Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Har I et bedre forslag? (bil)  (Læst 2426 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #15 Dato: 08 Februar , 2012, 19:02 »
Jeg undrer mig over at der ikke er nogle ældre modeller ('90-'96 fx) af berlingoer i den blå avis, er det så ny en model at den ikke blev lavet dengang? Mange af dem er 3-dørs og det dur ikke, og så er vi i 5-dørs til samme pris næsten som den Honda cv-r vi har kig på. Der er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at Honda er bedre kvalitet!  ::)

Når man som os er vant til eller har kendskab til Skoda, VW, Honda, Volvo (og måske flere <A) der stadig sælges til høj pris selvom de er fra før '95, så kan jeg undres over, hvor de biler bliver af i de andre mærker, som er fra samme årgang... Havde før Skodaen en Opel der røg på rust for 3 år siden, den var fra '94... 2 år før det, en Mitsubishi '92...røg osse på rust... Oda er fra '94 og har stort set ingen alvorlig rust i undervognen..døre osv ja, men det bærende er top. Det samme i VW'eren...den er fra '92 og den er toplækker i det bærende.

For mig er det bare så vigtigt, at vi kan have en bil i mange år, som kan holde sig fri fra rust uden dyre behandlinger... og så skal den seføli passe vores økonomi i indkøb  ::) Så kan man reparere sig ud af slidtagen, og holde bil i mange mange år... Ved fx at en del Volvoer er galvaniseret fra fabrikken, det hjælper jo på rustproblemet og er som skabt for et nordisk klima  ;)

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #16 Dato: 08 Februar , 2012, 19:06 »
Iøvrigt 100 tak for jeres indlæg...jeg synes jeg bliver klogere af al jeres viden som I deler. Det må I ikke være i tvivl om.

Tror ikke jeg bliver overtalt til citroen, men jeg sætter pris på I prøver  :D

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #17 Dato: 08 Februar , 2012, 19:08 »
Lidt vejfyld ville gøre listen af brugbare biler længere ;).. Undskyld ku ik la være ;D.

Vi kører Focus /o.. Den har der ikke været meget bøvl med.

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #18 Dato: 08 Februar , 2012, 19:10 »
Vi har diskuteret vejfyld Jan  :D Men du skulle se nogle lokummer af landbrugsmaskiner der kommer væltende ned af vores vej til de marker der ligger spredt herude...særligt dem med gødning  :P

Vi har fyldt masser af betontegl på, den ser lige skidt ud efter hver sæson  /d

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #19 Dato: 08 Februar , 2012, 19:14 »
En grusvej får hurtigt en pukkel på midten, som skal jævnes med et planskær. Et dozerblad kan også bruges. Der skal såmænd ikke ret stor traktor til at trække den. Og pludselig er der riiigelig med vejfyld, det skal bare fordeles.
Jeg har selv en lang privat vej ;)  og når den er jævn er det også nemmere at køre igennem med en 2 meter skov og skubbe sne væk eller hvis meget løfte det ud til siden /o

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #20 Dato: 08 Februar , 2012, 19:18 »
Den har i sin tid fået lagt asfalt på, men uden en ordentlig vejkasse. Derfor synker den med de maskiner man bruger idag, og er vel ikke sådan at skrabe jævn. Der ligger i hvert fald en del større sten i overfladen...men det ved jeg ikke nok om.

Det bedste ville sikkert være knust asfalt, men det har vi dælme ikke råd til da, selvom vi er 2 på vejen.

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #21 Dato: 08 Februar , 2012, 19:31 »
Vi har fyldt masser af betontegl på, den ser lige skidt ud efter hver sæson  /d
Hvis det er det som vi her i området kalder knust beton og tegl dur det ikke hvis det ikke bliver kapslet inde med et andet dæklag

i har ikke et asfaltfirma der ovre som har knust genbrugs asfalt det er rigtig godt hvis man ligger et lag på minimum 10cm på /o
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #22 Dato: 08 Februar , 2012, 19:34 »
Det bedste ville sikkert være knust asfalt, men det har vi dælme ikke råd til da, selvom vi er 2 på vejen.
Der kom du mig i forkøbet :)
Det kan med fordel hvis man har mulighed for det holde øje med om de har meget store stakke eller små det kan godt have indvirkning på prisen på det :)
« Senest Redigeret: 08 Februar , 2012, 19:49 Fra preben r »
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #23 Dato: 08 Februar , 2012, 19:57 »
hvis det er en landmand der ødelægger vejen med tung transport så bed ham på en pæn måde, og at lave den igen. hvis ikk få vejen spærret for tung trafik.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #24 Dato: 08 Februar , 2012, 20:00 »
Jeg går ind for knust asfalt, det er super til at både gå og køre på når det er vådt og fedtet, både for biler og heste.  /o

Hvad bilen angår, så kan jeg absolut ikke passe en Berlingo, jeg havde en helt ny i to måneder, så blev den droppet, jeg kunne vælge i mellem at træde på pedalerne eller se ud af vinduerne, og det er noget rod, indstillingerne i sæde og rat er for dårlig, eller var for ca. 10 år siden.

Rene' kørte en citroen xsara Picasso, den var rummelig og eminent til at køre i sne, når jeg og min citroen C5 automat gearede superbil hang fast i sneen 100 m hjemmefra, så kom den lille tykke dame trillende med træk tov, eller bare kørte foran så kunne jeg følge efter i sporet.
superkvik, med stort bagagerum, eller sæderne kan lægges så det hele bliver indraget.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #25 Dato: 08 Februar , 2012, 20:15 »
Har været inde og tjekke kritik på Citroen xsara Picasso... der meldes høj vægtafgift, elproblemer og dyre reservedele som svage sider der ikke behager mine ører  ::) Men den blir rost for godt udsyn og rummelighed  ;) Den ser osse alt for lav ud...

En Volvo 940 som jo kører på benzin kan snildt runde de 500.000,- uden at blive slidt op...hvor meget kører en ganske almindelig personbil? Er det ikke omkring de 300-350 at man skal til at sige farvel?

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #26 Dato: 08 Februar , 2012, 20:22 »
Det kan godt være den er lav, men den køre som en sneplov  /o
Til gengæld er den nok dyr at reparere det tænkte jeg ikke lige over
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #27 Dato: 08 Februar , 2012, 20:27 »
Har været inde og tjekke kritik på Citroen xsara Picasso... der meldes høj vægtafgift, elproblemer og dyre reservedele som svage sider der ikke behager mine ører  ::) Men den blir rost for godt udsyn og rummelighed  ;) Den ser osse alt for lav ud...

En Volvo 940 som jo kører på benzin kan snildt runde de 500.000,- uden at blive slidt op...hvor meget kører en ganske almindelig personbil? Er det ikke omkring de 300-350 at man skal til at sige farvel?



Altså med så sølle en grusvej, det er måske snare en hulvej. Og de krav I stiller til en automobil. Så bliver I nød til at ha´ ikke mindre end en Motherfuck´er Monstertruk´er med bælter. *g


karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #28 Dato: 08 Februar , 2012, 20:40 »
Arhhh nu strammer du den  :D...en 4x4 klarer naboen sig med, og det er godt nok sjældent han har måtte holde oppe ved vejen fordi han ikke kunne komme hjem pga sne...selv de 2 ture vi havde med sne sidste- og forrige år her på Bornholm klarede han SÅ meget bedre end os. Jeg blev inviteret med når han skulle handle osv, så uden hans 4x4 til at lave spor til os fx, så var det ikke gået så godt. Desværre passer hans hjulspor ikke til Skodaen  :D

Som skrevet har transporteren klaret det til TG  ;)

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #29 Dato: 08 Februar , 2012, 20:57 »
altså min gamle astra rundede de 470.000 inden den blev smadret ;)
En stor volvo skulle gerne kunne køre mere end 500.000 en mercedes i samme kaliber kan sagtens holde til en mil.
men uden at have læst hele tråden så er min (amatør) mening at volvo, mercedes, audi og folkevogn er gode biler der kan holde til lidt.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.