Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken hund har i og hvorfor?  (Læst 2872 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #90 Dato: 09 Marts , 2011, 20:54 »
Se, det er jeg ikke i tvivl om ;)
(Kunne måske godt nævne nogen, som jeg ved du kender, hvor det gælder)

Kender jeg dig, eller har vi fælles bekendte?
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #91 Dato: 09 Marts , 2011, 20:58 »
Kender jeg dig, eller har vi fælles bekendte?
Tvivler på du kan huske mig, men vi har fælles bekendte. Har for nogle år siden trænet i Skive med en schæferblanding og en groenendael. Kender flere, der træner i Skive.  :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #92 Dato: 10 Marts , 2011, 00:25 »
Thomas , også tidligere hundetræner her hehe
Og kan kun være enig... Man må nogen gange korse sig! Og man er vidne til mange "ødelagte" hunde, hunde der vel at mærke er ødelagte af forkert behandling og opfattelse hos ejeren...
Faktisk er mine Rott´er i bur når jeg ikke er hjemme, derfra kan der sagtens larmes højt, men jeg risikere ikke de sætter tænderne i nogen...
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #93 Dato: 10 Marts , 2011, 08:39 »
Tvivler på du kan huske mig, men vi har fælles bekendte. Har for nogle år siden trænet i Skive med en schæferblanding og en groenendael. Kender flere, der træner i Skive.  :)

Kan ikke huske dig her og nu. Lidt sjovt, er det dog alligevel /o

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #94 Dato: 11 Marts , 2011, 10:44 »
Mette marie- Tænk jeg har faktisk også kigget på de irske, samt kerry blue og wheaten terrier. Og gæt hvad? Kæresten synes de er GRIMME? :o så selvom han er irer så bryder han sig ikke om hans egen nationalrace /d

Laila, jeg havde jo jordens dejligste rottweiler som vi ikke magtede og derfor var nødt til at omplacere :-\ så sådan en skal vi ikke have igen. Dog drømmer jeg om at når vi engang flytter på landet, så skal vi have en rotte tæve. Af udstillingslinjer.

Min Yoda var en rigtig stor hanhund, af brugshundelinjer. Ikke den optimale førstegangshund, som min "jeg vil have en potensforlænger ekskæreste" valgte. Og jeg som troede på at han havde masser af erfaring med hundetræning tænkte det ku da blive helt godt. Min eks er desværre lystløgner ::) han løg om ALT, inklusiv hans hundeerfaring, som det viste sig i realiteten var at han havde gået ture med hans forældres gamle labrador

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #95 Dato: 11 Marts , 2011, 11:03 »
Kan i så lade være med at sende sådanne links....

Godt konen er stukket af med min bil, ellers var jeg nok kørt til Spøttrup efter Kingo....

Han er da bare, næsten for lækker....

Der var også en Anton, men ikke ham som jeg søger...

Jeg kan altså ikke lide, når mine hunde bliver væk....

Så er der nogen der kender Anton fra Frederikssund....

I så fald skulle Anton være en blanding af Hovawart & Australian Shepherd.... Så hører jeg gerne lidt om, hvor han befinder sig... Og jeg vil selvfølgelig, rigtigt gerne høre, at han stortrives, der hvor han nu er...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #96 Dato: 11 Marts , 2011, 11:19 »
Hej Johanne
Aaaiiii altså; hvordan kan man ikke synes at en 'rough and ready' rød irer er den smukkeste hund, der findes  ;D
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #97 Dato: 11 Marts , 2011, 15:28 »
Åh Mette Marie, ansigtsudtrykket på det første billede kan da smelte enhver  *l
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #98 Dato: 11 Marts , 2011, 15:32 »
Helt klart! Den hund kan jo smile. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #99 Dato: 11 Marts , 2011, 15:40 »
Mette- kommer dig og dine lækre irere ikke på besøg en dag? ;) jeg er sikker på at hvis han mødte sådan et par frækkerter i virkeligheden ville han skifte mening :D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #100 Dato: 11 Marts , 2011, 15:53 »
En skønne dag hvor der er plads og rum så ønsker jeg mig en Pharao hound.... de er såååååååå smukke.
En chinese crested er den hund jeg skal have når jeg skal være rolator pensionist... så skal jeg tulle rundt med sød lille sjov hund i fint tøj og behandle den som en baby :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #101 Dato: 14 Marts , 2011, 11:58 »
Hej Johanne
Tjoooee, men der er jo ret langt fra Køge på det østligste sjælland og så til Nordjylland. Min søster bor godt nok i Aarrestrup (ca 25 km syd for Aalborg) og der kommer jeg da nogle gange om året.

Og jo, særligt min hanhund kan altså noget med ansigtsudtryk; han kan chamere folk på det groveste så vildt fremmede simplethen ikke kan lade være med at nusse ham eller stikke ham den småkage de skulle til at spise ;)
En irer har faktisk en ret utrolig ansigtsmimik, der er så gode til at formidle deres sindstemning med ansigtet og jo, de kan faktisk smile! De benytter bl.a. også meget det smil som Dalmatineren ellers er kendt for; et ægte 'colgategate'-smil  ;D hvor hele gebiset bliver synligt (der er himmelvid forskel på det smil og så det tandsmil de kan fremvise, hvis de er vrede). Mine smiler fx altid hjerteligt når de hilser på nogen de er rigtig glade for.
OK - jeg tabte totalt mit hjerte til racen en gang for mange år siden, så jeg er nok lidt 'farvet'.
Det  var godt at elverfolkets hund valgte at blive i menneskenes verden dengang i tidernes morgen, da de to verdener adskiltes  ;)
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #102 Dato: 14 Marts , 2011, 21:50 »
Ja, terriere er simpelthen ikke til at stå for  *b

Vores bedste kammerat er en fantastisk, charmerende og fræk airedale terrier. Vi overtog hende 3 1/2 år gammel fra et ældre ægtepar, som pga. sygdom måtte skille sig af med hende. Hun blev videreformidlet via den kennel hun kom fra.

Jeg er vokset op med airedales og pudler og er derfor ikke neutral i min beskrivelse af disse racer  ;)
Airedales er nysgerrige, opmærksomme, opfindsomme, stoiske og en rigtig god kammerat. Men de kræver også en vis humoristisk sans fra ejerens side.....f.eks. når det kniber lidt med hundens hørelse. Og træning kræver opfindsomhed, da en airedale ofte finder gentagelser af samme øvelser kedelige (=det har jeg jo allerede vist dig, at jeg er god til  ::) og nu er der noget, som er MEGET mere interessant herovre!)

At komme hjem til en glad airedale og hyggelige høns er......  *p

Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #103 Dato: 15 Marts , 2011, 10:04 »
Har hørt nogle airdale-folk kalde deres hunde for 'air-heads' ;D.
Terriers er bare sjovere og som ejer af sådan nogle typer er humoristisk sans (og en stor potion overbærenhed og tålmodighed) et must.
Har forøvrigt en streamer bag på min bil hvor der står 'Life is merrier - with an Irish Terrier'. Man kunne nok sige at 'life is merrier - with a terrier'...... ;D
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #104 Dato: 15 Marts , 2011, 19:34 »
Jeg har en Collie.Fordi det er verdens smukkeste hund  ;)..Og fordi hun er  rolig ,men siger til når der kommer nogen.Og så har hun det der blik i ved nok   :)
Jeg har haft både hendes mor og hendes bror.Har selv avlet min smukke Debbie.Hun er helt ægte, dog uden papir.
VH Vicki
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand