Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Stalddørssalg - igen igen...  (Læst 4244 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #60 Dato: 09 Maj , 2011, 22:42 »
Jamen, det er jo det der er hele humlen i det, søde Morten :D :D Jeg skrev aldrig under, men fik bare de dér stregkoder og brev tilsendt... ::)

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #61 Dato: 10 Maj , 2011, 10:49 »
Jamen, det er jo det der er hele humlen i det, søde Morten :D :D Jeg skrev aldrig under, men fik bare de dér stregkoder og brev tilsendt... ::)

Se SÅ er det jo rigtig sjovt!   ;D
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #62 Dato: 29 Juni , 2011, 15:58 »
Hvad nu HVIS, man det første år tester sine racehøns for salmonella efter de gældende regler og de bliver fundet salmonella fri.

Og man så andet år laver kyllinger efter dem, så er kyllingerne vel i realiteten fra en salmonella kontrolleret besætning.

Og derfor bliver det vel lovligt at sælge æg fra disse kyllinger eller hur ?? når salmonella programmet følges selvfølgelig..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

  • Gæst
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #63 Dato: 29 Juni , 2011, 16:14 »
@ Lene

 Den samme tanke har jeg haft, sådan må det vel være.Og hvis nogen så køber kyllinger er det jo fra en kontrolleret besætning ikk`?

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #64 Dato: 29 Juni , 2011, 19:40 »
@ Gunni

Jeps det må det vel være..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Farmen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 82
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #65 Dato: 29 Juni , 2011, 23:04 »
Hej Morten
Det er godt nok spændende.. Er der noget nyt i sagen? Tror vi er mange der gerne, vil kunne sætte et "æg sælges" skilt op, med god samvittighed. Håber håber håber.. At du får knækket lidt af denne forhindring.
- Måske man sgu lave et skilt, hvor der stod "sorte æg sælges".  8)
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

1,1 bronze kalkuner, 2 gaser gammel dansk landrace, 0,4 hvide gæs, 2,5 moskusænder, 0,2 hvid landrace and, 1,2,1 Bennets kænguruer og 2 fantastiske døtre på 1,5 og 3 år:).

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #66 Dato: 30 Juni , 2011, 03:20 »
ja se det var jo osse min tanke, da de godkendte rugerier jo er startet et engang osse. Et eller andet sted må vel kunne starte en godkendt stamme op.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline peves04

  • Bruger
  • Indlæg: 21
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #67 Dato: 02 Juli , 2011, 07:49 »
Hej Morten

Hvad med at blive godkendt som mindre rugeri? Hvilket vil sige mindre en 1000 kyllinger om året, så det kommer selvfølgelig an på om du kan begrænse dig  ;D

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129395

Så kommer dine høns fra et godkendt rugeri, du kan endda sælge dem til andre hobby avlere som godkendte som igen burde være i stand til at sælge æg nu tilmeldt salmonella pogrammet. Jeg har ingen ide om omkostningerne forbundet med en sådan godkendelse, men har tænkt mig at undersøge det lidt nærmere. Tør dog ikke tænke for meget hvilken jungle det er jeg bevæger mig ind i


Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #68 Dato: 02 Juli , 2011, 08:08 »
Det må da for pokker være muligt (på en eller anden måde) at få godkendt sine racehøns, så man lovligt må sælge æg ved stalddøren, hvis man har lyst til det.

Men det er garanteret både besværligt og dyrt at få gjort ...... ??? :o

Ellers er det jo en form for monopol, hvis man kun må bruge hybrider til dette. Og selv de nok så kontrollerede hybrider fra de nok så kontrollerede rugerier kan få salmonella.
« Senest Redigeret: 02 Juli , 2011, 10:53 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #69 Dato: 02 Juli , 2011, 10:16 »
Nu ved jeg ikke om jeg er helt galt på den, men vi må vel stadigvæk godt sælge rugeæg. ;D ;D   Og ingen kan se om modtager fortryder at ville ruge ud, men spiser disse æg.  ;D ;D

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #70 Dato: 02 Juli , 2011, 18:03 »
Hmm jeg  tror ikke det er en god ide her på forum at opfordre til at "skide på loven"
Især hvis man ønsker at Forum skal ses som et seriøst sted for fjerkræfolk, med stor interesse i at kommunerne overholder deres forpligtelser.

Vi kan jo ikke selv bestemme hvilke love der er rigtige og forkerte, vi kan forsøge at påvirke,men ikke opfordre til ikke at følge de der er gældende.

Det må være op til den enkelte
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
Sv: Stalddørssalg - igen igen...
« Svar #71 Dato: 02 Juli , 2011, 19:21 »
1
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:19 Fra The Mother »