Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Har I et bedre forslag? (bil)  (Læst 2423 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #30 Dato: 08 Februar , 2012, 21:04 »
Se der har vi en kvinde der taler fornuft  ;D  :D

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #31 Dato: 08 Februar , 2012, 21:18 »
Haha jeg aner ikke hvad jeg snakker om, men har både haft volvo og mercedes og godt nok var volvoen en mandagsmodel der var meget afhængig af sådan en starterdims, men for sørensen man sad godt i den. Mercerne var bare de bedste. (næst efter min lille dåse jeg har nu self ;) )
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #32 Dato: 08 Februar , 2012, 21:19 »
@karina

At vælge bil er jo lidt af en smagssag. Smag, behag og temperament. Samt selvfølgelig hvad den skal bruges til og hvad den skal kunne klare.

Når der kræves frihøjde og vanskellig kørsel i sne må en 4x4 nok siges bedst at tjene formålet.

Men de er ofte dyre på hvide plader. Og der er nok flest gulpladebiler af denne type hvis de skal have lidt år på bagen. En mulighed kunne være (som jeg tror det var kristian der var inde på) at omregistrere en gulpladebil og sætte en ekstra række sæder i. Projektet vil dog nok kun være overkommeligt hvis man kan finde en tilsvarende bil på hvide plader hos en hugger, så man kan købe sæderne brugt (med de pletter osv som følger med brugte sæder). Gulpladebilerne er normalt lige til at montere sæderne i efter at have flyttet den hævede bundplade i 'lastrummet'.

Din kommentar om rustende japanske vogne forstår jeg ikke. Det hører fortiden til. Faktisk tror jeg de klarer sig bedre end mange europæiske biler i samme klasser. Men hvis det er for 10 år siden at du har set 10 år gamle japanske biler med angreb af 'stålorm', forstår jeg bedre din kommentar. Selv de fleste koreanere er kommet over de problemer, Chevrolet dog tilsyneladende en undtagelse, for enkelte modeller (og inden der kommer for mange hidsige rettelser her så vær opmærksom på at mange Chevrolet-biler er Daewoo-biler forklædt som amerikanere).

Mht vej - du skriver at i kun er 2 der bor på vejen. Men det lyder til at der er tung trafik af landbrugsmaskiner også. Disse landmænd, som jo er dem der slider hårdest på vejen må have en eller anden form for pligt til at reparere hvad de ødelægger, så vejen er anvendelig (året rundt) for de faste beboere.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #33 Dato: 08 Februar , 2012, 21:23 »
Haha jeg aner ikke hvad jeg snakker om, men har både haft volvo og mercedes og godt nok var volvoen en mandagsmodel der var meget afhængig af sådan en starterdims, men for sørensen man sad godt i den. Mercerne var bare de bedste. (næst efter min lille dåse jeg har nu self ;) )

Store Volvoer eller Mercedes-er er nok i en lidt anden kategori end det Karina lige lagde op til, selvom hun selv nævnte en Volvo.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #34 Dato: 08 Februar , 2012, 21:25 »

Mht vej - du skriver at i kun er 2 der bor på vejen. Men det lyder til at der er tung trafik af landbrugsmaskiner også. Disse landmænd, som jo er dem der slider hårdest på vejen må have en eller anden form for pligt til at reparere hvad de ødelægger, så vejen er anvendelig (året rundt) for de faste beboere.

 /o  Med en ret (vejret) følger også en pligt (pligt til andel i vedligeholdelses omk.)

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #35 Dato: 08 Februar , 2012, 21:37 »
En MAZDA PREMACY er en høj familiebil med mange muligheder.Hundene kan snildt hoppe ind og ud.Bagsæder kan fjernes så det blir til en lille varevogn.Vi har kørt en fryser hjem i sådan én en dag.Og det er sikkert også nemt at stable sine udstillinghøns i denne bil ;)
Passagersædet kan foldes så man har et lille bord til sin skovtur.Det er en bil som er hurtig i optræk.Man sidder dejlig højt og så kan den vende på en femogtyveøre.
Den har nogle store og tydelige baglygter som let ses.
Sådan én vil jeg gerne ha igen...

De er ved at være nede i en god pris.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #36 Dato: 08 Februar , 2012, 21:49 »
Jeg er helt enig med dig Erik, og jeg ventet længe på du skulle komme på banen  ::)  ;D ...har svært ved at gennemskue hvordan man retter transporteren til, så der kan være passagerer med der sidder ok. Flytter man på hele væggen bag førersæderne eller  ???

Også er jeg nemli inde på Volvo 940 stc, som er den model der stort set ikke kan slides op... i disse tider kan du få en ganske fornuftig af den type til 15-20.000,- Vi har endda med julelys i øjnene jo kigget på en Honda 4x4 til 47 stærke, magen til i model og årgang samt kilometer til den Adams bror købte for 3 år siden til 120  :o

Ang vejen, så er det markerne til vores nabo som er forpagtede, samt markerne der førhen (desværre ikke mere) hørte til vores gård. Så det er 2 forskellige bønder samt maskinestationen der kommer her. Jeg har ikke sat mig ind i hvem der har pligt til hvad, den vej har set sådan ud i åååårevis. Vi (Adam og jeg) har pga Oda kørt knuste betontegl på og naboen har suppleret med stenmel...efter min erfaring en voldsom stabil kombination  ;) der hvor naboen slap op med stenmel er teglene spredt ud i marken.
Vi er på rigtig god talefod med naboerne, og har ikke lyst at tilføre "krævementalitet", men kan seføli ta' en sludder om hvad vi kan gøre med vejen. VI har bare ikke råd til det der skal gøres :P Så vi lever med vejen og køber bil efter at den kan tåle det. Adam er opvokset på et sted med en MEGET lang grusvej i kuperet terræn, så vi har prøvet det der var værre skal siges  :D Jeg har hørt rygter om via min veninde der er postbud, at der ikke findes en privatvej her på øen værre end deres  ::)

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #37 Dato: 08 Februar , 2012, 21:50 »
Vicky den lyder osse lækker, men den er for lav!  :-\

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #38 Dato: 08 Februar , 2012, 21:55 »
hosk at de store bønder har rendegravere og maskinstationen har en gummiged, så for dem er det bare at gøre det, så det er ikk meget at bede dem om, de har sikkert bare ikk tænkt på det, så prøv at bude dem på kaffe /o m tilbehør

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #39 Dato: 08 Februar , 2012, 21:59 »
nu nævner du du 4x4 god økonomi og billigt og reparere på. Det er 3 ting som aldrig kommer  til og gå hånd i hånd. Jeg har selv haft 3 4x4. En landcruiser hj60 en landcruiser bj73 og nissan patrol gr. Det er biler med store motorer kraftige aksler mm. De kørte overalt og igennem alt men jeg har aldrig turdet regne på hvad de kostede. Tanken blev fyldt når den trængte og reparationer efter behov. Det er bestemt fede biler og køre i men det efter princippet "smil og betal", for ellers bliver du ked af det. Skal vi se efter reparationer ville jeg kigge efter vw, opel ,ford, audi da de er rimelige i reservedels priser og de fleste mekanikkere kan raparere på dem. God jagt ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #40 Dato: 08 Februar , 2012, 22:07 »
hvis det er en landmand der ødelægger vejen med tung transport så bed ham på en pæn måde, og at lave den igen. hvis ikk få vejen spærret for tung trafik.

Det er altså ikke bare noget man sådan lige gør, spærre en vej. Der findes privatveje og off. privatfællesveje. Sidstnævnte giver næsten sig selv. Ved førstnævnte skelnes mellem to begreber, vejberettiget og en vejret. Det er normalt vejrets indehaveren/e der har vedligeholdelsen.
I øvrigt skal man søge politiet om at få hel eller delvist lov til at spærre en vej, her under også grusveje.
« Senest Redigeret: 08 Februar , 2012, 22:09 Fra FC-Søvind "Kraka-Laden" »

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #41 Dato: 08 Februar , 2012, 22:09 »
'Du må ud på landevejene når sneen er væk og se hvor de er ved at ligge ny belægning. spørg pænt om ikke de kunne tænke sig at smide et læs af det knuste asfalt af hjemme hos jer, en varm sommerdag hælder I så en sjat diselolie ud over det hele så smelter det sammen... (hvor fanden ved jeg den slags fra??? )
min gamle nabo spurgte asfaltfirmaet om et læs asfalt da de skrællede vejen ude hos os... han fik 30 kubikmeter og skulle vist nok af med en fyraftensbajer til hele holdet som betaling ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #42 Dato: 08 Februar , 2012, 22:10 »
Toyota land cruiser /o

Vi har haft 3 forskellige 4x4: Toyota, Mercedes og VW. Toyotaen var klart den billigste at reparere (men alt er dyrere på en 4x4). Den var ikke lækker som de andre, men den kørte bare /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Fisker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #43 Dato: 08 Februar , 2012, 22:11 »
Hvis jeres transporter er fra 1992, er det enten en af de sidste model T3 eller en af de første model T4. Generelt ruster T4 meget mere end T3, men der er selvfølgelig undtagelser. For at ombygget den til flere sæder og dermed hvide plader, kræver det syn og indbetaling af registreringsafgift. Derudover stiger vægtafgiften en del hvis den kører på diesel. Jeg tror det er billigere enten at finde en ni personers og pille den sidste sæderække ud, eller købe en dobbeltkabine på hvide plader. Det sidste kan godt være temmelig svært at finde. Jeg har selv aldrig haft en mere praktisk bil end min dobbeltkabine transporter, fem sæder og lad. Og de fåes også med 4*4. Jeg hentede min i Sverige der er udvalget af den type meget større. Men tyskland er også et rigtig godt sted at søge.

Rasmus

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #44 Dato: 08 Februar , 2012, 22:13 »
Jeg ved det, 4x4 er dyrere at reparere på, men det hjælper jo lidt hvis man kan selv... volvo 940 er osse billig i reservedele  ;)

Der er vel 200 meter vej til os og 100 mere til naboen, så der skal temmelig meget til for at nivelere  :P