Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En ærer er forbi  (Læst 390 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
En ærer er forbi
« Dato: 28 April , 2008, 21:29 »
Her i dag besluttede jeg at aflive min hvide avlshan med skæg, det er den bedste store silkehane som der har været i danmark i flere år, han har været udstillet så sent som på LU 2007 og fik 95 point det samme som hans søn.

Årsagen: Jeg opdagede for ca 10 dage siden at han var begyndt at halte, jeg undesøgte ham og kunne ikke finde noget som skaulle gøre han skulle halte, ingen kalkben, fodringen sat ikke stramt og der var ikke tegn på at benet var brækket, så han fik lov til at gå, det plejer at gå over af sig selv, det kunne være en overanstrengelse, han havde lige fået 3 høner mere ar skulle passe på.

Men det er blever værre med tiden og til sidste kunne han ikke komme ind i hønsehuset og jeg måtte sætte lidt mad og vand til ham i hønsegården, men så i dag besluttede jeg at hans lidelser skulle ophøre, et hurtig hug med øksen og han gik til den evige hønsehimmel og der får ham nok rigtig mange høner at mundre sig med.

Jeg har fået ca. 50 kyllinger efter ham i år, så der skulle gerne være en afløser i blandt dem.

Tommy   

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: En ærer er forbi
« Svar #1 Dato: 28 April , 2008, 21:34 »
En god beslutning Tommy, han har gjort sit og skal ikke lide. Jeg krydser fingre for at hans arvtager er mellem årets kyllinger.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: En ærer er forbi
« Svar #2 Dato: 28 April , 2008, 22:08 »
Her hos Lone og jeg, der havde arvtagere efter ham engang, kaldte vi hans familie for julemændene. Pga det flotte skæg og den store størrelse! ;D

Det var synd Tommy, men med dine evner så får du hurtigt lavet en ny præmiefyr!!

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: En ærer er forbi
« Svar #3 Dato: 29 April , 2008, 17:32 »
Hej


Jeg fik ikke skrevet at det er ham som jeg har på mit avatar og dewt er et godt minde at have, jeg har set billeder på en hjemmeside for marsvin og andre hus dyr, med korrekt angivelse af fotograf og ejer.


Tommy