Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Huset er solgt - nu flytter vi på landet  (Læst 5242 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #150 Dato: 26 ſeptember , 2011, 22:28 »
@ Tanja.

Kønt er det ihvertfald ikke at se på. Og ja det kunne I sgu sikkert selv have lavet bedre.

Det lyder til at I har en del modvind stadigvæk.

 *k for snarligt skifte af vindretning  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #151 Dato: 27 ſeptember , 2011, 07:04 »
Sikke en gang klamp. Håber på medgang for jer
Tusind tak skal du have :D.

@ Tanja.

Kønt er det ihvertfald ikke at se på. Og ja det kunne I sgu sikkert selv have lavet bedre.

Det lyder til at I har en del modvind stadigvæk.

 *k for snarligt skifte af vindretning  :D
Jo, mange tak :D. Jeg satte vores advokat + den adm. direktør for firmaet på i kopi, på den mail jeg sendte til den sjællandske sælger for rytterlysfirmaet i går, og bad om svar på den fine rapport den byggesagkyndige har sendt til dem for en måned siden, men som de ikke har svaret på. Sjovt nok gik der kun 20 min. før jeg fik en mail retur fra sælgeren i en helt ny, uvant, sober tone <A. Han var helt uforstående overfor, hvorfor vi havde fået regningen for tagskaden, mens han desværre ikke havde en løsning på punkterne i rapporten lige p.t. Han kan slet ikke li' mig, og skriver konsekvent "Hej Lars" i alle e-mails, hvorefter jeg svarer og afslutter med "Venlig hilsen Tanja" - ren Gøg & Gokke! <H
« Senest Redigeret: 27 ſeptember , 2011, 07:08 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #152 Dato: 01 Oktober , 2011, 22:21 »
Han kan slet ikke li' mig, og skriver konsekvent "Hej Lars" i alle e-mails, hvorefter jeg svarer og afslutter med "Venlig hilsen Tanja" - ren Gøg & Gokke! <H

Tyder på at du har ham 'by the balls' (må man skrive det her?). Så du fører de videre forhandlinger. Selv om du helt sikkert drøfter det hele med Lars er det vigtigt at det er dig der fører ordet hvadenten modparten bryder sig om det eller dig. Lad ham bare få lidt sved på panden. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #153 Dato: 02 Oktober , 2011, 08:02 »
Tyder på at du har ham 'by the balls' (må man skrive det her?).

;D Jo, det tror jeg bestemt godt du må ;D! Jeg har ikke hørt mere fra dem siden, og da isolering, gips og filt er svært beskadiget af fugt, så tror jeg faktisk ikke de gider svare igen, før vi pudser en advokat på dem, og det ved jeg ikke lige om vi orker. Hele skidtet skal vel ned før eller siden alligevel pga. det klamps tømreren har lavet - man det kan jo tage flere år, før den tvist er vundet. Vi har desværre betalt langt de fleste penge til rytterlysfirmaet og det er nu dem der skylder os penge når skader og byggesagkyndiges honorar trækkes fra de 12.000 de har/havde tilgode hos os /d.
« Senest Redigeret: 02 Oktober , 2011, 08:12 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #154 Dato: 02 Oktober , 2011, 10:35 »
Tanja jeg forstår ikke I ikke sætter alle midler til, få pressen til at skrive historien, og gerne en tv dækning på en eller anden kanal, med lidt held, så er den til, som andre har sagt, klamhuggerne på tv2.
Det er jo netop fordi, andre som du giver op, at de kan fortsætte  og blive ved med at platte uskyldige mennesker.

Jeg ved godt at du bor i en lille by, og det er lokale håndværkere, jeg mener nu at tiden er inde til at strunte i det, og få rodet op i tingene, der er dog grænser for hvad man skal bruge sine surt opsparede mønter på at bevare, som det gode naboskab, man kan strække sig langt, men alt bør have en grænse, og den ville jeg personligt mene er langt overskredet, I har været ufatteligt tålmodige, men det koster jo en formue at være så rar  *b
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

  • Gæst
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #155 Dato: 02 Oktober , 2011, 11:32 »
Ja, jeg vil osse mene at det "gode naboskab" er ødelagt for længe siden...

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #156 Dato: 06 Oktober , 2011, 18:56 »
Tak Ina og Karina. I er nu søde /o. Ej, jeg gider altså ikke i fjerneren, og det er slet ikke sikkert TV synes der er kød nok på vores sag. Vi har endelig fået en regning fra tømreren, og den er røget videre til advokaten. Tømreren mener at have brugt 632 timer på at sætte 2 limtræsspær, isolering, gipsvægge og gipsloft op :o.

MEN venner... Se nu her... Det går da i den rigtige retning. Der er stadig meget der mangler, men nu kan vi da bo i huset, og en dag bliver det bare rigtig godt. Her er vores nye stue og nye køkken og huset der er ved at blive malet :D. Før var køkkenet 10 m2 og stuen var blot en udestue uden isolering og hvor gulvklinkerne var lagt direkte på jorden. Billede 4 viser stuen efter udgravning af gulvet, så der er sket en del siden ;).

Vi klarer os nu med et lånt sofabord (sådan et flot retro et med gule og brune fliser), en gammel sofa, min far's moster's (!) udtræksborde, lidt malerier fra genbrugsen og så de gamle bogreoler. Spisebordet er jo ødelagt lidt af flyttemændene, så det står uden den flotte porcelænssokkel, og stolene er nogle der skulle være smidt ud, men de bliver nu brugt ind til vi får råd til at købe nogle nye. Det virker!  :) :)

Stuen skulle godt nok have set helt anderledes ud i skråvæggene/ovenlyset, men det gik jo så galt for vores tømrer der ikke kunne læse arkitekttegningen ::).
« Senest Redigeret: 06 Oktober , 2011, 19:00 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #157 Dato: 06 Oktober , 2011, 19:43 »
Jeg syntes nu ellers at du har et lækkert hus Tanja! ;) Indretning fejler da heller ikke noget, der kunne jeg godt vende mig til at bo ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #158 Dato: 07 Oktober , 2011, 11:16 »
Jeg er nu ellers sikker på at du ville tage dig godt ud på TV Tanja, men jeg kan da se at der er løbet en del vand i stranden efterhånden som tiden er gået, og det ser jo godt ud, så du må lad advokaten tage sig af det han kan, og så nyde at du endelig har fået en stue.  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn