Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel  (Læst 101059 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #120 Dato: 18 Oktober , 2008, 20:06 »
Dyrene bliver bedere dag for dag, og æglægningen stiger også langsomt. De er begyndt at være mere og mere aktive og de har efterhånden fundet ud af at de siddepinde udenfor ikke er farlige, så dem flyver de op på og så sætter de af og flyver flaksende ud i gården igen :D.. Kan begynde at se det på kyllingernes fjer (Ved ikke lige hvorfor på dem) at de skinder mere, kan det ikke være fordi de har større overskud? Godt være det bare er mig :D :D :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #121 Dato: 21 Oktober , 2008, 21:55 »
Nu har jeg hørt herinde at det kan være jeg aldrig kommer til at kunne spise æg eller noget fra de høns der har fået kuren. Hvis det er tilfældet så står deres gravsten allerede parat da vi jo ikke kan have høns vi ikke kan få æg fra :(.... Nu ser vi imorgen, skal ringe og snakke med dyrlægen. Det ville godtnok være synd hvis jeg har brugt så meget tid og penge og så alligevel sådan ikke rigtig på noget :(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #122 Dato: 21 Oktober , 2008, 22:32 »
Jeg synes nu også det lyder helt utroligt, hvis du ALDRIG kan spise æg fra de høns mere, men jeg er ikke ekspert  ???
Jeg håber det bedste!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #123 Dato: 22 Oktober , 2008, 07:12 »
Gør jeg godtnok også, det ville være så ærgeligt ellers :(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #124 Dato: 26 Oktober , 2008, 09:51 »
Nu syntes jeg de er så raske at jeg vil nedgradere fra undtagelses tilstand til mindre forkølelese. De er fint kommet sig alle sammen. Dyrlægen snakker dog om at de måske skal have en lille kur mere for at tage det sidste, det tror jeg dog ikke da de har forbedret sig så meget som de har.

Kyllingerne kan jeg snart sige er fuldkommen raske, mens resten af hønsene har en smule endnu. Hanen galer som før og æggene kommer i en pænd mængde igen :)..

Tak til at som har hjulpet med trøstene ord, og gode råd det har været rart :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #125 Dato: 26 Oktober , 2008, 12:27 »
hej Mikkel

efter sådan en tur som dine høns har været igennem, ville jeg passe godt på dem i en periode bagefter.
Jeg ville koge nogle ris
komme stjerneanis,gurkemeje, ingefær, chili og lidt ahornsirup i, og give dem det et par gange om ugen, samtidig med noget a-38 eller lignende.

Især gurkemeje er en rigtig god antibakteriel rod.

Har kun givet mine det en enkelt gang bare for at se, om de ville have det, og det ville de.

Vibeke

Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #126 Dato: 26 Oktober , 2008, 13:46 »
Det er da gode nyheder, Mikkel!
Jeg har lige været ude og kikke til mine, de render jo rundt ude i have selvom det er et rigtig møgvejr. Jeg håber, de selv har styr på hvor lidt eller meget våde de kan tåle at blive. Det sjove er, at to af hønerne tilsyneladende er sat til at passe på kyllingerne, og det er IKKE nogen af deres mødre, mens hanen går et andet sted i haven med resten af hønsene. Det er den lavest rangerende høne, og en af de andre, som nok er en af de højere rangerende høner, der har tjansen som kyllingesitter.
Men det kan jo være en tilfældighed.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #127 Dato: 26 Oktober , 2008, 14:17 »
De får i forvejen A38 et par gange i ugen som er blandet med havregryn, hvidløg, løg og levertran :)...

Det lyder hyggeligt med den lille vuggestue/børnehave :D...
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #128 Dato: 26 Oktober , 2008, 17:19 »
 Dengang fugleinfluenzaen florerede, blev der omtalt et forsøg  fra Indonesien, mener jeg at kunne huske.
En mand havde 2 flokke høns på 1oo stk, begge blev udsat for smitte,
den ene gav han den blanding, jeg nævnte, incl honningbier, den anden ingenting.
 I den første flok overlevede alle, i den anden var alle døde  efter 4 dage.
I hvert fald støvsugede industrien Kina for stjerneanis til at lave tamiflu af, men vi hørte absolut ikke mere om det forsøg fra Indonesien. ::)

Det, du gør for dine høns lyder vældig godt og rigtigt, og det er selvfølgelig op til dig at bestemme, om det er  godt sådan. ;)

venlig hilsen
Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #129 Dato: 26 Oktober , 2008, 17:55 »
Tja, ser lige på det :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #130 Dato: 26 Oktober , 2008, 19:33 »
Kunne opskriften ikke komme i leksikon?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #131 Dato: 26 Oktober , 2008, 19:44 »
Jo det ville være oplagt. Tror jeg vil prøve at købe noget stjerneanis til dem for bare at prøve det  ::) ::)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #132 Dato: 28 Oktober , 2008, 19:40 »
Har været ved hønsene nu, og det er ikke lige frem glæde det mødte mig :'( :'( :'(.. Alle sad godt nok på pinden, men næsten alle nyser igen og snotter  <W <W <W.. Hanen og to af hønerne ryster også på hovedet nu igen og mine tre Plymouth rock høner er igen blevet blege <W!

Bestiller medicin imorgen igen, og det bliver så sidste gang.. Hvis ikke de kommer sig kan min pengepung og min tolmodighed ikke holde til mere og så bliver næsten alle slagtet.... Retsen får lov at se om de kan komme sig af sig selv elelrs må de gå til  :'( :'( <W <W <W

Syntes jeg har gjort alt, men det er bare noget pis når de så begynder at gå tilabge :(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #133 Dato: 28 Oktober , 2008, 20:59 »
Hej Mikkel.

Kan ikke sige så meget til det, andet end jeg føler med dig. Det er da utroligt at de ikke kan blive raske. Håber en ny omgang med medicinen vil hjælpe, så du ikke skal til at aflive dem alle.
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #134 Dato: 28 Oktober , 2008, 21:00 »
Åhr, altså Mikkel, det er næsten ikke til at holde ud for dig, du får lige et kram ()
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk