Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken hund har i og hvorfor?  (Læst 2818 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #15 Dato: 03 Marts , 2011, 17:45 »
Jeg har det samme som Nina bare modsat.  ;D
Jeg har nemlig to labrador, far og datter. Som er far og søster til Ninas Bertil.  /o
Vi fik Samson for 2 år siden. Dengang var han 6 år og kunne ikke længere bo hos sin forrige familie da de ikke havde tiden til ham.
Han er den skønneste brugte hund i verden. Det er også årsagen til at Malou og Samson i sommers fik hvalpe sammen. Ja og så flyttede Rosa ind.
Inden vi fik børn havde vi to beagler. Vi var begge lidt forelskede i racen, så det skulle prøves. De var super skønne, men meget egenrådige. Og da vi kort tid efter fik børn var der nok ikke den tid til træning som ellers er så vigtig. Dette gjorde at de altid skulle være i snor, ellers smuttede de.
De tog vores høns hvis de fik muligheden, og katte var fjende nr 1.
De var med stamtavle, men sikke noget skravl. De fejlede noget HELE tiden. Vores tæve blev aflivet da hun var 8 pga kræft. Vores hanhund blev aflivet da han var 5 år pga en medfødt/arvelig bugspytkirtelsygdom.

Men men. Dyr koster penge, og jeg havde da ikke været dem foruden. Tæven er faktisk foreviget på et maleri og hænger over sofaen.
Min næste hund skal nok være en lille race igen. Men forhåbenlig går der rigtig mange år.

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #16 Dato: 03 Marts , 2011, 17:49 »
Vi har en Dansk-Svensk gårdhund/Jack Russell Terrier blanding, samt en Parson Russel Terrier. Vi har disse hunde fordi det er hunde, som generelt går godt sammen med børn, aktive hunde (går meget op agility) og hunde med passende størrelse (fra vores synspunkt  ;))

Hundene burde ud fra racebeskrivelser ikke nødvendigvis fungere godt sammen med små husdyr, men vores har det nu fint med både katte og høns, som de kan går frit iblandt. Jeg ved dog også, at moderen til vores Parson ville nedslagte hele hønsegården, hvis hun fik lov (tager bl.a. både mulvarpe og pindsvin). Opdrætteren siger vi har fået en fejlleverence  ;D
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #17 Dato: 03 Marts , 2011, 18:28 »
vi har 2 labradorer- årsager?
størrelsen er lige noget for os
nemme  i opdræt, kvikke og arbejdsvillige
spiser alt(altså ALT)
fantastiske med børn og andre dyr her på matriklen

minus... hmmm støvsugning hver dag(men det hører jo til at have en hund)
ingen er bange for dem,  havde 3 indbrud mens hundene var hjemme(ha de fik bare godbidder og så var de glade)
som barn havde jeg boxer - bare jeg kunne overtale bedre halvdel til den så fik vi en igen
næste hund... vil prøve en fransk bulldog, men mastiff er også mulighed.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline ...Helle...

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 70
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #18 Dato: 03 Marts , 2011, 18:34 »
Vi har labrador 2 stk og ville ikke vælge andet,( det skulle da lige være en Engelsk mastiff :)) Vi havde på et tidspunkt 3 labrador, men måtte desværre aflive den gamle i december 2009. Den var vores bedste babyalarm vi havde til den mindste af vore drenge, hun var 2 år da vi fik ham, hun lå ved barnevognen, ved kravlegården og ved hans seng, måtte lukke hende ud i gangen om natten for at sove, ellers vækkede hun os hver gang han bare gryntede :) Skønneste hund. Om 6 uger får vi en chokoladefarvet labradorhvalp og vi glæder os  /o
Derfra hvor vi skal hente vores hvalp, laver de nogle hunde der hedder Goldendoodles og Labradoodles, det er en blanding af goldenretriver/puddel og labrador/puddel, alle med stamtavler, afkommet kan dog ikke blive stambogsført, men hun laver sit eget lille stamtræ til dem. De ser bare vidunderlig ud.
Vi har valgt Labrador, fordi de har et dejligt sind, er nemme at opdage,er skønne til børn, ja faktisk bare passer sig ind hvor de end er ( der er selvfølgelig undtagelser)
Røde amerikaner- Labrador - Katte - Kanin

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #19 Dato: 03 Marts , 2011, 19:05 »
Vi har Border Collie....hvorfor blev det lige denne hund???
Tja....det var min mands drøm om en hund og da vi så havde anskaffet os får og geder, var det et godt valg!!
Dog har vi aldrig trænet hende til at hyrde fårene og gederne, men det ligger så dybt i generne, så vi ville ikke undvære hende når hun samler fårene eller nedstirre gederne, så de står stille!!
Hun er en skøn hund med et lille men........hun er ikke glad for børn og det er lidt øv!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #20 Dato: 03 Marts , 2011, 19:34 »
Ja, jeg har to dejlige blandingshunde, som er mor og datter.
Det er 4. generation jeg har. Har bevist avlet, for at få frem den hund jeg ønsker.
Mine hunde skal være dygtige brugshunde, uden og være altfor store. De skal være arbejdsvillige og have en fantastisk næse.
Samtidig, skal de være venlig over for alt. De skal dog være gode til og advare hvis det kommer nogen. Vi bor jo langt ude på landet.

Synes min avl har lykkes helt som jeg vil have det. De er blandet af Labrador, Golden Retriever, Kl. Münsterlænder og Schæfer.

Her er et link til, når jeg solgte hvalpe i sommer 2010: www.psycho.stjarnas.com

Hilsen Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

frida

  • Gæst
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #21 Dato: 03 Marts , 2011, 19:51 »
Vi har to labrador-blandinger. Fordi....., vi startede ud med en enkelt hund for mange år siden der var lab.- og hønsehundblanding. Det var alletiders lydige og rare hund, men meget nervøs når den var alene (var urenlig og ødelæggende). Da den første hund var ca. 9 mdr. kom der en anden lab.blanding "på besøg". Den var stukket af fra hjemmet, og min mand fulgte den hjem. Der blev der fortalt, at den egentligt skulle aflives, da de ikke havde tiden til den mere. Men istedet havde vi så pludseligt 2 hunde. De var så lydige, rolige og skønne nogle hunde, at vi ret hurtigt, efter de begge var døde efter et langt liv uden sygdomme besluttede, at vi bestemt ville have 2 hunde igen.

Derfor valgte vi 2 kuldsøskende af lab.-blandinger for 5 år siden. Men oh ve og skræk. Det er slet ikke samme oplevelser vi har med de "nye" hunde. De er vildt selvstændige bare de har hinanden med. De skal ud i haven og gø sammen. Når vi går ture (og de er løse), render de hvor det passer dem (bare de har hinanden med). De skal spise på klokkeslet ellers "tripper" de vildt. De vil jagte katte (sammen). De hopper op af alle (både folk de kender, og fremmede). De trækker afsted med én når de er i snor (børnene kan ikke gå med dem). Kort fortalt er de byens terrorister (eller ihvertfald vores), og jeg er ret sikker på, at jeg ikke vil have hund igen, når de engang er døde ;).

Alt her er skrevet med en glimt i øjet, de er frygtelige, men jordens kærligste hunde overfor os og de dyr der lever på matriklen ;D
« Senest Redigeret: 03 Marts , 2011, 19:57 Fra AnetteJ »

Offline cartoon

  • Bruger
  • Indlæg: 26
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #22 Dato: 03 Marts , 2011, 19:56 »
En Westi, og to Engelske Mastiff.
Startede med Westien, da jeg ønskede et hus uden hundehår  :D
Men elsker store hunde. Turde fakstisk ikke bo her uden dem.
De er rolige, kræver ikke meget motion. De strejfer aldrig. Hopper ikke op.
De er super tilfredse når de har spist, og ligger og slår mave i hver deres sofa ;D
At jeg så måtte et smut til Frankrig efter Cartoon, jaa det er jo bare en detalje /o
Hilsen Anette
1.6 New Hampshire
1.1 Engelske Mastiff
0.1 Westi
2.0 Katte
1.16 Heste

Offline Niels Kongsbak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #23 Dato: 03 Marts , 2011, 20:07 »
Weimaraner

(billede lånt fra Weimaraner klubbens hjemmeside)

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #24 Dato: 03 Marts , 2011, 20:10 »
Arghh johanne for pokker da...
Du skal spørge dig selv og din mand HVAD SKAL VI BRUGE HUNDEN TIL?
Og ikke hvad har i ?
Det går jo ikke med en papillion hvis det er en vagthund du søger eller en bernersennen hvis det er en skødehund du søger jeg ved af erfaring bernersennen SELV tror den er skødehund  ;D
Har i råd til en grand danois mad behov? Eller er der kun luft til en gravhund?

