Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Uhyggesnak!  (Læst 1815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #30 Dato: 07 April , 2012, 13:19 »
Det er da ikke dyremishandling at kaste en spand vand i hovedet på en hund altså....
nej med det er det altså at holde den i et bur mens man gør det.. og snakker vi med vandslange eller en kop fuld???

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #31 Dato: 07 April , 2012, 13:37 »
Ihh du fredens altså - det er jo bare vand. Den tager jo ikke skade af lidt vand.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #32 Dato: 07 April , 2012, 13:39 »
hvad ville du syntes om jeg kom og fangede dig, proppede dig ind i et lille bur, og gik amok med vandslangen, med iskoldt vand.. en dag som idag!!! ;) jeg er frisk.. det er jo bare vand!!!

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #33 Dato: 07 April , 2012, 13:40 »
Jamen, du kommer bare - jeg tror heller ikke der blev skrevet at den skulle overfuses med vand..
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #34 Dato: 07 April , 2012, 13:44 »
jeg kommenterede også bare at jeg måske syntes der var bedre måder at håndtere sagen på..  ;)

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #35 Dato: 07 April , 2012, 23:49 »
Citér
og så vil jeg godt bevæge mig ud på meget tynd is.. og sætte mig selv i fare for at blive eksluderet af hele fjerkræforum, ved at tage tossen i forsvar, selvom jeg ikke kender hverken ham eller trådstarter!! og på trods af jeg selv er utilfreds med mine naboer og så sige: At der er 2 sider på en pande
Det har du jo ret i, men det vi gør som genere ham er at færdsel til os kører forbi hans hus, men da vejen er blind er der ikke rigtig andre muligheder.
Så laver vi vejen(uden at kræve penge for grus, diesel og snerydning) så han er nødt til at bruge tid på at lave hjulspind så den bliver hullet igen.
Dem som ejer skoven kan ikke bruge den del som er nær hans hus(og der er beplantning mellem hans grund og stig)pga raketter når de rider og f...finger.
Nogle landmænd har adgang til deres mark via vores vej, og gud nåde trøste dem hvis der ligger jordknolde når de har kørt der, så bliver der ringet.
Nogen i hans EGEN FAMILIE har meldt ham for sort arbejde og ulovlig våbenbesidelse.
Altså jeg tror sku ikke det er os der er tossede her.
Og tilbage til den spand vand, det er da bedere end at skyde den!! Kan ikke se det er mere synd for hunden end for de høns den skræmmer fra vid og sans.

Jeg fiksede lige citatet, så man kan se, hvad du har skrevet :D
Jeg fjernede også lige det ekstra enslydende indlæg
Marianne - admin
« Senest Redigeret: 08 April , 2012, 06:35 Fra Marianne Vedel »
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Echo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 115
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #36 Dato: 08 April , 2012, 08:04 »
Jeg tror nesten jeg ville prøvd å sette opp noen elektriske tråder rundt hagen min, så ville antagelig bikkja holdt seg unna etter kort tid. Det behøver vel ikke bli så dyrt og er jo fort gjort å fjerne når det har gjort nytta si. Vi har hatt et elektrisk sauegjerde og når det har vært hunder som har prøvd seg hos oss så har det holdt med to forsøk før de ikke har lyst til å se på de hønsene igjen.

Offline Mico

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 160
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #37 Dato: 08 April , 2012, 11:28 »
Åndsvag hund! Du kunne jo indfange den, ringe til naboen og sige det og kræve at han laver hegn om sin have.
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline luffe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
  • jæger
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #38 Dato: 08 April , 2012, 12:11 »
gå ind til dem og sige til dem at næste gang den kommer ind i haven bliver den skudt og så har i lov til at skyde den
og den lov er til i nu da den ikke er blive lave om i nu

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #39 Dato: 08 April , 2012, 19:28 »
Man skal også advare skriftligt, før man lovligt kan skyde andre folks hunde, så længe det varer med at måtte det!
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #40 Dato: 08 April , 2012, 19:59 »
Og tilbage til den spand vand, det er da bedere end at skyde den!!
Og tilbage til den spand vand, det er da bedere end at skyde den!!

Det kan man jo så diskutere..

du behøver da ikke forsvare dig over for mig! Jeg syntes bare det er lidt sjovt som denne mand så hurtigt kunne blive mål for hele Danmarks had!! han lyder da helt sikkert som en idiot jeg er glad for jeg ikke har til nabo.. men så kender jeg jo heller ikke mere til den sag.. og det behøver jeg heller ikke ;)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #41 Dato: 08 April , 2012, 21:01 »
Summa summarum af denne sag er vel, at det godt nok er groft at man skal finde sine høns skambidt i egen have, og at naboen ikke vil sige undskyld, men mener skylden er ens egen.

Hundens skyld eller ej. Jeg ville ikke tøve med at spule den, kaste sten efter den eller andet, hvis den stod med en af mine høns i kæften!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #42 Dato: 08 April , 2012, 21:15 »
Prøv lige at læs det her § 14 stk 2

Men sikke da en idiot af en nabo, desværre findes de alle steder.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #43 Dato: 08 April , 2012, 21:20 »
gå ind til dem og sige til dem at næste gang den kommer ind i haven bliver den skudt og så har i lov til at skyde den
og den lov er til i nu da den ikke er blive lave om i nu

Lad os nu ikke få startet en borgerkrig. Jeg er bekendt med hvad loven siger. Men der er altid flere måder at løse et problem på. Så mon ikke en politianmeldelse, med deraf følgende bødepålæg, kan få den gode (sure) mand på andre tanker.

Jeg tror nesten jeg ville prøvd å sette opp noen elektriske tråder rundt hagen min, så ville antagelig bikkja holdt seg unna etter kort tid. Det behøver vel ikke bli så dyrt og er jo fort gjort å fjerne når det har gjort nytta si. Vi har hatt et elektrisk sauegjerde og når det har vært hunder som har prøvd seg hos oss så har det holdt med to forsøk før de ikke har lyst til å se på de hønsene igjen.

Jeg er sikker på at et elektrisk hegn ville kunne få hunden på andre tanker, efter et eller to forsøg på at komme ind i haven. Men det kan heller ikke være rigtigt at man skal hegne egen have ind (med el-hegn) for at holde andre menneskers dyr ude. Én ting er at man evt gør det for at holde egne dyr inde, men det er jo da en anderledes situation.

Prøv lige at læs det her § 14 stk 2

Men sikke da en idiot af en nabo, desværre findes de alle steder.
[

Julie, der var ikke nogen henvisning med. Prøv igen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #44 Dato: 08 April , 2012, 21:40 »
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand