Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Glas i haven  (Læst 671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hanne

  • Gæst
Glas i haven
« Dato: 26 Februar , 2008, 14:39 »
Naboens 30 år gamle drivhus sendte i fredags i stormen ca 15 glasplader over i min have - ca 1/4 af haven er fuld af glassplinter i alle størrelser. Selv i hækken 20 meter til den modsatte side, sidder der skår i størrelsen 10 x 10 cm i flere etager!

Dette område er her hvor hønsne får lov at gå frit, når jeg er i haven.

Ud over høns er der også børn og katte.

Er der nogen der har et godt råd til hvad vi stiller op? <W

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Glas i haven
« Svar #1 Dato: 26 Februar , 2008, 15:45 »
Aj hvor trist Hanne. Vi har oplevet det samme, blot med eget drivhus. Det er så ærgeligt.

Vi gik ud med en spand hver, handsker på, numsen i vejret og så ellers 4 timer senere og en øm ryg, var der renset op. Tror ikke der er anden vej.

Har naboen nogle børn der kan komme ind og hjælpe?
Hilsen Susanne

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Glas i haven
« Svar #2 Dato: 26 Februar , 2008, 21:44 »
Hvad med at lade naboen kontakte sin forsikring??? Selvom det er et gammelt drivhus er det måske lovlig opført og dækket. Altså at de skal få det fjernet.
Og ellers bed ham hent sit glas!!!

Mvh    Jørgen
« Senest Redigeret: 26 Februar , 2008, 21:47 Fra Jørgen Hansen »

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Glas i haven
« Svar #3 Dato: 26 Februar , 2008, 22:00 »
Vi har for nylig haft en forsikrings mand ude og give et tilbud.
Der spurgte jeg ham om den gamle bygning der står helt op af naboens grund. Hans kommentar var faktisk at hvis den fløj ind og lavede skade ved naboen så var det naboens (og ikke min) forsikring der skulle dække det.
Det galdt det samme med de store træer der står på vores grund. Hvis de vælter ned i hans hus så er det også hans egen forsikring der skal dække det.
Hvordan det lige er med et drivhus skal jeg ikke kunne sige da jeg jo ikke er inden for noget som helst med forsikringer (de svindlere).
Men når alt det her er sagt så ville det da være ærgeligt at blive uvenner med sin nabo over "så lidt". Men selfølgelig... det mindste han/hun kunne gøre var da at hjælpe med at samle glasset op igen.

Desværre findes der ikke en "magnet til glas" hvis det var sådan en løsning du ville høre om hanne  ;D

Men jeg tror nu at hvis man samler de store stykker op så vil de mindre stykker forsvinde ned i græsset når det begynder at gro igen og man har kørt med plæneklipperen et par gange.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Hanne

  • Gæst
Sv: Glas i haven
« Svar #4 Dato: 26 Februar , 2008, 22:07 »
Jeg håber du har ret. lige nu kan jeg se en barnefod, en kattepote og en hønsefod der kommer til skade en dejlig solskinsdag!

Tak for gode ord alle.

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Glas i haven
« Svar #5 Dato: 26 Februar , 2008, 22:17 »
Enhver med bare den mindste smule fornuft vil da med det samme tilbyde at komme og rydde op, og så kan man være den gode nabo og hjælpe med, hvis man har tid, lyst og ryg til det.

Helt isoleret set (dvs problem = glasskår fra væltet drivhus) tror jeg at det bare er med at få samlet sammen hurtigst muligt. Så længe glasskårene ligger ovenpå hvad der ellers er i en have på denne årstid, er det "bare" at samle dem op. Men hvis der går nogen tid, vil de blive dækket af blade og andet, der bliver flyttet af vind og vej, og så bliver opgaven så meget desto større.

Jeg taler af erfaring: Sidste år væltede en rude, den tidligere ejer havde ladet stå bag et faldefærdigt skur. Jeg orkede ikke at rydde op efter det, og det var også omme bagved, men opgaven voksede over tid, da skårene blev blandet op med blade og andet "flyvegods". Nu har jeg samlet dem op, men det tog meget længere tid, og der dukker stadig skår op, når der har været blæsevejr...

Men lad os håbe at din nabo hjælper til, det er da også sundt for naboskabet!
Med sommerlige hilsner, Christian

Hanne

  • Gæst
Sv: Glas i haven
« Svar #6 Dato: 26 Februar , 2008, 22:42 »
Det tror jeg desværre ikke. Vi deler en hæk, som efterhånden er 2,5 meter høj på deres side og skæv ved os, fordi vi har klippet nogle gange - eller forsøgt. Det er en 1 meter bred tjørnehæk  :'(.

Det er søde unge menndesker, men jeg tror ikke de magter så meget. Det store blå svømmebasin står stadig i haven med sommerns vand - heldigvis ikke de 1000 liter det kan rummer, sammen med den store trambolin m.m.

Jeg tor jeg vil holde mig til hækproblemet og så give dem en masse dejlige øko.æg!

Hanne

  • Gæst
Sv: Glas i haven
« Svar #7 Dato: 28 Februar , 2008, 13:56 »
Så er al glas forhåbentlig fjernet fra min have!

Hmm det var nu ikke så slemt. Solen skinnede og hønsene var med ude. Det er jo det der er et hønseliv og gå og rode i blade og spise græs. Vi nød det.

Det var skønt at se min unge hane passe på flokken! Det var ikke meget han fik at æde. Husker lige hvor fantasktisk orp.haner er overfor sine høner.

Han stod stolt med hovedet højt rejs og passede på os alle sammen <.