Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ja, jeg synes jo bare de er flotte  (Læst 68557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #30 Dato: 23 December , 2009, 19:14 »
Hej Jørn

Det har været et hårdt år for mig og familien.Derfor takker jeg Gud for jeg har min dejlige kone og mine dejlige Brahma.

Jeg håber en dag at kunne kalde mig en god husbond,søn,Præst,Brahma avler og måske en dag Fjerkræ dommer.

Det lyder måske lidt absurt for nogle men finder fred i en stille bøn eller når jeg beskuer mine Brahma.Især når man kæmper med store problemer i hverdagen eller Latinen  :)

Selv om jeg er kristen vil der altid være plads til en øl(eller 10  ;D ) og hygge  ;) igen er heldigvis perfekte.



Venlig hilsen Jesper

mvh Jesper

lugovets

  • Gæst
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #31 Dato: 23 December , 2009, 19:27 »


A.

 
« Senest Redigeret: 08 December , 2010, 16:27 Fra lugovets »

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #32 Dato: 23 December , 2009, 19:32 »
Ihhhh Jesper, jeg vidste ikke du var præst :) så er det jo dig jeg skal spørge når min kære datter stiller de store eksistentielle spørgsmål, vi er pt igang med børnebible x3 og hold da kaje jeg kommer på glatis af og til. "Hvem har født Gud, mor"  "Hvorfor skulle Samson dø" Hvorfor var Kong Saul en dårlig konge når nu det var Gud selv der havde valgt ham"  :)

JEg kender ikke til dine personlige problemer, men jeg nikker genkendende til din måde at finde lidt indre ro, jeg er ikke specielt troende i kirkelig forstand, tror på der er noget, jeg er bare ikke helt sikker på hvad det er, men jeg ynder en stille stund i fordybelse og det er også gerne hos mine brah....maraner ;)

Og husk vejen til at blive et bedre menneske er selvransagelse og selverkendelse :) og noget siger mig at det er du ret god til.

Knus til dig
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #33 Dato: 23 December , 2009, 19:52 »
Hej Jørn og Wanda

Jeres ord varmer mit hjerte dybt.

Wanda:Jeg er ikke præst endnu ,men vil kæmpe med alt hvad jeg har i mig for at blive det.Det glæder mig at din datter viser stor indsigt  :) Jeg skal nok prøve at besvare hendes spørgsmål (måske på en ny tråd  ;) ) Jeg har altid været af den mening at barne tro er et udtryk for en sand kærlighed til Gud  :) Tit når man læser Teologi kan tro tit blive omformuleret til en videnskab ,men til syvende og sidst er det et spørgsmål om kærlighed .Kærlighed til gud og alt hvad han har skabt  /o også sure gamle avlere som man kalder dem  ;D

Kærlige hilsner Brahma præsten

mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #34 Dato: 23 December , 2009, 20:03 »
Måske vi skulle holde forum uden for lige den snak ;) Selvom vi jo alle har godt af at tænke over eksistensen af og til. Men tror vi skal holde politik og religion ude af forum (men tør nu godt sige at jeg syntes vores statsminister er et skvat ) ;)

Jeg er sikker på at du bliver en rigtig god præst, en af den slags man betror sig til og en af den slags som gør kirken jævnbyrdig.  ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #35 Dato: 23 December , 2009, 20:09 »
Enig Wanda .Tilbage til emnet  /o
mvh Jesper

lugovets

  • Gæst
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #36 Dato: 23 December , 2009, 20:40 »
A
« Senest Redigeret: 08 December , 2010, 11:20 Fra lugovets »

Offline Anne Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • fokusfoto.dk
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #37 Dato: 28 December , 2009, 17:25 »
Det er skrækkeligt at se sådan et billede :o De er jo tarveligt, bekymrende smukke  *p Jeg er også faldet for Maran *e ....men vi må kun have 10 høns  :P
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #38 Dato: 28 December , 2009, 17:39 »
Maran er også superdejlige *p og æggene o la la *e
Så vidt jeg kan tælle i din underskrift har du da kun seks høns, så du kan da NEMT få nogle maran OG wyandotter også *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Anne Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • fokusfoto.dk
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #39 Dato: 28 December , 2009, 18:27 »
Vi har også de to kyllinger fra Lisbeth, som vores røde silkehøne passer så super flot. De er utroligt tamme og dejlige - tror ikke vi kan skille os af med dem.
For få måneder siden skulle jeg overtales til 3 høner - men jeg er altså blevet fuldkommen vild med de høns  *y
Jeg fik "Den Store Hønsebog" i julegave af min søn, og det har ikke gjort det bedre *f Der er dobbeltsømmet Barnevelder iøvrigt afbilledet sååååå smukt.
Jeg har i dag gjort hovedrent i hønsehuset, og selv det var s.. hyggeligt. Hønsene futtede rundt i haven og nød solen, spiste græs og legede at de kunne flyve(sænket hoved og baskende vinger i fuld fart over græsplænen) et SKØNT syn :D

« Senest Redigeret: 29 December , 2009, 05:16 Fra Anne Vibeke »
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

lugovets

  • Gæst
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #40 Dato: 28 December , 2009, 18:49 »
A.
« Senest Redigeret: 08 December , 2010, 11:09 Fra lugovets »

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #41 Dato: 28 December , 2009, 19:04 »
EJ Jørn.....vil du SÅ stoppe!!!!!  Jeg KAN ikke tåle at se den slags. Har jo en svaghed for både striber og Brahmaer.  Hvis du kommer til at smugle et par æg hjem af sådan nogle en gang, så er det sq lige før jeg fluks kommer til Lolland :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #42 Dato: 28 December , 2009, 19:05 »
@ Anne Vibeke. Håber at tillægge mig et stor flok store dobbeltsømmede barnevelderkyllinger i løbet af foråret, sååå. Bare skriv. Jeg bor på midtfyn, så vi er jo næsten naboer. Lokke lokke.  ;)(Synes også de bare er de smukkeste høns der findes). Regner med at købe mig en rugemaskine her i løbet af januar. Min gamle morfar på næsten 91 var meget rundhåndet med julegavepengene til børnebørnene i år. /o Han fik et billede af en hane jeg havde malet til ham. Det ønskede han sig. Til næste jul ønsker han sig et maleri af et klovneansigt. Godt gået og vældigt optimistisk af en mand i hans alder. Han har en stor plads i mit hjerte.
Hov. Kom vist lidt ud af tråden, men nogen ting må bare ud.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Ja, jeg synes jo bare de er flotte
« Svar #43 Dato: 28 December , 2009, 21:16 »
Hejsa Jørn og Wanda ;D

De er meget sjældne men kan fås i Holland  ;) Tror faktisk dyerne her er Tyske og til salg hvis ikke min hukommelse har svigtet mig helst er det Lars Krugs(flinker mand) ,og prisen er ca 60 euro.Jeg ved dog ikke om de stadig er til salg.

De er faldet ud af hans blå Brahmaer.Okay jeg er en Brahma nørd  ;D

Mange hilsner Jesper
mvh Jesper

lugovets

  • Gæst
A.
« Svar #44 Dato: 28 December , 2009, 22:14 »
A.





« Senest Redigeret: 08 December , 2010, 11:19 Fra lugovets »