Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til drengenavn  (Læst 2035 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #75 Dato: 05 Januar , 2012, 12:13 »
Jeg kan godt se at det ville blive en anelse spøjst at kalde på Silas og Milas   ::)
Jeg synes det er herligt  med alle dem der giver deres besyv med og det der med at vente til den lille er her holder ikke. Silas var vist omkring 6 måneder før jeg brugte hans navn til ham og uanset hvordan jeg vender og drejer tingene må jeg altså med skamme erkende at jeg synes spædbørn er nuttede men at de hverken besidder kønspræg eller evnen til at "ligne et navn". Jeg har ligeledes aldrig forstået at hvordan folk gennem graviditeten har kunne kalde den lille for Kurt og når den kommer ud jamen så kunne den ikke hedde andet end Mogens, for det ligner den  ???  ???  ??? Det er mig i den grad en gåde.
Apropos de lidt mere usædvanlige navne, så blev der kigget lidt til dåben da min storebror annoncerede at hans søn skulle hedde Falcon og det var lige før der lød et gisp da mellemnavnet kom på: Amadeus! Det har taget lidt tid at vænne sig til  ;D

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #76 Dato: 05 Januar , 2012, 12:23 »
Jeg er enig i at det er svært at se hvad bønene ligner når de bliver født, jeg vidste meget længe at jeg skulle have en pige, og forsøgte at finde et navn til hende, men ikke desto mindre blev hun ikke døbt før det var lige før staten gav hende navn, til gengæld fik hun et kælenavn, der stadig hænger ved.
Det samme gjorde sig gældende for min søn, der hvis han skulle have navn efter hvad han lignede, så skulle han have heddet suresen, for han var godt nok fornærmet over sit nye selvstændige liv,,, han nåede også at få et kælenavn, før det rigtige navn, og det er ikke et problem for nogen af dem, de vælger selv hvem der skal kalde dem hvad.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Henrik

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #77 Dato: 05 Januar , 2012, 16:34 »
Mine drenge hedder Asbjørn og Rune, som er gode stærke nordiske navne  :)
Hilsen Henrik
Bindslev/Uggerby
1,0 sort jersey
0,3 blå jersey
2,0 islænder
2,0 shetlænder
1,2 Katte
0,1 Cairn terrier
0,1 rumænsk gadekryds

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #78 Dato: 05 Januar , 2012, 16:53 »
Jeg har også en Asbjørn, og så en Harald. Samme begrundelse. Gode nordiske navne. Jeg er ikke så vild med engelske navne. Synes det er synd at udvande vores navnetraditioner i globaliseringens hellige navn. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #79 Dato: 05 Januar , 2012, 17:04 »
Mette er et meget sjældent drengenavn. *g *g

Pjat med dig. Det kan da sagtens bruges.  :P

Især til får  ;D
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #80 Dato: 05 Januar , 2012, 18:45 »
Jeg kom i tanke om Janni Hiltunen's børn her på forum. De hedder Matti og Michas. To rigtig skønne drengenavne synes jeg :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #81 Dato: 06 Januar , 2012, 05:49 »
... sofus er det ikke ham fra rød lille trkator, ham der ejer en mølle? og kører på en atv?
Jeps det er lige netop ham /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk