Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: æg på LU  (Læst 21215 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: æg på LU
« Svar #45 Dato: 12 December , 2011, 23:09 »
Jeg havde tre hvide hybrid æg med, og hvis der skulle komme noget ud af dem så gerne for min skyld, hanen vil i så fald være en orpington, mens damen er en blanding af noget italiener, og øhhm men det er under alle omstændigheder ok med mig, de smager også udmærket.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: æg på LU
« Svar #46 Dato: 12 December , 2011, 23:18 »
Næste år må vi lave et tiltag så folk kan bestemme hvad der skal ske med deres æg, om IB skal have dem, om de skal med hjem igen eller om de kan afhændes til forum medlemmer. Man ku også lave en auktion til fordel for forum? Hvis ikke det bliver for omstændeligt.
Marianne- godt du fik dine æg med hjem igen,
 håber du kan få lidt kyllinger ud af det.

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: æg på LU
« Svar #47 Dato: 13 December , 2011, 06:58 »
Det er i orden for min skyld hvis I har taget Skæghøns, Sebright, Dværg Paduaner og Dværg Wyandot æg. Havde regnet med de blev til æggekage, men fint hvis andre kan bruge dem.

Mikkel S, du smider bare vores æg under din skruk. Det gør bestemt ikke noget for os.

Dog har Paduanhønen ikke gået med hane i et par uger, så der er måske ikke noget i dem. Dværg Wyandotterne er rene Guld sortbåndede med flere haner og høner gående sammen, så ved ikke om kvaliteten er noget værd.

Mine kære Antwerpener æg kommer fra de gule høner og haner og ligeså fra tre kryds rødvildtfarvede høner, der går i stammen. Nogle af æggende kan også være fra Perlegrå hane på Gule høner. Derfor kan der blive lidt forskelligt, men det vil være rart hvis nogle udover mig vil arbejde med de gule. Jeg gav en del Antwerpener æg, så der burde være nok.

Sebrightæggende skal I ikke forvente for meget af, da hønerne går med Antwerpener kokke. Så rene bliver de ikke.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: æg på LU
« Svar #48 Dato: 13 December , 2011, 08:36 »
Så lægger jeg dem under, og tak både Napsigal og Frank, hvis der kommer noget ud af dem, så er det bare for sjov, men hvis ejerne gerne vil have dem som eventuelt måtte komme bagefter, så må de hjertens gerne det :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: æg på LU
« Svar #49 Dato: 13 December , 2011, 17:24 »
Nej behold dem bare, men hvis du får lyst til nogle Antwerpener til udstilling kan jeg også levere rugeæg. Mangler gerne nogle flere, der vil arbejde med de gule og gøre noget ud af dem.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: æg på LU
« Svar #50 Dato: 21 Januar , 2012, 14:56 »
Er der nogen som har fået Lu Kyllinger overhovedet???

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: æg på LU
« Svar #51 Dato: 21 Januar , 2012, 18:20 »
Jeg fik ikke nogen ud af det, men Jean fik vidst en lille flok, hvor de fleste så døde :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: æg på LU
« Svar #52 Dato: 21 Januar , 2012, 18:51 »
Jeg fik 6 stk ud af dem men de fik diarre så de 5 af dem døde desværre, men Lille-Fisen er en af dem fra LU.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn