det lyder som , starten på et dejligt , men også til tider hårdt liv. I der er ved at bygge op
med alt det fjerkræs gødning skal i da helt sikkert også have egen produktion af grønt , og plant frugt træer i hønse og andegårde , men ikke hos gæs de æder med største fornøjelse skud frugt og bark på unge frugttræer,
jeg er et par år foran jer
her er nemlig lagt køkken have , jeg har jordbær,loganbær(boysenbær), 2 slags hindbær, brumbær ,blåbær , josta (krydsning af stikkels og solbær ) stikkelsbær ribs og rabarber.
af frugttræer er der 7 æblesorter 5 pærersorter 3 kirsebærsorter og 4 blomme sorter. så har vi i år forsøgt 2 slags valnødder og hasselnødder.
i køkkenhaven er der allemuliige rodfrugter hvor jeg varmt kan anbefale jordskokker de kommer igen år efter år (hvis man ikke graver hele planten op
) den smager jo godt og fjerbollerne er også vilde med dem jeg har også sat et bed grønkål ikke fordi vi er vilde med dem, men det er god vinter suplement til fjerkræet , og dem kan man sagtens lade stå på stokken hele vinteren så er det bare med at plukke hvad der skal bruges dag for dag
i drivhuset er der kronisk pladsmangel
der står 8 tomater (forskellige) 2 agurker , 5 forskellige chili , 5 forskellige peberfrugter , melon , og aubergine, fransk esdtagon og basilikum. Og udenfor er der krukker med allemulige krydderurter.
hvad er det nu en wallerby er ? det lyder ihvertfald hyggeligt
jeg glæder mig til at høre hvordan projektet kommer til at gå.