Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet  (Læst 3861 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #60 Dato: 26 Juni , 2014, 15:51 »
Vores direkte naboer har også selv høns og har ingen problemer med vores hanehold- de andre længere væk har ikke og får nok aldrig høns...... Det var et rigtigt ØVbrev anonymt stukket i postkassen sammen med en kopi af det gældende regulativ fra Esbjerg- det er VI under! Normalt taler vi direkte om tingene her i kvarteret... Det er da godt. vi kun har Bettefis tilbage og at T lever i bedste velgående hos andre.... :angel:
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #61 Dato: 27 Juni , 2014, 11:38 »
Nej nej nej..hvad sker der for folk?? Jeg synes simpelthen, det er pinligt..og I bor endda i landzone!! Folk er altså forfærdelige..for jeg mener nøjagtig det samme, nemlig at solsorten, eller mågerne på lagerhallernes tage lige bag ved os eller det væld af allikker, som flyver skrivende rundt fra kl 4 om morgenen, er langt mere larmende end en hane.. Jeg tror virkelig, at folk mangler en hobby, og hvor er det dog trist..og jeg kunne nok godt finde på at smide den i hovedet på dem, så hatten af for at I ikke længe har langet øretæver ud, for jeg var da vidst tændt helt af..
Stakkels dig Anders, at du igen må døje med naboers ekstremt flabede kommentarer og tilbagemeldinger, det er da lige til at drive en mand sindssyg, så ideen om at arbejde videre med en potentiel ny ejendom med mere jord, er helt sikkert en godt..men trist at det skal være sådan :(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #62 Dato: 27 Juni , 2014, 13:52 »
Nu har jeg gået og plukket ukrudt og været lidt sur på dine vegne.. Måske er du bare for flink, Anders?? Ja det lyder fjollet.. Men måske skulle du bare skrue bissen på, jeg forestillede mig lidt det her. Hvis naboen henvender sig med en flabet kommentar fx, og så sige med høj, kontrolleret men meeeeget bestemt stemme: Ved du hvad nabo, nu hører det simpelthen op! Hvis jeg hører det mindste kvæk fra dig igen, så melder jeg dig simpelthen til politiet for chikane! Nu har jeg hørt på dit mundlort i over et over et år, og det stopper NU!!!!

Så siger han måske, at han også melder dig til politiet for at larme bla bla bla.. Så siger du bare til ham: Uhha meld mig til politiet for at holde høns, hvor bliver jeg dog bange!

Er det for meget af det gode eller hvad? Jeg synes bare han er en idiot, og min verden grænser det altså til chikane...du er jo så flink og gør intet eller siger intet forkert..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #63 Dato: 27 Juni , 2014, 13:54 »
PS.. Det med barnebarnet tror jeg simpelthen ikke på.. Nu er det jo sådan med spædbørn, at. De ikke kan kende forskel på en måge/en solsort/en hane.. Desuden hvis de er trygge, så. Er 'larm' vel ikke en faktor..altså der blev født børn under krigen og mon Ikke de også sov trygt i deres mors nærvær!? Der er sågar folk, der tager deres barnevognsbørn med på festivaler, og her sover de da ganske udmærket.. Nej, din nabo er altså bare en idiot :(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #64 Dato: 27 Juni , 2014, 14:36 »
som mor til 3, snart 4, børn og indehaver af høns,haner, ænder, gæs og diverse andre dyr, så giver jeg Mette ret, børn sover fint fra både hanegal og hønsenes annoncering af et vellagt æg ;)
Vi bor i landzone og her får hanen da konkurrence af alt fra duer, skader, krager, fasaner, solsorte og et utal af små spurve - og de har nu alle sovet godt alligevel ;)

når vi så tager ind til bedsterne i staden, så er der jo uvante lyde fra naboerne tæt på og diverse larm fra folk og børn på terrasserne rundt omkring, forstyrrer det så de små landbørn? næh egentligt ikke ...

Vi har heldigvis en række vidunderlige naboer omkring vores grund, men vi har også trukket en enkelt nitte ...  ;) så føler med dig!
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #65 Dato: 27 Juni , 2014, 15:29 »
Suk - jeg har også lige været turen igennem med en genbo, som igennem flere år forgæves har forsøgt at få vores øvrige naboer med i en klage over mine høns, uden at henvende sig til os - sådan en lusket og ynkelig opførsel kan om noget gøre mig gal.

For en måneds tid siden fik vi så en skriftlig henvendelse fra de pågældende, hvoraf det fremgik, at stort set alle verdens ulykker skyldes min hane og hans høner. Jeg skrev et langt svarbrev, hvor jeg tilbageviste alle klagepunkter - både dem, der kunne have været noget om og dem som var udsprunget af genboens frie fantasi - det eneste klagepunkt, jeg ikke kunne afvise, var deres frustration over, at barnebarnet (som bor 36 km væk og næsten aldrig kommer på besøg) ikke kunne sove ude om dagen for min hanes frygtelige larm - det fik mig til at tænke lidt over, hvor højt han mon egentlig galer ::) ::), hvis det kan høres helt inde på Nørrebro, hvor der i forvejen er ret meget lyd.

Efter Finns råd fik jeg også skrevet "kære ..." og "vi er kede af, at I er generet....", men det var sgu svært >:(.

Sådanne ynkelige mennesker er det ikke værd at spilde tid på, men alligevel på jeg indrømme, at jeg stadig daglig irriterer mig over tumperne og irriterer mig over, at jeg bruger tid på at være irriteret. Jeg har lyst til at fortælle, at vi kun har hane i haven til ære for dem <B - men så synker jeg jo ned på samme plan ???

Vi bor i landzone  - men overholder alligevel morgen og aften hønsetider, som kravene er for hønsehold i byzone - og genboerne har fået at vide, at vi ændrer absolut INTET ved vores hønsehold.

Dog utroligt med jeres nabo'er, jeg lå i 2 dage på campingplads i torre del mara/Malaga sydspanien med 12 høner og 3 haner, Og alle på campingpladsen forresten 5 * syntes at det var fedt og blev helt kede af det da jeg rejste, der var fuld booket, som en sagde, det var så opmundrene at blive vækket kl.6:30 og nogle spurte indtil, friske morgenæg  :D
Helle, du må godt printe min fortælling ud og sende til dine naboer, så kan det være at de kan se at de høre til et andet sted, men du skal ikke sende dem herned  >:(
Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #66 Dato: 27 Juni , 2014, 15:32 »
Nu har jeg gået og plukket ukrudt og været lidt sur på dine vegne.. Måske er du bare for flink, Anders?? Ja det lyder fjollet.. Men måske skulle du bare skrue bissen på, jeg forestillede mig lidt det her. Hvis naboen henvender sig med en flabet kommentar fx, og så sige med høj, kontrolleret men meeeeget bestemt stemme: Ved du hvad nabo, nu hører det simpelthen op! Hvis jeg hører det mindste kvæk fra dig igen, så melder jeg dig simpelthen til politiet for chikane! Nu har jeg hørt på dit mundlort i over et over et år, og det stopper NU!!!!

Så siger han måske, at han også melder dig til politiet for at larme bla bla bla.. Så siger du bare til ham: Uhha meld mig til politiet for at holde høns, hvor bliver jeg dog bange!

Er det for meget af det gode eller hvad? Jeg synes bare han er en idiot, og min verden grænser det altså til chikane...du er jo så flink og gør intet eller siger intet forkert..

Jeg opsøgte dem selv til sankt hans festen fordi jeg tænkte de ville være glade for den nyhed, men jeg tog fejl og talte så ikke mere med dem. Så er den ikke længere og jeg behøver aldrig mere snakke med dem.

Det niveau du foreslår her, jeg har slet ikke hverken lyst til eller behov for at lade mig falde ned til. Bare fordi han er en sur mand behøver jeg ikke opføre mig ligesom han gør.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #67 Dato: 27 Juni , 2014, 16:03 »

Helle, du må godt printe min fortælling ud og sende til dine naboer, så kan det være at de kan se at de høre til et andet sted, men du skal ikke sende dem herned  >:(
Mvh Viben

De hysteriske og nærtagende genboer har ellers sådan en rullende konservesdåse, som de heldigvis tager væk på weekend i en del gange, så de kunne sagtens kommer ned og blive ' naboer' til dig ;D Selv om de øvrige naboer fortæller, at parret altid er taget ofte væk i weekenderne med campingvognen, så hedder det sig nu, at de bliver nødt til at tage væk pga hanen ::) ::)

.....men som tidligere skrevet - så har jeg svaret og tilbagevist alle deres helt hen i vejret klagepunkter - resten af beboerne herude i det lille samfund har jeg givet en kopi af deres klage og mit svar - og at genboerne ikke hilser på os længere......åh ja...det er SÅ nemt at leve med. Min hane galer sparsomt morgen, middag og kl. ca 17 - og det vil han blive ved med, indtil han selv falder af pinden.......og så bliver afløst af en ny hane ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #68 Dato: 27 Juni , 2014, 18:09 »
Jeg opsøgte dem selv til sankt hans festen fordi jeg tænkte de ville være glade for den nyhed, men jeg tog fejl og talte så ikke mere med dem. Så er den ikke længere og jeg behøver aldrig mere snakke med dem.

Det niveau du foreslår her, jeg har slet ikke hverken lyst til eller behov for at lade mig falde ned til. Bare fordi han er en sur mand behøver jeg ikke opføre mig ligesom han gør.

Du har også helt ret..hvorfor synke ned på det niveau.. Men hvor går grænsen?? Hvor meget skal man finde sig i? Du tager det ihvertfald ovenud fornuftigt, og jeg håber de lader dig / jer være nu :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #69 Dato: 27 Juni , 2014, 18:24 »
De hysteriske og nærtagende genboer har ellers sådan en rullende konservesdåse, som de heldigvis tager væk på weekend i en del gange, så de kunne sagtens kommer ned og blive ' naboer' til dig ;D Selv om de øvrige naboer fortæller, at parret altid er taget ofte væk i weekenderne med campingvognen, så hedder det sig nu, at de bliver nødt til at tage væk pga hanen ::) ::)

.....men som tidligere skrevet - så har jeg svaret og tilbagevist alle deres helt hen i vejret klagepunkter - resten af beboerne herude i det lille samfund har jeg givet en kopi af deres klage og mit svar - og at genboerne ikke hilser på os længere......åh ja...det er SÅ nemt at leve med. Min hane galer sparsomt morgen, middag og kl. ca 17 - og det vil han blive ved med, indtil han selv falder af pinden.......og så bliver afløst af en ny hane ;D
Jeg har aldrig forstået den slags naboer, de skulle heller købe æg af dig og glæde sig over at de går fri omkring, om jeg fatter den slags naboer  ::), men det er jo også dem som heller køber buræg og brokker sig over naboens høns og en hane som kan gale helt til Nørrebro  ;D
Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline pylle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 39
    • Kennel Engelsparkens
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #70 Dato: 10 Februar , 2015, 16:37 »
Hold da op hvor er det flot og venligt skrevet Anders. Hvis jeg nogensinde løber ind i sure naboer, vil jeg finde denne tråd frem igen, og tage udgangspunkt i dit brev  /o  ;D
1,2 Tysk pinscher
Har Engelsk Araucana

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #71 Dato: 10 Februar , 2015, 16:45 »
Det skal du være så velkommen til.

Jeg har forøvrigt ikke hørt mere til naboer siden i sommers, så de er nok ved at have affundet sig med situationen.

Og der er flere i nabolaget der har fået høns inkl. hane  ;D
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk