Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kunstig kyllingemor  (Læst 559 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Kunstig kyllingemor
« Dato: 27 Februar , 2008, 12:23 »
Hej,
Ja, jeg venter kyllinger imorgen, hvis alt går vel, og har nu glemt hvor varmt der skal være under kyllingemoren, håber nogen kan hjælpe. :-\
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Hanne

  • Gæst
Sv: Kunstig kyllingemor
« Svar #1 Dato: 27 Februar , 2008, 12:44 »
Det lyder spændende Patricia!

Vi glæder os til at følge med.

Mhs til varmelampen skal du hænge den i en passende afstand, hvor du mærker efter med din hånd, at den ikke er for varm. - du placerer self. hånden der hvor kyllerne skal være.

Når kyllingerne kommer under lyset skal du holde godt øje med dem, løber de ud til siderne og væk fra lampen, er der for varmet. Klumper de sig sammen i midten og pipper højt er der for koldt! :D

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Kunstig kyllingemor
« Svar #2 Dato: 27 Februar , 2008, 12:47 »
Temperaturen skal være
1.uge: 30-32 "
2.uge: 28-30 "
3.uge:      26 "
4.uge:      25 "
derefter til kyllinger er befjeret ca. 23 ". Temperaturen skal måles ca. 5 cm over gulvet.
Lyt til kyllingerne det er nemt at høre om de befinder sig godt. En let kvidrende pippen er et tegn på er de er tilpasse. Derimod et højt skrigende pippen ikke så godt, de fryser temmelig sikkert. Se efter om de klumper sig sammen i et hjørne. Tjek temperaturen en ekstra gang.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Kunstig kyllingemor
« Svar #3 Dato: 27 Februar , 2008, 17:48 »
Den jeg bruger den første uges tid er en fladvarmer
http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=486
når de så efter en uges tid i "Kuvøsen" kommer ned i hønsehuset har jeg en griselampe.
Billedet her er fra mit første kuld sidste år, og kuvøsen

Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk