Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udrugning på Bryndum skole  (Læst 2814 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #30 Dato: 31 Maj , 2011, 23:22 »
 /o /o /o /o /o /o <M

 *o *o *o *o *o

og så giver jeg lille nummer:


 *d *d *d
høns, ænder, hunde, katte...

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #31 Dato: 01 Juni , 2011, 00:03 »
og så en til
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #32 Dato: 01 Juni , 2011, 07:31 »
Tak skal i have, glæder mig til at komme over for at kigge idag, nu håber jeg bare at alle kyllingerne er velskabte, ville hade at skulle tage en lille med hjem fordi den er deform. Det bliver lidt svært at forklare at den altså ikke kan leve og derfor skal aflives, når de kan se den lever, men håber som sagt på det  bedste :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #33 Dato: 01 Juni , 2011, 15:11 »
Endnu engang opdateringer fra skolen. Jeg har tilbragt 3 ½ time derovre idag, og det kan ikke siges på anden måde end: Hold da kæft man, hvor er det da bare skønt!

I får lige hele historien for hele dagen:

Jeg kom cyklende lidt i 10 forbi legepladsen og skulle ned for at parkere min cykel. Allerede der kunne jeg høre børnene råbe: "Mikkel kommer, skynd jer ind i klassen". Så grinte jeg lidt af det og tog lidt ekstra lang tid, for at være sikker på at de alle var kommet derind. Da jeg så åbnede døren indtil deres klasse blev der ellers sunget fødselsdagssang til den store guldmedalje, jeg kunne jo ikke andet end at smile over hele hovedet! Så gik det da helt over gevind, for alle ungerne havde en gave til mig, som de pænt kom op og gav mig, hvorefter de sagde tillykke. Der var selvfølgelig et kinderæg i hvert æg, hvor bliver man da bare glad ;)..
Så kunne de ellers ikke vente mere og nærmest i munden på hinanden berettede de hver især om de forskellige ting ved æggene, en lille dreng jeg kender rigtig godt havde set den første kylling klække, en anden havde set nummer 2 og en tredje havde talt kyllingerne og gjort det op til at der var et sted imellem 16-22, så vi måtte jo lige kigge! Lige som vi kom derud og alle kunne se skubbede endnu en kylling sig ud af ægget og alle børnene fik derfor set hvordan det foregår, de var helt vilde! Så tog vi bakken ud for at de kunne se, men så begyndte kyllingerne ellers bare at stikke af, de var over alt, haha! Sikken et syn!
Der var kommet 21 i alt, så det er perfekt! En enkelt har dog nærmest et ben som vender med tærene indad, men den har fået chancen her til start, to bliver i maskinen til imorgen, før er de ikke tørre nok.
Så gik det ellers bare lystigt derudaf! Vi flyttede kyllinger, fodrede, vandede, kiggede, bundrede, sagde ih, åh og nårh mindst 3 millioner gange og jeg svarede på cirka lige så mange spørgsmål. Så skal jeg ellers love for at rygtet havde bredt sig på hele skolen! Der er lidt over 550 elever, så det havde hurtigt spredt sig. Rengøringspersonalet havde stået og kigget kyllinger da eleverne mødte, derefter kom inspektøren, viceinspektøren, flere lærer og pædagoger og så sluttede vi da lige af med af der var 80-100 børn fra 1.a, 1.b, 2.a og 2.b, som ikke havde kunnet være stille fordi de ville se kyllinger, så det var bare skønt! Ungerne elsker dem allerede, og de er helt skøre med at sidde og kigge på de små, jeg fik meget ros fra alle kanter, så det er jeg rigtig glad for :)

De kyllinger der er kommet fordeler sig således: 1 Sebright, 1 Brakel, 4 New Hampshire, 1 Orpington, 3 araucana, 3 landhøns, 2 Wyandotter og 6 toppede Hollændere. Jeg er i tvivl om den ene New Hampshire (med det dårlige ben), en enkelt hollænder og braklen overlever, braklen tror jeg dog på, men hollænderens vinger slæber nærmest hen af jorden, men vi ser det an :)

Der er to blå kyllinger, men der var kun et orpington æg, hvilket kan den sidste være fra? Et araucana? ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #34 Dato: 01 Juni , 2011, 15:39 »
Sikke en dejlig historie Mikkel og hvor er det flot at du giver ungerne den oplevelse hatten af for dig /o. Dejligt at i har fået så mange kyllinger, og den ene blå kan godt være en araucana for de kommer jo fra min araucana gård der dengang æggene blev samlet bestod af 2 blå høner, 1 vildtfarvet høne og 1 blå og 1 sort hane, så blå araucana er abselut en mulighed.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #35 Dato: 01 Juni , 2011, 15:41 »
Så er det nok derfor der er en blå ekstra, syntes også den havde anlæg til tuffer, så tænkte nok at det var en araucana. De to andre araucanaer er sorte ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #36 Dato: 01 Juni , 2011, 15:48 »
super flot resultat Mikkel og det er da helt sikkert at ungerne har fået sig en fantastisk oplevelse, og der kommer jo mange ting man kan snakke om, i den nærmeste fremtid.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #37 Dato: 01 Juni , 2011, 16:16 »
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #38 Dato: 01 Juni , 2011, 16:19 »
Jeg knus-elsker den her tråd  *p *p *p tillykke med det hele: projektet, de glade unger, kyllingerne og ikke mindst fødseldagen  <I
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #39 Dato: 01 Juni , 2011, 17:00 »
Sikke en pragtfuld tråd som jeg også havde overset... og flot skolehjemmeside :)
Du er fantastisk Mikkeldrengen :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #40 Dato: 01 Juni , 2011, 18:56 »
Herligt Mikkel. Jeg er sikker på at du og dit kyllinge projekt har gjort indtryk. Lur mig, om der ikke kommer flere hønseholdere i Esbjerg og omegn om ikke snart, så når de børn får fod under eget bord.  /o

Det er rigtig skønt at andre fra skolen også har været betaget og interesseret.

 <I <I <I <I <I <I Sikken en dejlig fødselsdag du har kunnet fejre.  <I <I <I <I <I <I

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #41 Dato: 01 Juni , 2011, 23:03 »
Fantastisk Mikkel!!  /o /o
Var det ikke en dejlig fødselsdag?
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #42 Dato: 01 Juni , 2011, 23:35 »
Kan kun istemme: Fantastisk.

Både for dig og alle børnene. Og ja, vi ser nok en hobbyfjerkræs-opstand mod regulativer og myndigheder udspringe fra Esbjerg området om ca 15 år.  ;D Vi glæder os.

Med reference til en tidligere tråd - Mikkel, det virker som om du har en meget stor social berøringsflade gennem din interesse for fjerkræ (høns). En berøringsflade der for mig at se er væsentligt større og 'sundere' end den mange af dine jævnaldrende rundt om i landet har. Så jeg har stadig svært ved at forlige mig med at du skal være under restriktioner ifm din hobby, udover måske fysiske restriktioner så som antal af dyr og størrelsen af arealer du må inddrage.  ;D
Du må nok tage en alvorlig, men rolig, snak med din mor i nær fremtid.
Mvh
Erik Andersen

Offline magr

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #43 Dato: 02 Juni , 2011, 00:10 »
Hej Mikkel


Det her, det er bare lige til at blive i godt humør af!

Tror det er en virkelig god oplevelse for ungerne - og så i virkeligheden, ikke på skærmen, men helt nærværende og tilstede.

Godt gået!
1,3 araucaner
0,1 skånske blomsterhøns
0,1 kobber maran
0,1 tyrkisk van - kat
3,1 børn
1,0 mand

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #44 Dato: 02 Juni , 2011, 16:29 »
Tak skal i have!

Jeg havde en kanon dag, der var ingen bedre måde at fejre min fødselsdag på, skønt! ;)

Erik, du kan have ret i det du skriver, jeg syntes jo du har ret, så bør nok snakke lidt med de gamle, men nu bestemmer jeg jo (næsten) selv ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.