Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan sender man æg med posten?  (Læst 4157 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #30 Dato: 31 Juli , 2008, 10:05 »
Jeg har lige fået sendt 18 æg med brev. 10 af dem var gået i stykker og de sidste 8 var smurt ind i æg. Alle æg i kanterne var gået i stykker, men også nogle i midten. Luftposerne i låget var der ikke mere luft i. Det så ud som der havde stået op til flere tunge kasser oven på dem og at kassen var blevet kastet rundt. Kassen var våd udenpå af æg. Det er en trist dag!!!  :'(
Venlig hilsen
Liv

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #31 Dato: 31 Juli , 2008, 10:23 »
Det er da godt nok synd, jeg har selv fået sendt æg  med posten 3 gange, hvor der den ene gang var 2 der var hul i, men ellers har de alle været ok, beder held næste gang. :(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #32 Dato: 31 Juli , 2008, 10:47 »
Man skal ikke sende æg som brev, det kan ikke betale sig. Det er min erfaring   :)
« Senest Redigeret: 31 Juli , 2008, 15:41 Fra Sussexmor »
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #33 Dato: 31 Juli , 2008, 12:21 »
Det er fuldstændig ligemeget om det er brev eller pakke, Posten har smadret både breve og pakker i år. Selv pakker hvor der var en ramme af brædder lykkedes det dem at smadre æg i. Så jeg opgiver at sende æg med Post Danmark.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #34 Dato: 01 August , 2008, 09:58 »
Jeg modtog for ca. 5 uger siden 30 æg sendt med Post Danmark helt fra Sjælland her til Nordjylland. Kun 1 var gået i stykker.

MEN der kom kun 16 kyllinger ud af de 29 æg.

Da jeg lyste de 13 "dårlige" æg, så det nærmest ud som om, de var rystet voldsomt - altså man kunne ikke se omridset af blommen.

Hvert æg var omviklet med køkkenrulle, sat i en æggebakke og derefter i en papkasse med masser af krøllet avispapir omkring.

Det er forøvrigt æg fra blå, sorte og hvide store kochin. Jeg er så heldig, at der imellem de 16 kyllinger er alle 3 farver.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #35 Dato: 01 August , 2008, 15:45 »
Æg man sender med posten skal stå stille i 24 timer før man begynder at ruge på dem. Gjorde du det?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #36 Dato: 02 August , 2008, 00:02 »
Jeg havde dem faktisk til at stå i ca. 2,5 døgn, for at være helt sikker. :-\
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #37 Dato: 02 August , 2008, 00:19 »
Ja æg som har været udsat for rystelser i en evt. forsending skal helst stå nogle døgn og sætte sig igen. Dine æg Søs har nok været udsat for for mange :(
Jeg tror 16 kyller ud af 30 æg sendt med posten er meget realistisk for at give et bud på dit spørgsmål Ina. Æggene bliver ikke vendt under forsendelsen (ellers er det for hårdt), temperaturen er heller ikke optimal med måske store udsving, og endelig er der slagene/rystelserne. Tror der er et stort spild-men man kan måske være heldig.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #38 Dato: 02 August , 2008, 08:00 »
Ja - 16 ud af 30 er fint nok.

Selvfølgelig havde jeg håbet på flere, men pyt - jeg fik jo kyllinger i alle 3 farver, så der noget at avle videre med.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #39 Dato: 16 August , 2008, 15:36 »
Her kan man se en ujævn luftblære i et postleveret æg, og kyllingen klækkede ikke, og det er måske fordi æget er rystet under transporten.
Jeg har kun set de ujævne luftblærer i æg der er sendt med posten.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #40 Dato: 16 August , 2008, 15:42 »
 <M Det er bare super Ina.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #41 Dato: 17 August , 2008, 11:43 »
Tak for billedet Ina. Jeg har sat det ind i galleriet, håber det er ok? ;)

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #42 Dato: 17 August , 2008, 16:52 »
Det er helt ok, jeg fik ideen, da Danny nævnte at man kunne rive luftblæren løs ved postforsendelse, eller i det hele taget ved rystelser.
Og jeg blev da egentlig noget overasket af at se den ujævne form.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #43 Dato: 17 August , 2008, 18:05 »
Ja, jeg har oplevet dette alle de gange jeg har fået tilsendt æg.
Iøvrigt er det ikke så slemt på billedet som det sommetider kan være. I de værste tilfælde er blæren helt løs og lægger sig i toppen af ægget uanset hvordan det vendes og drejes. Disse bliver ihvertfald aldrig til noget.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Hvordan sender man æg med posten?
« Svar #44 Dato: 18 August , 2008, 10:37 »
Det ene æg der er tilbage har en luftblære der er ujævn, dog ikke lige så meget, som på billedet. Så måske kan kyllingen overleve. De 7 andre var rystet helt løse i luftblæren, jeg kunne se at indholdet flød frit rundt i æggene, da jeg lyste dem.
Venlig hilsen
Liv