@juhulie en labber KAN sagtens være vagthund kun et spørgsmål om træning men dog ikke dens største force. Mod og kampdrift tror jeg ikke den klarer helt men kan stadigt godt holde vagt. Sikkert nogen i DCH der ved om man overhovedet dyrker mod og kampdrift (gruppe C ) med dem
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #25 Dato: 03 Marts , 2011, 20:20 »
Vi har en schæferblanding og en groenendael (Belgisk hyrdehund). Vi ønsker gode all-roundhunde, og det lever de fint op til.

Blandingen er utrolig lærenem, god sammen med børn, selv om hun ikke er udpræget glad for dem, og jagter næsten ikke hønsene - kun dem der løber ::)

Groenendaelen er hanhund(!!). En hund jeg har lært meget af :D , men som også er OK til at lære noget. Rigtig god til agility, god vagthund. Men HANHUND - så vi er sjældent i tvivl om, hvornår der er tæver i løbetid :P

Begge hunde kan godt lide at være aktive, men i rolige perioder er de ikke til besvær.
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #26 Dato: 03 Marts , 2011, 20:56 »
ingen hund til mig <E
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #27 Dato: 03 Marts , 2011, 21:04 »
ingen hund til mig <E
Det kan jeg så også sagtens følge dig i - vi har lige i dag snakket om, ikke at få en ny hund lige med det samme, når vores nuværende ikke er længere. :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Tom Waits

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 75
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #28 Dato: 03 Marts , 2011, 21:14 »
Vi har en golden retriever der hedder Thomsen, begge vores forældre har hund, så det lå ligesom lidt i kortene....en golden fordi den er super glad for børn og et stort fjolle hoved...
1,1 Hund
2,2 langhåret misser
1,5 Dansk landrace
1,2 moskusænder
og selvfølge en dejlig kæreste og en skøn lille dreng og en skøn lille pige.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #29 Dato: 03 Marts , 2011, 21:30 »
Weimaraner

(billede lånt fra Weimaraner klubbens hjemmeside)


Uhhh de er så smukke.

Jeg har en labrador fordi............ det var lige hvad Storm Olsen fandt til mig ;)
Da jeg begyndte at kigge efter en ny hund skrev jeg til Storm Olsen om hun ville holde øjnene åbne hvis hun hørte  om en hund der manglede et godt hjem. JEg havde lavet en laaaang liste over hvad hunden skulle kunne og ikke kunne og hvilke racer der kunne have interesse.  I denne laaaaaaaange liste skrev jeg også at jeg IKKE gad sorte labradors fordi det sq var lige kedeligt nok, dem har alle jo,......
2 dage efter skrev Tine at nu var hunden her.... den kunne det hele og var en sort labrador!!!
Vi kørte til Fyn og med hjem havde vi den skønneste kedelige hund :D

Jeg savler pt lidt over Skt. Bernhard....ikke fordi jeg skal have mere hund lige pt, men kigger jo altid lidt rundt omkring og da jeg var en lille pige på 5 blev jeg passet af Skt. Bernhard.. (Total Peter Pan) så jeg fristes næsten over evne når der på Dyrenes beskyttelses internat i Brande sidder en stor skøn bamse og smiler til mig... uhhhhhh

Min anden drøm er en Chinese Crested.... jeg MÅ bare have sådan en lille sjov skør hund en dag... syntes faktisk de er smukke :)

Men ellers er jeg til store hunde, har haft Grand danois... en helt fantastisk hund.

Irsk Ulvehund er også en drøm.... tjaaaa der er jo en verden af racer og mange frister.... men det er vigtigt man skriver lister over hvad man ønsker og ikke ønsker....

Pøj Pøj :)


Se lige her hva..... hun er sq da skøn http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/dyr/11BH-1-0133
« Senest Redigeret: 03 Marts , 2011, 21:39 Fra Wanda »
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.