Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

Kunne være "sjovt" at se hvad folk mener de vil køre for høns ??

Max. 15 km.
2 (0.7%)
16 km.><30 km.
9 (3%)
31 km.><45 km.
24 (8.1%)
46 km.><60 km.
35 (11.8%)
61 km.><100 km.
74 (25%)
jeg kører uanset hvor langt, der er, hvis det er noget jeg VIL have
152 (51.4%)

Totale antal stemmeafgivende: 278

Forfatter Emne: Hvor langt er langt ?  (Læst 19693 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #60 Dato: 26 August , 2011, 20:58 »
Rasmus
Hun er nok den nemmeste hund jeg nogensunde har haft, også opdragelsesmæssigt. Elsker min store rynkede hund.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Fisker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #61 Dato: 26 August , 2011, 21:34 »
Rasmus
Hun er nok den nemmeste hund jeg nogensunde har haft, også opdragelsesmæssigt. Elsker min store rynkede hund.

Det kan jeg godt forstå, de er som regel også rigtig gode rolige familiehunde, kan ikke forestille mig den er et problem sammen med fjerkræ.

Rasmus

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #62 Dato: 26 August , 2011, 23:02 »
Nej Ronja gør dem ikke noget. Hun kan få timer til at gå med at sidde og kikke på dem Hmm, rolig. Griner hun er en gummibold, altid glad og i hopla.
Det er værre med min franske bulldog. Ham tør jeg ikke engang prøve sammen med fjerkræ.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Lone kühnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #63 Dato: 18 Juli , 2012, 22:07 »
Enten vil man ha den ellers vil man ikke. Det kommer vel i bund og grund ud af hvor vigtigt det er for en hvad man nu kører efter??? Og finanserne der efter.. Mine høns er fra 3km væk så brokker mig ikke men faldt jeg for en bestemt race og skulle en tur til Jylland så fandt jeg nok på at slå det sammen med noget andet på turen  ;)
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #64 Dato: 19 Juli , 2012, 09:33 »
Det længste jeg har kørt efter fjer er 3 timer hver vej.Har flere gange kørt halvanden time hver vej.Kommer nok ikke på fyn og øerne så længe jeg kan finde hvad jeg vil ha i det jyske.Men nu udstiller jeg jo heller ikke endnu :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #65 Dato: 19 Juli , 2012, 11:45 »
Min veninde og jeg startede bilen fra Faxe i går. Turen gik først til Esbjerg for at hente 1,5 stor sorte Orpingtons og derefter til Nyborg for at hente 1,4 sorte/blå dværg orpingtoner til min veninde. Men tænk vi måtte vente 3 stive timer i silende regnvejr i Nyborg, sælger havde glemt vi kom........argggggg. Heldigvis var det ikke varmt og dyrene fra Rudy havde masser af plads og vand. Men øv at skulle vente så længe. Manden var i IKEA i Odense og kom ikke tidligere hjem til trods for han vidste vi sad og ventede. Suk
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #66 Dato: 19 Juli , 2012, 12:06 »
Min veninde og jeg startede bilen fra Faxe i går. Turen gik først til Esbjerg for at hente 1,5 stor sorte Orpingtons og derefter til Nyborg for at hente 1,4 sorte/blå dværg orpingtoner til min veninde. Men tænk vi måtte vente 3 stive timer i silende regnvejr i Nyborg, sælger havde glemt vi kom........argggggg. Heldigvis var det ikke varmt og dyrene fra Rudy havde masser af plads og vand. Men øv at skulle vente så længe. Manden var i IKEA i Odense og kom ikke tidligere hjem til trods for han vidste vi sad og ventede. Suk
Jeg var kørt...., det var jeg altså. Lidt svært når det var høns til din veninde, men alligevel.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #67 Dato: 20 Juli , 2012, 08:06 »
Desværre er man jo i sælgers magt når det man skal købe, nærmest er umuligt at opdrive :(
Det er frygteligt surt at have betalt halvdelen af turen, og komme tomhændet hjem!
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #68 Dato: 20 Juli , 2012, 08:31 »
Desværre er man jo i sælgers magt når det man skal købe, nærmest er umuligt at opdrive :(
Det er frygteligt surt at have betalt halvdelen af turen, og komme tomhændet hjem!
Jamen det er rigtigt, det er bare temmeligt uforskammet synes jeg nok.

Jeg kørte engang fra Tølløse til Herning. Jeg havde indrykket en "købes annonce" på den blå avis, jeg ville gerne finde en gravhund til mine forældre. En sød dame ringede og sagde hun manglede en nyt, kærligt hjem til hendes gravhund, og at jeg gerne måtte købe den. Vi aftalte en dag, og jeg kørte afsted. Der er 250 km hver vej + benzin + bropenge. Da jeg nåede frem stod hun og lignede et spørgsmålstegn... "Jamen hunden er da solgt, min kæreste havde solgt den en dag jeg kom hjem. Jeg har sendt dig en sms om det". Det havde hun ikke, hun løj så vandet drev. Nøj jeg var tosset, men det var der jo ikke noget at gøre ved.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #69 Dato: 20 Juli , 2012, 11:27 »
Folk er nogen gange mærkelige :o
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #70 Dato: 20 Juli , 2012, 12:16 »
For mange år siden, da vi avlede doberman, havde en ung mand bestilt en hvalp, men kunne ikke komme til Sjælland, nå ok, vi kom så med den.
Da vi ankom, sad han kæreste/samlever på 1 sal, og ville end ikke være i stue med den, af angst for hunde i almindelighed, og doberman i særdelsehed.
Han undskyldte at han ikke kunne købe den, og da vi spurgte hvorfor han ikke havde givet os besked, var svaret, at han da gerne ville se den.
Der knækkede filmen for mig, og jeg så direkte i øjnene på ham og sagde, nu skal du hører min ven, det kan jeg godt forstå, men nu betaler du lige mine benzinudgifter og en færgebilet frem og tilbage, (før broen) og så siger jeg tak for kaffe.

Han valgte ikke at sige mig i mod, og jeg fik pengene, men hold da helt op, jeg var  bare ikke så flink lige der. :angel: Nogen mennesker er ikke rigtig kloge.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #71 Dato: 21 Juli , 2012, 09:28 »
Benzinudgifter og færgebillet var da billigt sluppet, I havde jo også brugt en hel dag på turen, sådan en idiot ::) :o
Langt? Tja, vi var jo i Frankrig ved Marans syd for Angers for at hente rugeæg og høns i januar  /o Jeg har også været vidt omkring i Danmark på begge sider af broen af samme grund.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #72 Dato: 21 Juli , 2012, 09:34 »
Desværre er man jo i sælgers magt når det man skal købe, nærmest er umuligt at opdrive :(
Det er frygteligt surt at have betalt halvdelen af turen, og komme tomhændet hjem!

Ja, jeg var osse kørt! Men det er jo nok fordi jeg ville mene jeg kunne hente netop sort og blå dværgorper i Valby  ;D Der hentede jeg nemlig mine første af slagsen...

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #73 Dato: 05 April , 2013, 14:11 »
Kom og stem. Det er ganske anonymt og ufarligt. /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #74 Dato: 05 April , 2013, 15:07 »
Done  :)
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor