Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Se mine sebright kyllinger  (Læst 3512 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #15 Dato: 05 Maj , 2010, 17:50 »

Du kan tro, at min brahma blev glad for de fine æg, jeg hentede hos dig den anden dag. Nu venter jeg spændt på, om der kommer små marankyllinger :)

Det er jeg glad for at høre! Håber du får heldet med dig, og at de klækker bedre under en høne, end i maskinen!
Mvh Marianne

Susanne

  • Gæst
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #16 Dato: 05 Maj , 2010, 19:38 »
Nøjj hvor er de bare fine. Som taget ud af en disneyfilm - både kyllinger og voksne /o

Den slags har jeg aldrig set før.

Stort tillykke med dem!   <I


Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #17 Dato: 05 Maj , 2010, 20:32 »
åhhh vidunderlige Spirhøns, nu er jeg misundelig, min Spir blev 6 år og var en fantastisk personlighed

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #18 Dato: 05 Maj , 2010, 20:59 »
åhhh vidunderlige Spirhøns, nu er jeg misundelig, min Spir blev 6 år og var en fantastisk personlighed



Ina, ham har jeg også været lidt inspireret af, selvom jeg ikke har ´kendt´ ham. Havde du også nogle damer? Fortæl, fortæl...  :D
Mvh Marianne

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #19 Dato: 05 Maj , 2010, 21:15 »
Nej jeg havde ingen piger, jeg fik ham som mikrokylling sammen med nogle silkekyllinger, og han blev bare hængende.
Han enedes i alle årene med de forskellige haner der har boet her, undtagen en sussex hane der forsøgte at tæve ham, den mistede hovedet, (dødstraf for at tæve Spir) ellers har han levet i fred og fordragelighed med alle høns og haner, han har passet kyllinger og skrukhøns med stor omhu.
Han bankede alle katte der kom for tæt på og alle havde stor respekt for den lille fyr.

Jeg har overvejet at have en flok, men beymre mig for om katten ville æde dem, eller orpingtonhanen træde dem, så jeg venter til jeg skal bo i et rækkehus eller på 4 sal med altan, så skal jeg have sådan en lille flok og ingen kat.... <H
« Senest Redigeret: 21 Juni , 2010, 21:29 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #20 Dato: 05 Maj , 2010, 21:42 »
Hvor er de bare smukke...  :o

Da jeg skulle have mine allerførste høns, havde sælger også en Seebright - det må have været en sølv sort sømmet. Jeg var helt solgt i den, men hun ville ikke sælge den. Jeg har tænkt meget på den siden, men den gang fortalte hun, at de var meget nervøse og flyvske... Er det også jeres opfattelse af dem??? Smukke det er de - og nuttede som små. Stort tillykke med dem... *p
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #21 Dato: 06 Maj , 2010, 23:20 »
Jeg vil sige at det tager sin tid at få dem tamme når de går frit som min Spir altid har gjort, faktisk gik der nok et par år før han holdt op med at sidde på taget af gåsehuset og råbe på mad, og begyndte at gå på jorden om fødderne på mig sammen med resten af flokken, så man kan vel nok sige at de er mere flyvske end de store tunge racer der ikke gider flytte sig.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #22 Dato: 07 Maj , 2010, 07:51 »
Jeg har tænkt at lave en voliere til dem til dagligt brug, og så må vi se hvor interesserede hunde og katte er i dem, ellers skal de selvfølgelig også ud. Det er kun fint at de kan flyve, de flyver vel ikke væk...  :)

Jeg vil dog prøve at holde kyllingerne håndtamme, foreløbigt myldrer de hen over mine hænder når der er noget godt at spise - uh, de er søde, de små  :-*
Mvh Marianne

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #23 Dato: 07 Maj , 2010, 09:02 »
Hanen er jo fræk og stor i slaget, Spir sad på bænken og når katten intetanende gik under sprang han i nakken på den, det gav stor respekt til den lille fugl.
Jeg forsøgte at forklare ham, at når man ikke er større end en solsort kan man ikke være så fræk, men han slap jo godt fra det  /o


Det er mere hønerne jeg kunne være bekymret for, jeg ved jo ikke hvor fredsomelige de er, og de letter ikke så hurtigt som solsorten.
Jeg håber du fortæller og viser billeder.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #24 Dato: 07 Maj , 2010, 09:30 »
Hej Ina,

Jeg glæder mig til at se de små vokse op til smukke små høns på størrelse med mine små duer  :D (ja, for jeg håber da også der er små høns imellem..) og en fiiin lille hane.

I skal nok få billeder :-)
Mvh Marianne

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #25 Dato: 07 Maj , 2010, 12:42 »
HVA SI'R DU, er de ikke større end duer?!?!?!?  :o

de er godt nok yndige som små og smukke som voksne. Jeg er som de andre også ret betaget.  :-*
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #26 Dato: 07 Maj , 2010, 12:49 »
HVA SI'R DU, er de ikke større end duer?!?!?!?  :o

de er godt nok yndige som små og smukke som voksne. Jeg er som de andre også ret betaget.  :-*

Nej, de vejer ikke mere end omkring 500 g levende vægt  ;D og æggene vejer omkring 30 gram.
Og så har de mørke øjne... elsker mørke hønseøjne  *p

Mvh Marianne

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #27 Dato: 07 Maj , 2010, 14:39 »
Prøv lige at nyde disse små hyggehøns  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=jHqcVv1LPNE
Mvh Marianne

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #28 Dato: 07 Maj , 2010, 17:49 »
Jeg vil nu vove den påstand at de ikke er ligeså store som duer, i hvert fald ikke de duer jeg har gående på gårdspladsen. ;D
En stor solsort er mere størrelsen  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #29 Dato: 07 Maj , 2010, 21:37 »
Mine duer er meget små ...  ;D
Mvh Marianne