Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stalddørssalg-Vanvid! (Ændret overskrift fra "Jer, der sælger æg...") Update #91  (Læst 5956 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Der er da heller ingen af de der får eller beder om en bakke æg, der er et øjeblik i tvivl om at det er på eget ansvar, at spise dem, så der er vel intet nyt der, som det er nu kan man stille mig til ansvar for min nabos død hvis man da kan bevise at det er mine æg der er skyldige i en salmonella infektion.
Et eller andet sted er det egentlig fuldstændig ligegyldigt, for det er jo ikke forbudt at forære en bakke æg væk, og nu er der ikke nogen der skal fejlciterer mig for at sige jeg er ligeglad med om min nabo falder død om af at spise mine æg for det er ingenlunde tilfældet.  :o



Du rammer hovedet på sømmet! Som lovgivningen er nu er det faktisk ikke tilladt for dig at forære en bakke æg til din nabo - dine æg må udelukkende bruges i din egen husholdning - og det er sg* da forkert!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Og i grunden er det ansvar ikke spor anderledes end nu, for kun med pasteuriserede æg kan man vre 100 % sikker på at de er salmonellafri  <A

Jeg læste et sted, at pasteuriserede æg med stor sikkerhed HAR indeholdt salmonella eller andet "snavs", og at man med pasteuriseringen har sikret at bakterierne er døde. Årsagen til dette er, at en æggeproducent, der har fået konstateret smitte, jo stadigvæk producerer tonsvis af æg hver dag, også mens smitten ikke er slået ned, og derfor har man fundet ud af en "smart" måde at anvende æggene på, så de ikke går til spilde...

Det er vel sikkert nok alligevel, men lidt ulækkert, synes jeg!  :-\


Og jeg kan ikke finde min kilde, øv, så der er en vis risiko for at det er en "and"...
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
@Christian

I teorien kan det jo godt passe, for hvis man sælger til dem der laver æggepølser, der er æggene jo pasteuriserede, og kan man ikke sælge til markedet, kan man jo sælge til disse fabrikker.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Enig. Det lyder ganske troværdigt. 'Industrien' vil jo nødigt lade noget gå til spilde.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
For mange, mange år siden så jeg en udsendelse, det bl.a. handlede om pasta; de "æg" der blev brugt til pasta var de æg, der var sorteret fra ved lysning, så blev skidtet lige siet, så der ikke var "klumper" i.

Vi holdt op med at spise pasta med æg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
HOLD da kaje manner.... her er man væk i en uge og så har I formået at bringe fjerkræavl og æggesalg problematikken frem til en landsdækkende historie og debat....
HVOR ER I SEJE
HAr ikke nærlæst alt, har stadig travlt med at trykke på stikkontakter og trække ud i toilettet efter en ugen uden strøm og luksus ting som træk og slip og vand i toilet ;) Men det ser jo ud til at I har gjort en masse fantastisk benarbejde :)

Jeg er stolt af at være medlem af så driftigt et forum :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...

Citér
Jeg er stolt af at være medlem af så driftigt et forum :)


Lige mine ord Wanda  *p *p

Skøøønt, når vi står sammen, med Finn som BAS i baggrunden  *f *f TAK FINN


Jeg fiksede lige din quote /Marianne - moderator
« Senest Redigeret: 01 August , 2009, 12:49 Fra Marianne Vedel »
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk