Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hakkeorden  (Læst 2383 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jannie

  • Bruger
  • Indlæg: 1
Hakkeorden
« Dato: 02 August , 2019, 09:12 »
Hej

Jeg er helt ny herinde.
Vores familie har for få uger siden købt hønsehus og 3 høns som vi fik af vide var passende for hønsehuset/hønsegården størrelse.
Vi ville gerne have børnevenlige høns og fik af vide af sælger at følgende sagtens kunne gå sammen. Isa Brown, kønigsberger og sort sussex.

Fra start var der ingen tvivl om at sort sussex og kønigsberger var meget dominerende.
I går opdagede vores piger så at de havde hakket isa Brown til blods - temmelig voldsomme skader. Hun stod ikke til at redde.

Kan det virkelig være normalt at de er så voldsomme?


 

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hakkeorden
« Svar #1 Dato: 02 August , 2019, 11:54 »
Jeg kan have mistanke om, at I har købt et af de kombi-hus/gård, der findes så mange af. Disse arrangementer har nogle frygtelig små gårde, som jeg personligt mener er helt uacceptabelt lidt plads til det antal høns, som det pågældende hus/gård lover. De fleste af disse huse/gårde har ikke et større areal, end hvad der vil være under mindstemål til blot en enkelt høne, hvis en flok skal kunne trives nogenlunde. 
Hønsene har intet at lave på så lidt plads. De keder sig og bliver frustrerede og så går det altså galt, som I desværre har oplevet. Den stakkels høne har jo ikke haft en jordisk chance for at løbe væk fra angrebene.
Jeg vil kraftigt råde jer til at lave en indhegning med meget mere plads i forbindelse med det hus/gård I  har.

Isa Brown, kønigsberger og sort sussex kan normalt fint gå sammen, men de skal have plads til at udfolde sig på
« Senest Redigeret: 02 August , 2019, 11:55 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14