Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bliv medlem!  (Læst 7832 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Bliv medlem!
« Dato: 11 Maj , 2016, 09:35 »
Bliv medlem i vores klubber, specialklubber, Danmarks Fjerkræavlerforening for raceavl(DFfR) og Danmarks Racedueforening (DRF) og støt op omkring os. Så der også i fremtiden kan være fælleskaber omkring vores dejlige hobby, samt ikke mindst være udstillinger hvor vi kan deltage med eget fjerkræ eller blot komme og kigge på en masse fjerkræ, få kontakter og ikke mindst lære mere.
Hvorfor nu denne "smøre". Jo de fleste af os herinde er højst sandsynligt med i en klub eller måske endda flere.
Og 1000 TAK for det like-humørikon
Men der er stadig nogen, som er lidt klubforskrækkede og fordomsfulde. MEN hvis man kan udholde at være medlem i denne her gruppe, så kan man også sagtens være medlem af en klub. For det eneste der adskiller denne her gruppe fra en klub er at der ikke er et kontingent (hvilket selvfølgelig ikke er nødvendigt, da der heller ikke er nogle udgifter) og så er der heller ikke nogle fysiske arrangementer.
Men ellers er resten faktisk ligesom en klub, der er f.eks. en bestyrelse, som dog kun består af admins.
Så er der en masse medlemmer, hvor nogle er lidt passive og andre er meget aktive og får meget ud af deres medlemsskab.
Så er der heldigvis også flest positive medlemmer, men dog også lidt, som lige "øffer" lidt i ny og næ.
Men ikke mindst så er der også megen hjælp at hente.
Og rigtig mange vil også gerne have masser af råd og vejledning, samt ikke mindst racehøns, så hvorfor ikke takke lidt for det med et kontingent enten i ens lokalklub, specialklubben for ens race eller hovedforeningerne
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Bliv medlem!
« Svar #1 Dato: 11 Juni , 2016, 20:58 »
Det er lidt op af bakke når de lokale klubber ikke kan overkomme at svare tilbage når man sender en mail til dem så er det jo ikke nemt at se hvad man får for pengene hvis man melder sig ind
jeg føler lidt det er en svær ring at komme ind i synes ikke de er særlig imødekommende det virker noget sammenspist her i området
« Senest Redigeret: 11 Juni , 2016, 21:03 Fra preben r »
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Bliv medlem!
« Svar #2 Dato: 11 Juni , 2016, 23:09 »
Det er lidt op af bakke når de lokale klubber ikke kan overkomme at svare tilbage når man sender en mail til dem så er det jo ikke nemt at se hvad man får for pengene hvis man melder sig ind
jeg føler lidt det er en svær ring at komme ind i synes ikke de er særlig imødekommende det virker noget sammenspist her i området


Ja, det lyder træls, men så må man være lidt vedholden og tage fat på dem igen, for de er nok ikke sammenspiste, men snarere kun mennesker, og mennesker kan desværre både glemme og lave fejl.
"så op på hesten igen" :)
« Senest Redigeret: 11 Juni , 2016, 23:11 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Bliv medlem!
« Svar #3 Dato: 12 Juni , 2016, 07:43 »
Hej Preben

Hvem er de klubber?

Send mig lige din mail og evt. tlf. nr. så skal jeg tage fat i dem
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Bliv medlem!
« Svar #4 Dato: 12 Juni , 2016, 08:34 »
Du må have været svært uheldig, Preben. Jeg oplevede lige det modsatte, da jeg meldte mig ind. Venlige og meget hjælpsomme folk, der måske nok morede sig lidt over min begejstring over mine fantastiske høns, men alle var/er rigtig gode mennesker, som hjalp mig godt på vej.
Da vi flyttede til Sjælland,  fik jeg god hjælp fra min nye lokalklub,  der lånte mig nogle udstillingsvolierer, indtil vi fik vores eget i orden.
Jeg tror din mail er gået tabt, så prøv at ringe i stedet.
« Senest Redigeret: 12 Juni , 2016, 16:16 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Bliv medlem!
« Svar #5 Dato: 12 Juni , 2016, 13:00 »
Jeg fik heller ikke noget svar, da jeg for et års tid siden skrev til en fjerkræforening.
Tænkte dengang at de nok ikke gad sådan nogle nybegyndere som mig. Og så gjorde jeg ikke mere ved det.
Det vil jeg heller ikke gøre nu, men der er altså flere der har haft den oplevelse.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Bliv medlem!
« Svar #6 Dato: 12 Juni , 2016, 16:20 »
Nu skal I huske at der nok er endnu flere, som får god opbakning og "fuld valuta" fra klubberne. Men igen man hører og bider selvfølgelig altid mest mærke i det negative og der skal ca. 1000 gode oplevelser til at opveje en negativ.
Og ikke mindst at alle har været nye en gang.
Så til at alle jer, som føler jer oversete, kom endelig igen, lad det ikke stå til og konkludere at sådan er det bare.


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Senest Redigeret: 12 Juni , 2016, 16:45 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub