Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Livets gang i min hønsegård  (Læst 3397 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #30 Dato: 25 Oktober , 2013, 21:39 »
Hun kan jo løbe på lodret trådhegn, hvilken hun i øvrigt gør når jeg kommer ned til dem og annoncerer min ankomst med et højlydt KYLLERNE KYLLERNE KYLLERNE. Så tager Sally den ned igennem hønsegården i fuld firspring for så at løbe op af hegnet og slå en baglæns saltomortale i luften før hun lander i hønsegården igen. Det ser skide skægt ud..

Det er du simpelthen nødt til og få på film en dag. Jeg kunne godt tænke mig og se en høne lave saltomortaler  /o  ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #31 Dato: 25 Oktober , 2013, 22:59 »
SKØNT med SKØNT på ;D

Sådan er det at have høns❤️...jeg hiver sq dine fortællinger frem på skærmen næste gang jeg møder den der med "HØNS???!"


Offline Dorthe FR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
    • Kennel Fálkastjörnu
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #32 Dato: 26 Oktober , 2013, 08:25 »
Carnache, jeg håber virkelig, at dine fjerede venner fortsætter med at give dig stof til disse herlige hønsegårdsfortællinger - éen er jo blevet ganske afhængig  *g *o

*b
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline Canarche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #33 Dato: 26 Oktober , 2013, 12:51 »
Mange tak for alle jeres kommentarer, det er herligt at vide i kan lide dem. Selvom skrækkelige Olfert er blevet spist (han smagte godt) så sker der jo stadig noget i hønsegården. Der vil også forsat komme små historier fra min hønsegård selvom det ikke bliver i den samme hastighed. Min muse og jeg har nemlig et lettere spændt forhold til hinanden. Hun synes jeg er røvkedelig og tager derfor ofte på forlængede ferier, hvilket efterlader mig som et lallende litterært vrag der ikke kan sætte to ord sammen uden at det lyder ordinært.

Nå. Hermed den sidste jeg har skrevet indtil videre. Den er ca. 10 dage gammel.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Canarche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #34 Dato: 26 Oktober , 2013, 12:53 »
Nu er der jo gået en god uges tid siden jeg klippede roen af skrækkelige Olfert og hans voldelige brormand. Så nu må det vist være på sin plads med en status opdatering.

Det er nu til fulde gået op for Gustav at han er ene hane i kurven, så han øver sig ihærdigt i rollen som bonus pater familias når tøserne tager en indbyrdes tur ned af rappenskralde road.
Han kommer farende for at sikre sig ro og sin patriarkalske ret. En ret han forøvrigt mener sidder for enden af hans næb. Tøserne ryger fra hinanden og i samme øjeblik starter en af dem en omgang hoppebold. Gustav drøner efter den formastelige, men ikke så snart han har fået styr på hende, starter den næste. Scenen gentager sig, og pludselig spiller alle tøserne hoppebold. På det her tidspunkt er Gustav så presset at han giver op og selv begynder en omgang hoppebold. Forskellen er bare at når Gustav spiller hoppebold, er det noget mere voldeligt og det får hønerne til at stoppe legen prompte. Så går de rundt som om intet var hændt, og Gustav står tilbage, snotforvirret og gokker.

Her den anden morgen mente han lige at han skulle sætte sig i respekt. Først røg han helt op i hovedet på Sally. Hun fangede øjeblikkeligt at Gustav var lettere ustabil, så hun gav et vræl fra sig og fløj op på hønsetrappen før Gustav kunne nå at banke hende. På den anden side har hun jo også været i elitetræning hos skrækkelige Olfert sååååh. Skrappedulle mente ikke at brormand Gustav skulle komme her og spille herremand, så hun rejste halsfjer og lagde an til at toppes med Gustav. Wrong move lady. Skrappedulle fik et stk morgenfrustreret hanebasse lige i synet og fandt lynhurtig ud af at det med at rejse halsfjer overfor Gustav var en ultra dårlig måde at gøre opmærksom på sig selv på. Gustav brugte nemlig ikke mange sekunder på at overbevise Skrappedulle om at der var ret lækkert oppe på hønsetrappen. De to andre fik den samme tur, og efter endt dåd, gik Gustav rundt i hønsegården og gav den som ”Monster master of the universe” medens tøserne sad og gokkede utilfredse på hønsetrappen med noget der nok bedst kan oversættes som ”Store nar, hvad fanden bilder han sig ind og sådan en tumpe”.

En af de to høner jeg aldrig har givet noget navn, mest fordi de ikke skilte sig ud med noget, har nu fået et navn. Hun hedder Flyvetossen. Nu er der sikkert nogle af jer der sidder og tænker. Arj, det kan man da ikke kalde en høne. Nå ikke!!! Så læs her. Hver morgen når jeg lukker op for natlugen, stryger de andre ud. Flyvetossen kommer tilsidst. Der står hun så i åbningen og kigger lidt udover de andre, hvorefter hun starter med et ordentligt hop også basker hun i en blød ballistisk bue ned igennem hønsegården bare for at brage ind i hegnet i enden af hønsegården sådan en halv meters penge over jorden. Der er hverken styr på ror, flaps eller retning. Der er nemlig kun en retning Flyvetossen slavisk følger, og den fører lige lukt ind i hegnet. Hvis det så bare havde været en morgen hun gjorde det, så ville jeg have afskrevet det som en kåd morgen fejl. Men det er hver morgen her på det seneste.

Af den årsag, besluttede jeg mig for at bruge nogle af mine sparsomme midler på en udvidelse af landingsbanen. Min hønsegård er bygget op af rammer påsat hønsenet så man kan flytte hønsegården efter behov. Så mig fat i Mads, også gik turen ellers til byggemarkeder i Flensborg hvor Mads fremstillede en brillant perlerække af overspringshandlinger. Han har lige købt hus og jeg tror hans ”nye” hus fra 1926, går ham lidt på nerverne. Tre en halv time senere var vi færdige, og kunne køre hjem med rovet. Jeg havde begået en mindre regnefejl med længden på trådnettet, men der var nok til at bygge to rammer. Dem udvidede jeg øjeblikkeligt hønsegården med. Hønsene kvitterede med at gøre det høns nu engang er bedst til. De begyndte at rive græsplænen op med rode. Her til morgen kom så den store test. Var der plads nok til at Dumbo airlines kunne lande uden at smække næbbet i hegnet igen. Der blev åbnet, de andre løb ud og Flyvetossen satte i sit hop og sejlede ned igennem hønsegården hvor hun landede kort før hegnet. Jeg noterede mig tilfreds at 1,8 meters udvidelse lige præcis havde været nok.

Før i tiden var det jo altid Sally der ikke ville ind om aftenen. Nu om dage går Sally selv ind, men nogen dage gider Skrappedulle bare ikke ind. Så tramper jeg ind i hønsegården med gulvskubben, og kommanderer ind, og Skrappedulle adlyder med det samme. De har alle en vildt overdrevet respekt for gulvskrubben som jeg bruger til at muge ud med, men det forstår jeg altså ikke helt. Jeg har aldrig spillet kroket med mine kyller eller gjort noget andet der ville betinge en sådan respekt.

Den aften var Skrappedulle ikke helt tilfreds med at blive jaget ind, så hun startede sin indre drama queen op for fuld styrke og sad og klagede sig som en overdimensioneret afrikansk hungerkatastrofe i den bedste sendetid, højst sandsynligt i håb om at jeg ville lukke ned for hende ved hjælp af en majsdåse. Gav jeg dåsen til en af de andre, hylede hun op igen. Jeg syntes hun opførte sig som en hysterisk lille forkælet teenage tøs, ja selv Gustav gloede på hende.

Jeg har prøvet at bytte Gustav for en anden hane, men der er ikke nogen der er hoppet på krogen. Enden på det kan være at Gustav må følge i sine brødres fodspor, men det ville ærgre mig lidt, for Gustav er rimelig flot, har en god størrelse og fjerdragt i forhold til sin alder, også er han ikke så sejlende sindssyg som hans brødre var det. Måske skal jeg bare finde et par damer til ham også lade dem gå for sig selv i stedet for at økse ham. Vi får se.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Canarche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #35 Dato: 10 November , 2013, 13:16 »
Det er ved at blive mørkt. I sig selv er det jo ikke mærkværdigt når vi skriver november. Banden i skoven, har også noteret sig at dagene er blevet kortere. Når jeg kommer ned til dem kl. 16:30, er de allerede gået i seng. Det befrier så mig for at stå og råbe IND medens jeg peger på natlugen.

Så på den anden side betyder det så også at der ikke er forfærdelig meget liv i dem om morgenen. Faktisk er Gustav blevet så efterårs sløv, at han skal startes op om morgenen. Når jeg kommer ned i haven sådan omkring kl. 8:00, er der dødsens stille henne ved nathuset. Jeg sætter så i med et kyllerne, kyllerne, kyllerne. Ingen reaktion. Kom så Gustav. Det er blevet morgen. Gør din pligt knægt råber jeg halvhøjt. Ingen reaktion. Jeg rasler med foder, og langsomt kommer der et par ahem ahem inde fra nathuset. Det betyder at Gustav er ved at være vågen. Et par minutter senere plejer han så at gale et par gange eller tre. Det var det. Mere mener Gustav ikke der er behov for.

Der findes dog også de dage hvor han er så sløv at han skal have en skideballe før han galer. En dag her for nylig, hvor Gustav var ekstra morgen sløv, rev jeg lågen op til nathuset og skulle lige til at uddele en general skideballe, da Gustav smed sit hoved helt op under min næse og satte i et drøn af et gal lige op i hovedet på mig. Jeg smækkede lynhurtigt lågen igen, og stod og stampede i jorden medens jeg med en borende pegefinger i øret, forgæves prøvede at få den øredøvende ringetone ud som han effektivt havde plantet der.

Nu er der nok nogen der spørger sig selv hvorfor Gustav med djævlens vold og magt absolut skal gale hver morgen. De fleste ville nok nyde at have en hanebasse der kunne finde ud af at flette næbbet om morgenen. Jo ser i. I vores lille skov er der kun en helårs beboelse. Den er ejet af et par der lige er gået på efterløn. En dag for ikke så længe siden spurgte manden mig hvorfor min hane var holdt op med at gale. Jeg var naturligvis øjeblikkeligt op på mærkerne. Om den generede ham ville jeg vide. Narj. Han syntes det var så hyggeligt med hanen om morgenen. Så vidste han at dagen var startet. Derfor SKAL Gustav gale. Alt for gode naboer. Det kan lynhurtigt gå grusomt galt i den anden retning. Det ved vi jo alle kun alt for godt.

Når Gustav først er vågen, skal alting gå lidt hurtigt. Gustav er nemlig både mave og morgensur. Han tæver den røde børnesi jeg sigter kråse sten i. Han hakker Skrappedulle og han jager Sally. Nu har Sally jo alle dage været op på klørene, så hende er jeg ikke så bekymret for. Værre er det med Skrappedulle der er ligeså blond som Marilyn Monroe. Hver evig eneste morgen afspiller Gustav sit morgensurheds ritual, og hver evig eneste morgen render Skrappedulle direkte ind i morgentæsk. Langsomt burde hun forstå det men nej. Hun er ligeså dum som han er uintelligent, hvilket nok ikke er så mærkværdigt. De er hel søskende. Hvad hjælper det at være flot når man er blød i potten. Ikke en pind når man er høne i hvert fald.

Flyvetossen kommer som altid ud tilsidst. Hun er blevet en ægte pestilens her på det seneste. Til trods for at jeg har udvidet hønsegården, er hun nu istand til at flyve hele vejen ned igennem hønsegården bare for at lande i vandskålen. Og det er hver morgen nu. Hun kommer også højere op. Jeg er 1.84 meter, og kan lige kigge over hegnet der er 1.80 meter højt. Nu om dage kan jeg se flyvetossen UDEN trådnet foran mine øjne når hun laver sin morgensejler. Jeg har haft fat på hende for at se om hun er blevet tynd, men hun er stadigvæk ved godt huld. Næh, tøsebarnet har forfinet sin teknik. Hun har nu fået indstillet vingerne mere optimalt, måske har hun også fået flere kræfter, så nu kan hun flyve længere. At der så stadigvæk ikke er styr på ror og flaps så hun lander i vandskålen, lader ikke til at bekymre Flyvetossen. Det er kun den ledeste førerhane uden fjer der går fuldstændig op i limningen over det.

Mit problem er at jeg ikke kan stille vandet andre steder uden at de vælter det. Derfor skal den lille torskepande holde op med de tåbelige morgenlandinger prompte. Hvis hun ikke finde ud af det, så skal jeg personligt sørge for at hendes Dreamliner test flight project bliver grounded lige på stedet af en ondskabsfuld Fiskars saks der snupper hendes svingfjer i den ene side. Så kan hun øve sig i spiral flyvning kan hun. Der er jo ingen grund til at klippe halen på hende. Den har hun bevisligt godtgjort at hun ikke har fundet ud af at bruge endnu.

Sally er også blevet en habil flyver. Det viser sig ikke i dagligdagen, men når jeg lukker dem ud så de kan gå frit i haven, også stiller mig op på terrassen og begynder at uddele lækre ostetern, så er Sally et missil. De andre begynder at løbe ned imod mig, og tro mig. Wyandotter har lange stylter at løbe på, så det går stærkt. Sally er udmærket godt klar over at hun ikke kan løbe om kap med Gustav, så hun sætter i et hop, og racer hen over hovedet på Gustav og Co. I det hun passerer flokken, slår det flyvetossen at der var jo noget der. Så flyver hun også. Derfor ankommer Sally og Flyvetossen først til lækkerierne, og det er til Gustavs udbredte frustration. Han mener at de to formastelige øjeblikkeligt skal have tæsk, men Sally ved godt hvad et par mandeben skal bruges til. Om bagved og gnaske ostetern. Når Gustav så kommer farende er det om foran og gnaske ostetern. Gustav burde være så klog at ham gemte afstraffelsen og så til at få hakket de sparsomme men lækre ostetern i sig medens tid er. Den måde han gør tingene på, resulterer i at Sally æder sig tyk og fed medens Gustav praktisk talt ikke får nogen ostetern. Det er det jeg altid har sagt. Han er lidt dum.

Han er efterhånden også for gammel til at bo hjemme, og burde smides ud i livet, men ingen har haft behov for ham endnu. Det kan være det kommer. Økse ham vil jeg nemlig ikke. Han er renracet, stor og ret pæn. Måske er han ikke lige til 98 point, men bortset fra hans morgensurhed har han mange gode kvaliteter.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #36 Dato: 12 November , 2013, 19:32 »


Der findes dog også de dage hvor han er så sløv at han skal have en skideballe før han galer. En dag her for nylig, hvor Gustav var ekstra morgen sløv, rev jeg lågen op til nathuset og skulle lige til at uddele en general skideballe, da Gustav smed sit hoved helt op under min næse og satte i et drøn af et gal lige op i hovedet på mig. Jeg smækkede lynhurtigt lågen igen, og stod og stampede i jorden medens jeg med en borende pegefinger i øret, forgæves prøvede at få den øredøvende ringetone ud som han effektivt havde plantet der.



Og lige her fik jeg en indre film for mine øjne, sådan lidt ala gøg og gokke  :D Tak for grinet  ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Connie

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #37 Dato: 12 November , 2013, 19:56 »
 /o ... tak fra tøserne   :laugh:
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Canarche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #38 Dato: 21 November , 2013, 09:05 »
Jamen selv tak da. Her følger den nyeste udvikling.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Canarche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #39 Dato: 21 November , 2013, 09:06 »
Normalt elsker jeg min store dejlige hanebasse Gustav. Han er voldstor for sin race, farverne sidder pænt, hans rosenkam er næsten perfekt og hans løb (ben) er fint farvet orange af al den majs han tryller indenbords. Det eneste rent typemæssigt der ikke er i orden på Gustav er hans halefjer. De flosser, og jeg ville ønske at han ville gøre lidt mere ud af pudseriet dernede, men det har ikke rigtigt herrens interesse.

På den anden side, udviste hans hedengangene brormand skrækkelige Olfert jo aldrig den fjerneste interesse i at pudse sine fjer. Derfor lignede han også lort fra dag et til den dag han blev økset. Set i det lys, burde jeg jo være glad for at Gustav udviser praktisk talt bøsseagtige, eller i hvert fald metroseksuelle interesser i egenomsorg og hygiejne, familie relationerne taget i betragtning. Måske er han bare en helt normal hane, hvilket skrækkelige Olfert under ingen omstændigheder var.

Samværet med Gustav lærer også mig noget. Jeg har jo gået og troet at Gustav var morgensur. Derfor har jeg gået og observeret ham, bare sådan for at se om han havde en mega kuppel designerfejl ligesom hans bror havde det. Det har han ikke. Knægten er blevet kønsmoden og er slet og ret stanghamrende morgenliderlig. Da det gik op for mig, blev jeg lidt ærgerlig på mig selv.
Det er jo ikke Einstein det her. Det er Darwin, mumlede jeg for mig selv, og følte mig temmelig dum over at dette indlysende evolutionstekniske udviklingsstadie hos Gustav var suset direkte hen over hovedet på mig.

Gustav har et temmelig frustrerende problem på kærlighedsfronten. Hønerne er ikke gået i æglægning endnu, og jeg undertrykker det også lidt fordi deres hus er koldt og jeg vil have at de bruger deres energi på at holde sig sunde og varme og ikke på at lægge æg, hvilket koster ret meget energi for en høne. Derfor har de heller ikke den fjerneste interesse i sexlivets glæder. Så når Gustav kommer susende som den hormonbombe han er, ja så flygter tøserne under skrig og skrål til højre og venstre. Jeg kan forestille mig at det er ret nedbrydende for hans selvtillid sådan hele tiden at blive afvist. I hvert fald er han blevet lidt mere ustabil end han plejer at være.

Jeg har været ned hos Mads i weekenden for at hjælpe ham med at rydde op i hans katastrofe af et hus fra 1926, og derfor har min genbo i haveforeningen, set efter dem. Det med at blive passet af andre, faldt slet ikke i Gustavs smag. Mandag morgen var den helt gal. Normalt galer Gustav maks tre gange, og helst i nathuset når jeg kommer ned til dem om morgenen.

Den morgen brød det blanke vanvid løs for fuld udblæsning. Gustav galede som en sindssyg og var slet ikke til at styre. Jeg lukkede ham ud, men det hjalp ikke. Han galede videre. Derefter tævede han foderskålen, vandskålen og sien med kråsesten. Jeg prøvede at bestikke lidt ro i ham med en dåse søde majs. Det havde overhovedet ikke hans interesse. Så diskede jeg op med et kilo fintsnittet grønkål. Gustav kvitterede med at stille sig i bunken og sprede den ud over 3 kvadratmeter, hvorefter han lagde en ordentlig kage midt i det hele. Så galede han igen i en tur.

Nu havde jeg kun et trick tilbage i posen. UD sagde jeg til ham, og forsøgte at få smidt ham ud i haven. Men niks. Herren skulle ikke nogen steder uden sine damer, og de gad overhovedet ikke ud til Gustav når han sådan bare gik og smadrede en hønsegård. Enden på det hele, blev at jeg korporligt smed Gustav ud af hønsegården, og derefter fiskede damerne ud af nathuset, en efter en.
Hvis der ikke allerede herskede kaos, så gjorde der det nu. Gustav kortsluttede totalt, og skreg hovedet af sig selv, medens damerne piftede rundt i hver sin retning som en flok ukontrollerbare lynkinesere. Uroen var total, og jeg fik mere en rigeligt at gøre med bare at holde dem i haven, som jo ikke er indhegnet.

Efter en halv times tid, var der endelig så meget ro på dem, at jeg kunne sætte mig ned og tænde en smøg. Efter yderligere et kvarter, besluttede jeg mig for at hente vand til dem nede ved kilden. Dårlig ide. Gustav var svært tilfreds med at have mig siddende i en havestol på terrassen, og svært utilfreds med at jeg kunne finde på at forlade den. Han galede igen som en besat. Det startede naboens hane, som igen startede den lille hane oppe på gården bagved skoven, som igen startede hanen over på den tyske gård lige over på den anden side af grænsen. Skrig og skrål i en tur, og det i alle fire verdenshjørner. Jeg sukkede, satte mig ned, skænkede mig en kop kaffe og ventede på at hans højvelbårenhed var faldet så meget ned, at man kunne foretage sig noget andet end bare at side og spille voksfigur. Lige på det tidspunkt elskede jeg ham ikke specielt meget.

Senere da jeg alligevel hentede vand, galede han indtil jeg kom tilbage, men i løbet af dagen blev han noget mere normal, og da jeg lukkede dem ind for natten, var han faldet helt til ro igen.
Jeg bestemte mig for at sætte plan B for seksuelt frustrerede haner i sving. Naboen har en Wyandothøne af samme slags som mine, men hun er et år ældre. Den agtede jeg at købe og sætte ind til den elskovshungrende Gustav som så kunne på afløb for sine hormonale tilbøjeligheder.

Som sagt, så gjort. Efter en del jyde krejleri frem og tilbage, købte jeg hønen. Nu skulle jeg bare fange hende. Gokke som jeg har døbt hende, kunne ikke rigtig se det positive i at være et handlet hunkønsvæsen, og flytte hjemmefra stod da slet ikke på hendes ønskeseddel. Det var først efter en del mas og løben rundt på en 1200 kvadratmeter stor grund, at jeg fik fat på hende. Hendes utilfredshed med både behandlingen og situationen var hørbar.

