 Dato: 11 Marts , 2012, 10:25 »
Og Lene, "sig mig hvem du omgaaes, og jeg skal sige dig hvem du er". Jeg ved at du er en god ven af min ven Joern, og nu vil du treffe mig, hmmmmmmmmm? I can smell trouble ahead.

Hi, ja nu kunne jeg skrive en masse men så vil andre måske tro at jeg flirter med dig .*f
Selskab af mennesker der ikke har travlt med at ligne andre og er hjertevarme og velmenende er selskab jeg trives i.
Måske derfor at jeg nogen gange føler mig malplaceret her på den ofte præstise målende guldkyst. <A

Men for at komme tilbage til sagens kerne.
Hvis Iren har tid og ikke mindst overskud oven på dette kunne vi måske herinde høre om sagen fra hende og komme med ideer og indput til et vidre forløb. Sådan at sagen fra vores side ikke bliver trukket i en retning Iren ikke ønsker.

Offline Enevoldsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #194 Dato: 11 Marts , 2012, 10:37 »

Og så til en god nyhed. Helle K. har sagt ja til at være tovholder for det her og sørge for omtale og maksimalt pres på Brøndby kommune. Tak for det.

/o  /o  /o  /o  /o
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand