Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 144960 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #90 Dato: 29 Juni , 2011, 11:24 »
Hmmmm måske at skyde gråspurve med kanoner ???
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #91 Dato: 29 Juni , 2011, 12:03 »
Gunni siger alt det jeg tænker. Velformuleret. Hvor er de dog bare laaaaangt ude i den kommune. Jeg bliver så tosset, når jeg læser om alm. mennesker der bliver kvast af magtbegærlige instanser. Hetz; ja det er det!

Jeg kan ikke se den side, min bullguard siger den er slem, så jeg skal ikke lige den vej, men jeg er jo nysgerrig  ;D

Her er artiklen.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #92 Dato: 29 Juni , 2011, 13:07 »
Det er noget som har haft en meget høj prioritet i forvaltningen. 3 hverdage efter anmeldelsen fra nabo stiller kommunen i et uanmeldt tilsyn med 2 medarbejdere fra forvaltningen.

Når man tager i betragtning hvad diverse forvaltninger ellers har af "responstid" så må det siges at være overordentligt vigtigt for forvaltningen når de rykker så hurtigt.

Når formanden for teknisk udvalg siger at de ikke kan give Iren særbehandling, så må jeg undre mig over hvorfor der så i regulativet netop er mulighed for dispensation. Hvis den ikke skulle gives her, hvornår så. Så den med særbehandling holder ikke
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #93 Dato: 29 Juni , 2011, 21:29 »
Jeg mangler ord til at beskrive en så tåbelig kommune ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #94 Dato: 29 Juni , 2011, 21:39 »
Så ved man da hvor man skal vælge fra, hvis man skulle flytte til byen, de er jo vanvittige.
Jeg er sikker på at forvaltningen har tænkt at vi kører den her helt ud, så de kan lære det, og så regner de aldrig med at høre fra Finn og han ligesindede venner mere.  *g


 
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #95 Dato: 29 Juni , 2011, 22:34 »
ja man kan undre sig....
hvorfor får jeg lyst til at stille mig op foran brøndbys rådhus med bannere og protestsange ?

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #96 Dato: 29 Juni , 2011, 23:35 »
Det er noget som har haft en meget høj prioritet i forvaltningen. 3 hverdage efter anmeldelsen fra nabo stiller kommunen i et uanmeldt tilsyn med 2 medarbejdere fra forvaltningen.

Når man tager i betragtning hvad diverse forvaltninger ellers har af "responstid" så må det siges at være overordentligt vigtigt for forvaltningen når de rykker så hurtigt.

Når formanden for teknisk udvalg siger at de ikke kan give Iren særbehandling, så må jeg undre mig over hvorfor der så i regulativet netop er mulighed for dispensation. Hvis den ikke skulle gives her, hvornår så. Så den med særbehandling holder ikke

Gad nok vide hvem den klagende nabo er! Og da især hvad hans forbindelser til folk i kommunen er. Det må godt nok være Danmarks suverænt hurtigst reagerende kommune på noget som helst.

Her lugter lidt af kammerateri. (I smell a rat, som man siger på udenlandsk).

Er der noget vi kan gøre for at bistå Iren?
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #97 Dato: 30 Juni , 2011, 06:59 »
@Erik: Så vidt jeg kan forstå, klagede naboen over en hane der galede meget. Den blev slagtet og naboen er tilfreds, og har ikke klager over Iren's nuværende hønsehold.

Jeg er også med på at bidrage med støtte hvis det kan hjælpe på nogen måde. Som jeg ser sagen, så tangerer det hetz det Brøndby Kommune kører på Iren lige nu. Usmageligt :-X.

Blev det forresten nogensinde afklaret om Vagn Kjær Hansens kaninbur levede op til direktivet?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

GKV

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #98 Dato: 30 Juni , 2011, 09:20 »
Hmmm, den der Rio Konvention, hvor og hvordan får man fat i den instans der har med den at gøre? Ja, det er jo nok en eller anden politiker ( på ferie), men nogen må vel have ansvaret for at den overholdes.

Gør man ikke det, kan man vel gå videre op i systemet.

VH Gunni.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #99 Dato: 30 Juni , 2011, 14:27 »
Vi kan måske lave en hønseudstilling på Brøndby Kommunes Rådhusplads, med en rig varietet af dyr, for at understrege det vigtige i Rio konventionens tekst....
Det kan vel også få pressens bevågenhed, og få Hr. Vagn Kjær Hansen ned fra taburetten  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #100 Dato: 30 Juni , 2011, 19:12 »
God idé INA! OPLYSNING, OPLYSNING, OG OPLYSNING. Er den helt rigtig måde! ;)
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #101 Dato: 01 Juli , 2011, 12:22 »
Blev det forresten nogensinde afklaret om Vagn Kjær Hansens kaninbur levede op til direktivet?
Næh, det har han totalt nægtet af kommentere. Men det er jo lidt tricky, fordi det er ikke regulativet i sin egen kommune han overtræder, det er i Københavns kommune.. Det er et illustrativt eksempel på hvor der forskelsbehandles kommunerne imellem.

Vi kan måske lave en hønseudstilling på Brøndby Kommunes Rådhusplads, med en rig varietet af dyr, for at understrege det vigtige i Rio konventionens tekst....
Rigtig god ide. Er der nogen fra området der vil stå for at koordinere dette. Evt. sammen med lokale fjerkræklubber

Derudover så forsøger jeg at få hønseholdere i Brøndby eller omegn til at stille op til interview (evt. anonymt) netop for at få de gode historier om at det sagtens kan lade sig gøre med hønsehold og hanehold i by-zone... Er der nogle fra Glostrup, Vallensbæk, Brøndby eller nærliggende der er friske, så send en mail. Jeg har allerede en der har sagt at vedkommende er villig. (gætterier på vedkommende frabedes i denne åbne tråd!)
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline BirgitteMK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #102 Dato: 05 Juli , 2011, 13:57 »
håber åå en positiv løsning... held og lykke med det...
Venlig Hilsen Birgitte

1.0 austrolops 0.7 rød amerikaner (røde æglæggerhybrider) plus 16 kyllinger i forskellige, men stort set ukente racer :)
220 sdm køer
3.3 frilandsøffer
5 ænder
5 gæs
2 ponyer
1 hund
1 kæreste ;)

Offline iren strand

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #103 Dato: 14 Juli , 2011, 18:53 »
Hej allesammen. Har lige siddet og læst hele tråden igennem - og I skal bare vide, at det er en god støtte for mig at læse jeres kommentarer og gode ideer  :-* ...
Det er meget mærkeligt at jeg nu er politianmeldt - og i sidste uge blev afhørt..!!! - ved min hoveddør en mandag formiddag af to betjente i fuldt udstyr...
Som sigtet havde jeg ret til ikke at udtale mig, hvis jeg ønskede det - men eftersom jeg mener, jeg har undersøgt, hvad man kan forlange af en god borger, før man bygger et hønseanlæg i sin have, så kunne jeg ikke se nogen grund til at lægge skjul på hvad der er sket i forløbet. Og iøvrigt havde politianmeldelsen nogle fejl på de konkrete oplysninger, som teknisk forvaltning har refereret, så der var god grund til at gøre opmærksom på det, mente jeg. Denne afhøring tog en halv time, så der bliver sandelig brugt "mande"-timer på denne sag.
Jeg er helt sikker på, at politiet kan bruge deres tid til noget bedre, og det kan jeg bestemt også - men at min kommune mener - også fra politisk hold - at der skal sættes så kraftigt ind overfor et så lille og latterligt emne - det bekymrer mig som skatteborger. Måske er de for mange deroppe....?
Mange hilsener til jer alle fra iren strand

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #104 Dato: 14 Juli , 2011, 21:44 »
Hej allesammen. Har lige siddet og læst hele tråden igennem - og I skal bare vide, at det er en god støtte for mig at læse jeres kommentarer og gode ideer  :-* ...
Det er meget mærkeligt at jeg nu er politianmeldt - og i sidste uge blev afhørt..!!! - ved min hoveddør en mandag formiddag af to betjente i fuldt udstyr...
Som sigtet havde jeg ret til ikke at udtale mig, hvis jeg ønskede det - men eftersom jeg mener, jeg har undersøgt, hvad man kan forlange af en god borger, før man bygger et hønseanlæg i sin have, så kunne jeg ikke se nogen grund til at lægge skjul på hvad der er sket i forløbet. Og iøvrigt havde politianmeldelsen nogle fejl på de konkrete oplysninger, som teknisk forvaltning har refereret, så der var god grund til at gøre opmærksom på det, mente jeg. Denne afhøring tog en halv time, så der bliver sandelig brugt "mande"-timer på denne sag.
Jeg er helt sikker på, at politiet kan bruge deres tid til noget bedre, og det kan jeg bestemt også - men at min kommune mener - også fra politisk hold - at der skal sættes så kraftigt ind overfor et så lille og latterligt emne - det bekymrer mig som skatteborger. Måske er de for mange deroppe....?
Mange hilsener til jer alle fra iren strand
Iren, jeg synes det er skammeligt at der bliver brugt polititimer og skattekroner på dig og dit hønsehold. Det er simpelthen for langt ude. Jeg er så glad for at du kæmper videre for din ret til at holde din høns i fred. Hold da op hvor må de have sko der klemmer i din kommune! /3
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"