Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udendørs fodersilo, hvordan får man hønsene til at æde af den..?  (Læst 1209 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FruJakobsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Jeg har købt sådan en fodersilo til mine høns, men de gider ikke æde af den. Jeg har forsøgt med at lægge en sten på pladen de skal træde op på, så der står åbent ind til foderet hele tiden, men de gider stadig ikke. Nogle tips til hvordan..? Handler det bare om at de skal blive sultne nok..?

Og er der nogen der kan fortælle mig hvordan man indstiller vægt og fodermængde..? Det kan jeg heller ikke finde ud af  :-[

På forhånd tak  :)

Offline Nanna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Jeg er også nysgerrig - mine høns er heller ikke helt friske på at æde fra denne fodersilo - men det ska' de ¤%#"%/-nok lære!

Aner ikke hvordan man skulle indstille den?
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
prøv at dække nettet de skal træde op på men en plade , tørv eller ligende og hold den åben, lig evt fodder på tørven os

Offline FruJakobsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Jeg skrev til America vedr indstilling. Man skal selv bore huller i ståpladen, så de ringe hvor stængerne til klappen sættes i, kan rykkes ud eller ind. Jo længere ringene kommer ud, des tungere fugl skal der til at træde den ned. Så man skal igang med boremaskinen for at indstille  :)