Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dam til ænder  (Læst 1476 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline ChrisFrost

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Dam til ænder
« Dato: 16 April , 2022, 17:50 »
Hej.
Jeg er i tvivl om hvor ofte man skal rengøre sin dam i andegården? Jeg har ikke lavet andegården endnu. Men jeg vil gerne gøre det, så det er smart at rengøre og passe. Håber i kan hjælpe :)

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: Dam til ænder
« Svar #1 Dato: 17 April , 2022, 13:49 »
Ikke at jeg har ret meget forstand på, eller erfaring med et vandhul til ænder i en andegård, men ænder elsker vand og de snadre i et væk og skider lige så meget. Så alt efter hvor stor du har tænkt at lave badet, så. . . . .

Jeg tror det er en dårlig ide på et lille område - men hvis du kun har få ænder - så måske. Men næsten dagligt skal vandet nok skiftes.
Jeg ville nøjes med det stort vandtru, uden bademulighed.

Offline ChrisFrost

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Dam til ænder
« Svar #2 Dato: 17 April , 2022, 15:49 »
Ah okay. Jeg troede faktisk det var en nødvendighed at have dam, når man holder ænder? Jeg skal kun have en lille beholdning i indhegning. Men jeg kigger da bare efter en god stor trug så :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Dam til ænder
« Svar #3 Dato: 20 April , 2022, 11:15 »
Ën plastic-sandkasse til børn fungerer fint. Vi har lagt lidt fliser op som trappe både udenfor og indenfor så de nemmere kan komme op og ned. Vi har også et par havedamme de bader i, men de er stadig glade for "badekarret".
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)