Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: så kom de endelig....  (Læst 3186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Cirkeline Kyndesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
  • begynder kylling...
så kom de endelig....
« Dato: 31 Maj , 2008, 22:29 »
Ja det var egentlig først torsdag vi skulle hente hønsene men det regnede hele mandagen så vi brugte dagen til noget konstruktivt. En lille tur med færgen og så hen til Palle for at hente damerne. 4 dejlige gule orpedamer. Så var der lige det med hanen....jo der var jo en på dba.dk men i næstved. Pyt med det vi ringede til de bedste venner i næstved og de ville godt have besøg torsdag. 2 fluger med et smæk ;)
 Nu går de så rundt i deres meget store hønsegård og venter på nogle venner. Ihh hvor er vi glade for dem vi har allerede fået 3 æg. Jeg bestikker dem med rosiner og andet godt for at vi kan blive bedste venner.

 Nyklækket hønseejer :-*
« Senest Redigeret: 31 Maj , 2008, 22:42 Fra cirkeline »
0.3 gravhunde, ca 80.000 buckfast bier og 4.6. gul orpington, 1.3. blå orpington, 1.2 sort orpington og forhåbentligt en lille lab pige på vej...

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: så kom de endelig....
« Svar #1 Dato: 31 Maj , 2008, 22:48 »
OJ OJ det lyder godt. Der er ikke noget som at få sin egen lille flok og at de så allerede lægger æg  <Y ja det er bare lykken. At hente det første æg er en skøn fornemmelse. <H
tillykke herfra  <I
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: så kom de endelig....
« Svar #2 Dato: 01 Juni , 2008, 06:16 »
Et stort tillykke med dine nye dame, de ser utroligt flotte ud, jeg kan godt forstå du glade for dem.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Tillykke
« Svar #3 Dato: 01 Juni , 2008, 08:42 »
Et stort tillykke fra mig også. Hvor er de kønne. Ja, egne æg er noget helt særligt. Bare vent til der bliver overskud nok til at give venner og familie en lille gave i form af en bakke med æg. Den stolthed man har over flokken og de flotte forhold i har skabt til dem er noget særligt. Skønt at du vil dele den med os. Her på forum bliver der sat pris på det :)

Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: så kom de endelig....
« Svar #4 Dato: 01 Juni , 2008, 22:59 »
ej nogle fine opper damer, tillykke med dem, jeg har også 2 opper damer og en hane og det er rigtig søde høns og min Henning er virkelig en lækker mås så du skal nok blive glad for dem, held og lykke
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Fru Blume

  • Gæst
Sv: så kom de endelig....
« Svar #5 Dato: 03 Juni , 2008, 08:41 »
Hej ven

Tillykke med putterne  ;D Glæder mig til at se dem i levende live.
Her har vi vidst endelig fået sikret vores hønsegård så de små hollandske dværg kyllinger ikke kan komme ud... De er bare kreative ud over grænser..

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: så kom de endelig....
« Svar #6 Dato: 04 Juni , 2008, 15:36 »
Ih tillykke med dem - hvor er de fine! De har vist ikke været under kærlig behandling af en hane hele soimmeren, som vi andres :)

Jeg elsker den farve gule orpingtons får når solen skinner på deres skørter - så er det som om solen skinner endnu mere!!

Held og lykke med dem!! <.