Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Livet i hønsegården  (Læst 527 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Frk. Høne

  • Gæst
Livet i hønsegården
« Dato: 28 April , 2008, 20:19 »
Dagen startede ellers lige så godt. Med super flot solopgang, fuglene sang i kor, gøgen kukkede, hestene gumlede deres morgenmad, hønsene blev lukket ud til endnu en dejlig dag. Da jeg kom hjem var der 2 mindre kyllinger i hønsegården................. :'( Resten stod helt betuttet sammen og noget var rivende galt. Jeg kunne ikke høre kalde lyde fra de små der manglede. Endevendte hele ejendommen. Min kæreste havde også været turen rundt.... Han havde siddet på terassen efter han var kommet hjem fra arbejde og pludselig dukkede et par kyllinger op på græsplænen.... Han endevendte hønsegården og fandt et lille hul som vi desværre havde overset <W Det er bare super ærgerligt. Er nu lidt trist, hvis jeg skal være helt ærlig. Vi har nu kun 4 gul/sort sømmet samt 3 sorte orpington tilbage - og vi startede med 10 for blot en uge siden. :-\   

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Livet i hønsegården
« Svar #1 Dato: 28 April , 2008, 21:42 »
Det ville jeg spill'me også være trist over, hvis det var mig  :(
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Frk. Høne

  • Gæst
Sv: Livet i hønsegården
« Svar #2 Dato: 29 April , 2008, 07:15 »
Det er jeg også - måtte da lige en tur rundt om ejendommen hertil morgen - for hvad nu hvis.... og jeg syntes jo at jeg havde hørt et par højlydte pip oppe fra sovværelset..... Vi syntes ellers at vi havde gjort ALT for at lave en dejlig sikker hønsegård til de små kræ.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Livet i hønsegården
« Svar #3 Dato: 29 April , 2008, 08:52 »
Jeg tror vi alle har oplevet, at alt det vi troede var som det skulle være, viste sig mangelfuldt. Det med et lille hul i hegnet kender jeg godt. Jeg forstår bare ikke at de ikke er vendt tilbage igen. Jeg synes høns plejer at være rimeligt afhænige af at kunne høre eller se hinanden, således at hvis nogen bryder ud, så går de ikke langt væk.

Er de blevet snuppet af en hund eller lign.?

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Livet i hønsegården
« Svar #4 Dato: 29 April , 2008, 09:41 »
problemet med nye kyllinger og høns for den sags skyld er jo netp at de ikke er huskendt nok til at finde hjem, men Hanne har da ret i at de plejer at gå lige op og ned af hegnet til de andre, så de burde jo ikke være kommet langt væk ???
Uhh man bliver så trist af ikke at vide hvad der er blevet af dem.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Frk. Høne

  • Gæst
Sv: Livet i hønsegården
« Svar #5 Dato: 29 April , 2008, 15:07 »
Ja det undrer også mig - at de ikke er blevet ved hegnet ??? Så jeg er næsten sikker på at det må da være en rovfugl el andet. Der er ikke  hunde omkring os - kun vores egen lille bandit og han var ikke hjemme. De har puttet sig inde i hønsehuset - det meste af dagen - men nu er de da gået ud. :) 

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Livet i hønsegården
« Svar #6 Dato: 29 April , 2008, 15:21 »
Dejligt der er ro igen ;)

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Livet i hønsegården
« Svar #7 Dato: 30 April , 2008, 10:40 »
Det kan sagtens være krager eller tilsvarende, jeg har før mistet store kyllinger til kragerne der holdt festmåltid før jeg fik sat net over mine kyller.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Livet i hønsegården
« Svar #8 Dato: 30 April , 2008, 19:43 »
Det kan også være rotter, det har jeg og andre prøvet. Kan huske en lang tråd på det gamle forum, hvor en havde fundet sine døde kyllinger gravet ned forskellige steder.

Hilsen Jette
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Livet i hønsegården
« Svar #9 Dato: 30 April , 2008, 20:45 »
Det lyder ikke hyggeligt,for i mit hønsehus hvor mine kyllinger har gået, jeg har haft rotter, men har haft rottemanden ude, og har lagt gift, og kasser med gift, hønsene kan ikke komme til giften, og rotteplagen er væk,  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Frk. Høne

  • Gæst
Sv: Livet i hønsegården
« Svar #10 Dato: 30 April , 2008, 21:49 »
ROTTER - du godeste det har jeg aldrig hørt før - de bæster. Jeg havde ikke tænkt på det med kragerne - dem har vi faktisk en del af her ude.... hmmm men det får jeg nok aldrig opklaret. Men nu er der heldigvis ro i hønsegården.