Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til drengenavn  (Læst 2074 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline EMO

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #45 Dato: 04 Januar , 2012, 06:36 »
Jeg synes at Silas og Hjalte godt kunne lyde som et broderpar.

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #46 Dato: 04 Januar , 2012, 07:08 »
elias er er sødt navn...

mine drenge har navne der ikke passer sammen da de jo er to forskellige :) jeg venter nr. 3 nu og ved heller ikke hvad han skal hedde det finder vi først ud af når vi møder ham...

ellers kender jeg et søskende par der hedder Silas og Kevin /o
« Senest Redigeret: 04 Januar , 2012, 07:12 Fra farm-svendsen »
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #47 Dato: 04 Januar , 2012, 13:49 »
Vær bare sikker på at de gamle navne alle dukker op igen to generationer senere.

Nu hedder drengene Anton Otto og Leo Carl og Knud, Ernst ,eller Axel, så hvis de ikke skal skille sig ud, så er det måske ca. 100 år tilbage man skal se.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #48 Dato: 04 Januar , 2012, 14:16 »
Vær bare sikker på at de gamle navne alle dukker op igen to generationer senere.

Nu hedder drengene Anton Otto og Leo Carl og Knud, Ernst ,eller Axel, så hvis de ikke skal skille sig ud, så er det måske ca. 100 år tilbage man skal se.


Men Leif, Ole og Jørgen hører man ikke at der er nogen børn der hedder.

Skal han så hedde 'hoppe' eller 'sorte'?

Undskyld Lene. Kunne bare ikke lade være.  *g


 :P :P :P :P :P :P :P :P



Jeg kender et søskendepar der hedder Silas og Toke.
Deres fætter hedder Falke ! Også skønt navn.

Mht. børnenavne syntes jeg at mange forældre glemmer at barnet jo naturligt nok en dag også skal bære navnet som voksen.
Jeg var ved at falde bagover den første gang jeg hørte om en pige ved "navn" Cirkeline !!
Forestil jer lige : Må jeg præsentere jer for advokatfuldmægtig Cirkeline .......... Nej vel ??!!!

For ikke at tale om tungebrækkende dobbelt nave..........Josefine-Amalie !!

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #49 Dato: 04 Januar , 2012, 14:27 »
Jeg bliver vist nødt til at få nogle flere drengebørn, hvor er der bare mange gode navne /o

De to banditter jeg allerede har hedder Felix og Hugo, men til den første havde jeg Silas og Storm som favoritter, de blev dog "veto'et" af far ;)

Faderens favoritnavn er iøvrigt Bjørn, men eftersom vi hedder Borch til efternavn, så døde den. Bjørn Borch - nej vel ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #50 Dato: 04 Januar , 2012, 16:45 »
Det er umådelig vigtigt at fornavn og efternavn passer sammen og herhjemme er vi enige om at det ikke skal være på listen over top 10 navne. Der ud over er de der vilde sammensatte navne, såsom Anastacia-Leonora og lignende helt udelukket.
I er kommet med rigtig mange muligheder som har sat gang i mange tanker herhjemme. Silas er lige præcis opkaldt efter Cecil Bødger's skønne bøger og derfor overvejer jeg lidt om lillebror skal have et lidt kort fornavn og så hedde Mio til mellemnavn (ja ja man kan jo ikke løbe fra at man er lidt miljøskadet af at være lærebarn  ;D )


Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #51 Dato: 04 Januar , 2012, 17:06 »
Jeg har kun kendt 2 som hedder Bjarke i hele mit (lange) liv.Deraf er den ene min søn.

Et helt specielt og smuk navn til  jordens dejligste unge (min sæføli) ;)

Det tog ca 4 uger at bevise over for hans far at han ikke kunne hedde andet  ;D
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #52 Dato: 04 Januar , 2012, 17:12 »
der er kommet mange forslag vores er ret ordinære : Emil Jan, Simon Jacob, Lukas Johan... skulle der komme nr 4 var det Tomas- bare det.
Kender familie med: Anton, Hjalte og Elias, og anden med Andreas, Martin og Søren... man kan blive ved ... men hvem har stemmeret  i jeres familie er det mors eller fars tur til at bestemme ?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline SigneJohanneBonde

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 325
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #53 Dato: 04 Januar , 2012, 17:14 »
Hvad med Snorre? Det er sødt og passer fint til Silas :D
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #54 Dato: 04 Januar , 2012, 17:22 »
Her kan du se, hvilke navne som er meget brugte lidt pt og så også gå tilbage i tiden:

http://www.baby-navne.dk/populaere-navne/

Eksempelvis er jeg ud af en periode med frygteligt mange Mikkler, det er til tider lidt kedeligt at have et fornavn som er magen til rigtig mange andres. Eksempelvis så har jeg fire drenge på et gymnastikhold som hedder Mikkel + mig. Derfor er det altid bedst, synes jeg, at vælge et navn som måske ikke lige er det mest brugte. I min årgang og årgangen over og under hedder nærmest alle Simon, Jakob, Martin, Anders og Morten, og det kan da godt blive lidt kedeligt i længden ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #55 Dato: 04 Januar , 2012, 17:31 »
Asger Bolding ville jeg synes om /o
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #56 Dato: 04 Januar , 2012, 17:33 »
Min søn går forresten i klasse med en dreng der hedder Silas Eliot, i starten hed han Silas, men nu som 6 årig er hans kaldenavn Eliot. Som han selv siger " ligesom elsdyr". :)
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #57 Dato: 04 Januar , 2012, 20:35 »
min veninde har også to knægte, de hedder Magnus Rex og Viktor Rex.  Stor-konge og sejrs-konge.... suverænt fede navne  mindstepigen hedder Esther Liv ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #58 Dato: 04 Januar , 2012, 20:42 »
Jeg er også ret vild med Eliot, men det er manden ikke. Det er ikke min mands/kærestes tur til at have stemmeret for han mener at han skal hedde Xander og det kan jeg ikke rigtig forliges med.
Snorre er ret lækkert, men en veninde af mig er islandsk gift og deres ene søn hedder det.
Vi var enige om at blev det en pige skulle hun hedde Sofie og derfor mener jeg jo at det var oplagt at kalde ham Sofus, men det blev nedlagt veto fra manden  :-\

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #59 Dato: 04 Januar , 2012, 20:56 »
min veninde har også to knægte, de hedder Magnus Rex og Viktor Rex.  Stor-konge og sejrs-konge.... suverænt fede navne  mindstepigen hedder Esther Liv ;)

Det synes jeg altså er for meget... stakkels børn...  ;)
Mvh Marianne