Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er haner virkelig så dumme?  (Læst 2205 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Er haner virkelig så dumme?
« Dato: 01 Juni , 2008, 14:36 »
I går sad jeg og sludrede med nogle venner, og selvfølgelig skulle jeg underholde med mine høns' og hanens fortræffeligheder. Manden i huset fortalte så om noget han havde set praktiseret flere gange med haner:
Man tager en hane anbringer ham i et hjørne med ansigtet pegende ind i hjørnet, og så bliver han stående indtil man vender ham om. Der blev sagt, at hvis man stillede hanen om aftenen ville han stadig stå der i "skammekrogen" næste morgen også selvom det var lyst.
Jeg tror selvfølgelig ikke min ven lyver, men det lyder da helt vildt!
Er det i virkeligheden fordi haner er meget kloge og med det synsfelt de har, kan se at der er ingen vej frem og så bliver stående?

Lige nu ligger mine på en skyggefuld plet i skovbrynet og holder siesta, hønsene i en lille gruppe, mens hanen har anbragt sig på en træstub ca. 50 cm væk og højere så han har et godt overblik. Han har iøvrigt fået rigtig godt gang i hormonerne, og går og gør sig lækker overfor hønsene  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Er haner virkelig så dumme?
« Svar #1 Dato: 01 Juni , 2008, 20:15 »
Det må jeg indrømme at jeg vil se før jeg tror det! Hanen plejer nok at finde ud af et hjørne selvom vi har trængt ham derop når han skal fanges, så---
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk