Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så blev jeg indviet.  (Læst 1837 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Så blev jeg indviet.
« Svar #15 Dato: 05 Marts , 2008, 21:47 »
Det Christian snakker om er ikke selve senerne men at hver enkelt muskel (kødet) er pakket ind i noget der minder om en stor sene/hinde. Denne kan man ikke bare lige trække af eller ud.

Danny
Himlen bør altid være blå!

helle skøtt

  • Gæst
Sv: Så blev jeg indviet.
« Svar #16 Dato: 08 Marts , 2008, 10:35 »
Det Christian snakker om er ikke selve senerne men at hver enkelt muskel (kødet) er pakket ind i noget der minder om en stor sene/hinde.

Aha! Jeg troede, der mentes senerne... Jeg kan huske, ahem, altså ikke helt præcist, men var det ikke Christian, der foreslog, at man hakkede en kniv i lårene et par gange, og derefter lægge kødet i en marinade af citronsaft og honning? Det skulle mørne...
Altså, det har jeg prøvet nogle gange - aner ikke om det var med held - for så havde jeg skulle undlade at gøre det ved halvdelen, for på den måde at afgøre, om de uden behandlingen ville have været seje...
 ;)

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Så blev jeg indviet.
« Svar #17 Dato: 08 Marts , 2008, 18:54 »
For at gøre forvirringen komplet, så skriver jeg faktisk om både hinder, som Danny siger, men altså også om de sener, der er i lårene. Næste gang vi slagter vil jeg prøve det trick, som Helle anbefaler.

@Helle: Når du siger at du ikke ved om det var med held du forsøgte dig med "mit" trick, var det så fordi du manglede et dobbelt blindforsøg, eller fordi hanerne stadig var seje?
Med sommerlige hilsner, Christian

helle skøtt

  • Gæst
Sv: Så blev jeg indviet.
« Svar #18 Dato: 09 Marts , 2008, 10:31 »
Hmmm. Ja altså, jeg har kun spist godt kød. Så langt så godt. Men jeg har så nævnt ikke haft en nul-marineret naturel halvdel af lår at måle imod. Det kunne være man skulle prøve.
PS: Når jeg skriver 'knæ' mener jeg det led, hvor fjerene holder op og skællene begynder... Aahhh, kan godt se, at dén forklaring måske heller ikke er soleklar...