Jeg slæbte af med hende, og vel over i min egen have, fodrede jeg hende med dåsemajs og salat. Det var helt tydeligt at Gokke ikke var vant til den form for velfærd. Hun slugte grådigt alt jeg tilbød hende, og fik øjeblikkeligt tyndskid. Jeg puslede om hende, så hun kunne føle sig tryg, og klokken halv seks da det var blevet mørkt, satte jeg hende ud i nathuset til de andre.

Tirsdag morgen kom jeg tidligt ned til hønsene. Gustav var fuldstændig tavs. Ikke så meget som et gok kom der fra ham. Han kom helt normalt ud da jeg åbnede natlugen, og Gokke som ikke kendte nathuset, kom lige efter. Gustav var totalt paralyseret. Så begyndte han sin parringsdans, og Gokke der tilsyneladende syntes at Gustav var en flot fyr, gjorde sig bred og flad. Efter en del begynderfejl fra Gustavs side, fandt han ud af hvordan man skal gøre når man er den sejeste lovemachine i hønsegården.

De 4 andre havde forundret fulgt seancen fra natlugen. Nu blev de imidlertid enige om at Gokke var en gøgeunge, som sådan bare skulle have mega tæsk. De kom alle ud og nærmede sig Gokke. Til at starte med, trådte Gustav imellem, men snart mistede han fuldstændig overblikket og magten over situationen også var der ellers dømt bitchfight, og det er ikke kønt skal jeg hilse at sige.

Fjerene fløj til alle sider, akkompagneret af høne skrig og hane gok. Gokke der kommer fra en stor flok der består hovedsagligt af løsslupne bur Isaer, havde en hel pose af beskidte ghetto tricks hun trak på i kampens hede. Det havde mine små snotforkælede velfærdshøner fuldstændigt fejlbedømt.
Sally var den første der trak sig. Derefter trak den sidste og Flyvetossen sig. Kun Skrappedulle blev ved. Hun havde ikke til sinds at overlade sin førerplads til Gokke, men det kom hun til. Gokke gennempryglede hende med tricks jeg kun har set haner bruge. For eksempel. Tage fat i nakkefjerene og rykke dem ud. AVS siger jeg bare.

I løbet af formiddagen faldt der ro på hønsegården, og bortset fra et par små skærmydsler, skete der ikke mere. Gustav fremturede med sin sex ting, som Gokke fandt sig i. Sikke en iver siger jeg bare.
Onsdag morgen kunne han lige snige sig til at gale en enkelt gang. Så fik jeg ikke mere for den 25 øre. Han var nemlig travlt optaget af sin nyvundne stilling som hønsegårds don Juan.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #40 Dato: 21 November , 2013, 09:22 »
Åhh...for en skøn fortælling og velkommen til ghetto-tøsen Gokke /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #41 Dato: 21 November , 2013, 09:50 »
 :laugh: :laugh: herligt! og tak!
Jeg har fri i dag og sidder med en kop te foran skærmen- nu har du givet mig lyst til den ugentlige halvhovedrengøring for at kigge høns i kulden  ;D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Connie

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #42 Dato: 21 November , 2013, 15:28 »
SKØØØNT at Gustav fik øjnene op - og mulighed for at udleve sine lyster  ;D  ...  og skønt med en hane, der kan føre sig frem, så hønen lægger sig fladt for ham  *y

... overvejer lige, om afsnittet skal bruges til højtlæsning for tøserne på 10 og 13 ... eller om jeg ender i at skulle forklare hvad "morgenliderlig" er  ::)   8)
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Canarche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #43 Dato: 21 November , 2013, 17:29 »
Hvis de vil have en forklaring på det, så er det kun for at bringe moren på glatis. De ved godt besked. Alternativt kan du jo omskrive den til morgentrængende, og forklare de nuttede små at gustav skal tisse. ØØØHHHhhhh altså. Jaså. *e

Tror faktisk du får større problemer når du skal forklare hvad Gustav gør når han fremturer med sin sex ting <H
« Senest Redigeret: 21 November , 2013, 17:32 Fra Canarche »
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Ellen53

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: Livets gang i min hønsegård
« Svar #44 Dato: 21 November , 2013, 17:49 »
Tak for god underholning,det er herlig læsning,hvem der bare kunne skrive sådan *gMvh Ellen53