Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook  (Læst 15818 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #15 Dato: 09 ſeptember , 2015, 21:57 »
@MOK og så dele det med os her på DFF  <+ <E *e

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #16 Dato: 09 ſeptember , 2015, 22:28 »
Gerne :)
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #17 Dato: 10 ſeptember , 2015, 15:19 »
jeg følger lige med her...for, der er mange forbehold omkring sociale medier...og, især med fb (Facebook - til de udenforstående) der er en
tendens til enten at elske det, eller hade det. Men, tag det for hvad det
er...et medie, let tilgængeligt, og, man bestemmer altså selv, hvad man
vil lægge op....og, det gør man i øvrigt også her på forummet. Jeg bruger fb meget, og, søger man svar, kommer der straks et, hvis man slår noget op. Desuden er fb så udbygget, at tilgængeligheden ligger lige til højrebenet. Men, jeg går da stadig herind og følger med også....hvorfor sætte begrænsninger op for sig selv....?
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #18 Dato: 10 ſeptember , 2015, 16:03 »
Hvorfor sætte begrænsninger op for sig selv....?

Fordi "bigbrother is watching" og fordi alt der er lagt på facebook er facebooks ejendom. Fair nok at der skal være plads til begge ting, men ærgerligt at mange vælger den lette løsning og vælger forum fra. Men sådan er tiden i dag... hold da op, jeg føler mig gammel ;) Min største frustration ved fb, er at der er så mange ting og bl.a. konkurrencer man kun kan være med i, hvis man har fb. Men ja det er mit valg, at jeg ikke er med.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #19 Dato: 10 ſeptember , 2015, 16:53 »
Hvis folk virkelig vil have oplysninger om en, så kan de sikkert nok finde det, Facebook eller ej.
Desuden er man nok mest der, hvor man synes er bedst og hvor man kan nørde helt igennem med ligesindede.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #20 Dato: 15 ſeptember , 2015, 16:20 »
Du har ret , MOK . Der er og har altid været klikedannelse her på DFF.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #21 Dato: 15 ſeptember , 2015, 19:25 »
@Leif Tranum - MOK nævner ikke noget om klikedannelse her på DFF, men at det kan være svært at komme ind i en gruppe på FB !!

Har selv været på DFF siden slut 2014 og har ikke mødt noget der nærmede sig klikedannelser her på DFF. Mit indtryk er helt sikkert, at alle forsøger at hjælpe alle, uanset hvem man er.
Der er aldrig blevet vrænget af et spørgsmål eller nedgjort noget. Der kan være forskel på de forskellige indlægsgiveres måde at udtrykke sig på, men aldrig nedgørende.

Offline Klausen

  • Bruger
  • Indlæg: 224
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #22 Dato: 15 ſeptember , 2015, 20:05 »
Skal heller ikke være på FB /NSA fælles dele central af oplysninger, NSA for at holde øje med alle og FB for at tjene penge. De er være end Microsoft som smider malware på ens computer.

Offline Hallserydsgård

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 160
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #23 Dato: 16 ſeptember , 2015, 09:12 »
Nu må I altså lige slappe af med konspirationsteorierne! FB/(NSA) ved jo ikke mere end I selv fortäller dem. Jeg har oprettet en profil, der kun bruges til hönserelaterede emner. Alt de ved om mig er kön, navn og alder. Der ud over har de en mailadresse, som man jo kan lave specielt til lejligheden. Og man behöver jo ikke klikke på alle links de forslår! Jeg tror altså ikke NSA er särligt intresseret i hvilke höns jeg har eller hvordan de ser ud. Jeg tror heller ikke at FB har den store intresse i dette, men jag kan jo tage fejl....  :o Og skulle de tjene lidt på det, tja det gör telefonselskabet jo også, når jeg snakker i telefon. 
Mvh Mette

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #24 Dato: 16 ſeptember , 2015, 12:41 »
Det er vel kun godt hvis FB tjener på det, for så er det gratis for mig at være medlem, og ja jeg tror nu heller ikke at mit liv har den store interesse for andre. Så jeg giver Hallserydsgård ret i det. Endvidere læser de med, så kan man jo håbe at de måske fatter interesse for racefjerkræ
Folk kan jo også findes her på forum og alle andre steder på internettet, hvis der er nogen, som har interesse i det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #25 Dato: 16 ſeptember , 2015, 12:45 »
Forøvrigt skal der vel penge til at få tingene til at køre. Forum her, får jo også penge fra annoncørerne
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline renepaulsen

  • Bruger
  • Indlæg: 405
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #26 Dato: 16 ſeptember , 2015, 13:10 »
Der skal jo penge til for at man kan bruge de gratis tjenester der er på nettet. Det gælder også Bing, Yahoo og Google der bruger ens søgehistorik til bedre at kunne målrette annoncer til dig, ud fra det man søger på. Så til alle NSA forskrækkede mennesker, brug DuckDuckGo til at søge med i stedet for.
Og husk at man aldrig må lægge ting på nettet hvis det ikke kan tåle offentlighedens lys. Det gælder både Facebook, DFF, og diverse søgemaskiner.
Derfor er det også dumt at søge på sexlegetøj eller lignende på Google, for så dukker der altså reklamer op på ens FB feed for, guess what, ja, sexlegetøj...
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #27 Dato: 16 ſeptember , 2015, 13:58 »
AdBlock fjerner reklamer. Det er et dejligt lille program. Og hvis der er noget man vil se, så er det nemt at slå fra. Og så vil jeg sige som Rene. Hvis man tænker sig om, så har man ikke noget at frygte. Jeg bruger princippet om at alt hvad jeg skriver på nettet, skal jeg have det ok med at min mor læser. Hvis ikke, så holder jeg fingrene væk fra tastaturet.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tante Brun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #28 Dato: 16 ſeptember , 2015, 17:32 »
Taler du af erfaring René? :-D
I dag i en af hønsegrupperne på fb, lagde jeg mærke til at jeg havde en kyllingeburger fra Mc Donald kørende ude i siden.
Med venlig hilsen Charlotte

1,0 husbond
2,1 børn
1,0 berner sennen blanding
1,3 maran
0,2 kochin
0,1 orpington
0,05 RIR

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvorfor opfordres til at flytte over til Facebook
« Svar #29 Dato: 16 ſeptember , 2015, 19:01 »
Man kan sagtens komme sjovt afsted.  Kønsbestemmelse af kyllinger på engelsk s e x i n g   c h i c k s...  Så dukker der ting op som ikke lige er kyllinger
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi