Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Kunne være "sjovt" at se hvad folk mener de vil køre for høns ??

Max. 15 km.
2 (0.7%)
16 km.><30 km.
9 (3%)
31 km.><45 km.
24 (8.1%)
46 km.><60 km.
35 (11.8%)
61 km.><100 km.
74 (25%)
jeg kører uanset hvor langt, der er, hvis det er noget jeg VIL have
152 (51.4%)

Totale antal stemmeafgivende: 278

Forfatter Emne: Hvor langt er langt ?  (Læst 22533 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ari

  • Bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #75 Dato: 02 Juni , 2013, 23:10 »
Nu er jeg overbevist økolog, og synes at der er generelt alt for meget privatbilisme i Danmark. Derfor synes jeg også at man skal tage miljøhensynet med, når man prioriterer, hvor meget tid/penge man vil bruge på noget, som er virkelig vigtigt for én.

Jeg er godt nok ny i 'faget', og da jeg ville anskaffe nogle ænder til at spise snegle, måtte det blive moskusænder, da løbeænder simpelthen var for langt væk. Nu er jeg godt nok blevet bidt af andehold, og jeg har allerede overvejet, hvor langt jeg ville tage for at få andre ænder.

Det er super med 'kørelejligheder', det ville nok nedbringe CO2-udslippet meget, hvis vi gjorde det meget oftere, både til dyr og mennekser.  /o

Og er det egentlig ikke andre måder at transportere fjerkræ på. F. eks. vognmænd? Eller en slags 'pakkeservice'?
Danske gæs og moskusænder i blåbroget og sortbroget.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #76 Dato: 03 Juni , 2013, 07:25 »
Det er super med 'kørelejligheder', det ville nok nedbringe CO2-udslippet meget, hvis vi gjorde det meget oftere, både til dyr og mennekser.  /o Og er det egentlig ikke andre måder at transportere fjerkræ på. F. eks. vognmænd? Eller en slags 'pakkeservice'?
Jeg ved ikke om man kan få fragtet sine dyr via en vognmand. Jeg ville ikke turde stole på, at kassen med dyrene ikke blev kastet rundt må jeg indrømme, men måske andre har mere forstand på det. Generelt er hønsefolkene på forum vældig flinke til at hjælpe med transport /o.
« Senest Redigeret: 03 Juni , 2013, 08:16 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #77 Dato: 16 Juni , 2013, 16:14 »
 :-[ :laugh: Nu fik jeg først lige øje på dette emne......... forummet er stort og meeget aktivt  /o

Må man transportere høns i et tog f. eks.? Hvad med i en bus? Jeg har et x-large kattetransportbur (mindre hundemodel pga maincoonblandingerne), er det tilladt i offentlige transportmidler? Hvis ja, kunne jeg måske også bevæge mig ret langt..............

Det ville helt sikkert kræve pladsbillet i tog  <A
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #78 Dato: 16 Juni , 2013, 16:19 »
:-[ :laugh: Nu fik jeg først lige øje på dette emne......... forummet er stort og meeget aktivt  /o

Må man transportere høns i et tog f. eks.? Hvad med i en bus? Jeg har et x-large kattetransportbur (mindre hundemodel pga maincoonblandingerne), er det tilladt i offentlige transportmidler? Hvis ja, kunne jeg måske også bevæge mig ret langt..............

Det ville helt sikkert kræve pladsbillet i tog  <A
Det tror jeg bestemt ikke er noget problem. Jeg kender i hvert fald flere høns der har rejst med s-tog og færger :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #79 Dato: 16 Juni , 2013, 16:57 »
Det tror jeg da godt du kan. Jean havde da en Faverolles-høne med hjem i toget fra Herning til Sjælland.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #80 Dato: 16 Juni , 2013, 17:37 »
Hvor langt er langt så, hvis man er nødsaget til at bede sælger om at fragte til nærmeste station?? Jeg sørger altid for at benzin er dækket ind ( og færgebillet hvis helt hjem til Fanø- Europas dyreste overfart :o  ;)), når nogen hjælper med kørsel her og der................ Det tager jo også tid at finde en egnet kasse, ekstra tid til mail/telefonopkald ang. koordinering osv........... og kræver naturligvis at man har tillid til hinanden mht. udvælgelsen af høns og betaling fra een selv  ;D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #81 Dato: 16 Juni , 2013, 18:16 »
Lone havde da en gang en kat med hjem til mig fra Randers egnen i den ene kasse, og en flok kyllinger til sig selv fra en generalforsamling hun havde været til,, og udover at folk kikkede lidt på katten og kassen der pippede, så gik turen fint for alle parter..  /o
Jeg kan ikke tro det er et problem..
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline DoktorLarsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #82 Dato: 16 Juni , 2013, 20:58 »
Det tror jeg da godt du kan. Jean havde da en Faverolles-høne med hjem i toget fra Herning til Sjælland.

Jeg ved at hunde, der er større end noget omkring en rygsæk skal have billet i s-tog. http://www.dsb.dk/kundeservice/under-rejsen/service-i-toget/dyr/ Morsomt? Det synes jeg i hvertfald! ;D

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #83 Dato: 17 Juni , 2013, 11:33 »
Jeg behøver heldigvis ikke at tage hundende med til evt. afhentning  :D Deres samlede vægt er nu 119 kg  :), og de fylder for mindst 3 passagerer  :P Så ville det nok være billigere med fragtmand :laugh: :laugh:
 Men hvis man kan sidde med en kasse, stor nok til et par høner, i armene, er det jo en mulighed så- en enkelt pladsbillet er ikke alarmerende dyr, hvis nu................... Det plejer bare at være svært at komme igennem til både Arriva og DSB. De er vældigt hjælpsomme, når først det lykkes, men forum er bare hurtigere......  8)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #84 Dato: 17 Juni , 2013, 13:33 »
Så vidt jeg ved har DSB ikke regler hverken for eller imod høns, og hvis de bare er i en transportkasse, så kan det da ikke genere nogen. Tværtimod.
Jeg har også høns, der har taget færgen Spodsbjerg-Tårs. Det gav nogle temmelig hyggelige samtaler med folk og især folks børn :D

Offline Christina ♦

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 590
    • Naturens Gaver
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #85 Dato: 17 Juni , 2013, 14:10 »
Jeg må indrømme at jeg ikke tager hensyn til hvor langt jeg skal køre hvis det er noget jeg vil have  /o
og da jeg absolut ikke køre i en sparebil, sååå koster det bens og co2 når "hestene" er ude og rulle..

Vi har her i huset behov for at kunne have alle unger (4) med på nogle ture, såå ja bilen er stor-tung og dyr, men syntes også jeg betaler min del til staten i afgift og forsikringen, så nej, jeg har ikke dårlig samvittighed over bilen ikke er "grøn"  :) den er til "leg" og den er til "fragt"..
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #86 Dato: 17 Juni , 2013, 14:13 »
Man skal ikke tænke på, hvor meget man sviner, når man f.eks. kører i bil. Hvis vi forurener mindre, bliver vores CO2-kvoter bare solgt til et andet europæiske land.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #87 Dato: 17 Juni , 2013, 22:29 »
Kom og stem det er ganske anonymt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #88 Dato: 28 Juli , 2013, 23:17 »
Jeg hiver lige denne tråd frem igen efter en køretur på 1.800 km for at hente lidt æg i Belgien, hvor himmel og jord stod i et da jeg var hos min leverandør i går formiddag. Vi slap da ud igen.
Turen var lang, men jeg fik hvad jeg kom efter.
Hilsen
Peter

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #89 Dato: 28 Juli , 2013, 23:21 »
Det kan nok ikke klassificeres som 'øko-æg'.  ;D ;D
Mvh
Erik Andersen