Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og det er ganske vist...  (Læst 10605 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #30 Dato: 27 April , 2009, 08:01 »
Respekt!

Det er lidt det samme som når byboer flytter på landet og klager over gyllelugt. BLIV DOG I DIN EGEN HØNSEGÅRD. ;)

Offline LouiseK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #31 Dato: 27 April , 2009, 08:46 »
Wauw det er virkeligt godt formuleret........ <M


Louise

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #32 Dato: 27 April , 2009, 08:48 »
Vi bor gudskelov også ude midt i majsen ..... men med de skønneste mennesker bosat i spredt fægtning i nærområdet. Så ingen nabostridigheder her. Har til gengæld et vennepar der bor i et kvarter hvor både de og alle de andre "gamle" naboer afventende følger udviklingen af et stk nytilflytterfamilie.
Umådelig mange episoder er allerede opstået på initiativ af den nye familie ...men EN synes jeg er særlig sigende.

Manden i den nye familie henvender sig til en af naboerne på vejen for at spørge pænt om de vil holde øje med deres nybyggeri mens de er borte en weekend. Det vil naboen da gerne. Manden lægger så mærke til at den hjælpsomme nabo ikke har installeret nogen form for tyverialarm i sit hus. Da han selv arbejder inden for dette område begynder han at argumentere for brugen af tyverialarm. Dette resulterer i en direkte skideballe til den ellers hjælpsomme nabo over manglen på dette. FLOOOT....... med hvilken entusiasme er det så lige der bliver holdt øje med hans hus DEN weekend. Han kan sq da bare sætte en af sine egne uundværlige alarmer op !!!!

Dette er kun een ud af mange episoder hvor den nye families eneste kommunikation med de gamle naboer begynder eller resulterer i brok.....og så den uforskammede af slagsen.

Og hvorfor flyttede de egentlig ...joooooo de havde bøvl med naboerne der hvor de boede før !!! Wonder hwy  ::)
Med venlig hilsen Søs

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #33 Dato: 27 April , 2009, 09:15 »
Hvor er det - på godt jyst - skidetræls med så indskrænkede mennesker til naboer. Men til gengæld en virkelig flot og værdig måde at behandle klagen på, især fra jeres men også fra kommunens side. Stort kus til både dig og din kære husbond. *h

Jeg har påbegydende problemer af samme art - dog slet ikke i samme nedrige omfang. Heldigvis. Vores naboer synes hønsene er hyggelige og søde selvom hanen galer. Vores nabos nabo er dog ikke helt vild med hanens galen. Ha har endnu ikke klaget, men flere gange over for vores nabo fremført at den hane dog galer meget og om de ikke kan høre det. Det kan naboen ikke, siger de. *e Det er jo også træls for ham at han ikke kan få dem med på det. ::) Han har dog - grundløst - mange gange overfust vores fælles nabo for larm med græsslåning, så hun begyndte at græde. Det skal lige siges at hans egen have ligner noget der er løgn. Så det er vist ham der har et problem med alt og alle. Jeg ved ikke helt om jeg skal lade ham være eller "kvæle ham med charme" og give ham en bakke med fine små silkeæg. Min mand mener vi skal lade ham komme hvis det er så stort et problem at han vil klage.

Hvorfor kan man dog ikke bare have lov at være forskellige og have naturlige og sunde dyr på sin grund uden en masse bøvl. Pøj-pøj med "sagen" fremover OG med hønsehusbyggeriet. Det bliver da spændende.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #34 Dato: 27 April , 2009, 09:44 »
Jeg besøgte forleden en mand i Rødby, som købte kyllinger af mig sidste år.

Han havde lige slagtet sine sidste 2 haner, for der havde været en nabo, som fortalte ham at der var en anden nabo, som var begyndt at gå rundt for at indsamle underskrifter mod hanegal.

Folk er sgu smålige, jeg mener jeg overnattede en weekend på Frederiksberg i KBH hos en veninde og hold da op en larm, der er i en by  >:(
For det sidste var væggene tynde i lejlighedskomplekset, så jeg kunne snilt hører de forskellige små ungers tuden/råben, for det andet var der meget livlig traffik og til sidst, ja så var der en nogle mennesker på gaden, som råbte og skreg til ca. kl.  2- 3 stykker.

Hold da op, hvor jeg savnede mine haner og mine Svanegæs, for dem kan jeg snilt sove fra  ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #35 Dato: 27 April , 2009, 10:12 »
I sådanne tilfælde ville jeg IKKE gå på offensiv med æg eller lign. de må klare sig med det der kan købes i diverse supermarkeder

@Lene

Det er sørgeligt at man på grund af frygt griber til "selvtægt"

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #36 Dato: 27 April , 2009, 10:27 »
Også lige et stort RESPEKT herfra. Det har I klaret rigtig flot. Det er trist at se den stigende tendens der er for at klage sig over alt og alle. Mange mennesker kan ikke se det posetive i noget, også skal det gå ud over andre. Måske lykkepiller skulle sælges som håndkøb.....
Hilsen Vinni

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #37 Dato: 28 April , 2009, 18:11 »
Så er der lige en lille udvikling i sagen.
Kommunens mand har meddelt at han gerne vil komme og besigtige forholdene på torsdag.
Men nu er det jo sådan at her er jo ikke nogle forhold pt. For byggeriet påbegyndes først i morgen.
Det gør ikke noget, sagde manden, hvis bare at han kunne se hvor vi havde tænkt os at sætte hjørnestolperne til hønsehuset.
Han sagde at det var mest en form sag for han havde faktisk tænkt sig at afvise naboens klage ! 

*d   sådan gør jeg lige nu...

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #38 Dato: 28 April , 2009, 18:52 »
SÅ KAN DE LÆRE DET, KA' DE *y

Hvor er det FEDT!!! Stort tillykke og en lille  *d fra mig  ;)
Skal der ikke "knappes" en flaske vin op i aften???

Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #39 Dato: 28 April , 2009, 19:02 »
Har i hørt noget fra naboen efter jeres brev til dem?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #40 Dato: 28 April , 2009, 19:17 »
Nej slet ikke, det tror jeg faktisk heller ikke at vi gør.
Vi er og bliver mærkelige og tarvelige i og med at vi tillader os at holde høns.

Vi fejrer det med en stor lækker lammesteg....
Vejen til mit hjerte går vist igennem min mave... *f
« Senest Redigeret: 28 April , 2009, 19:19 Fra Lene, Rungsted »

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #41 Dato: 28 April , 2009, 19:19 »
SÅDAN!!! ;D
Og Lene du må se yndig ud når du  *d sådan  ;) men dans for pokker  :D ;D

Og ja hvad har naboen sagt til brevet  ???
Synes da egentlig du skal inviterer dem over til en kop kommunal-godkendelse-kaffe her på torsdag, så kan de jo også hører fra hestens mund at det er HELT OK I holder høns  8) *y

Måske du skal nævne at du også vil holde  <F bare for fredens skyld  ;) (nå men der er nok helt andre regler for duehold  ;))

Endnu engang må jeg bøje mig i støvet for jeres måde at håndtere sagen på  <I - jeg ville nok være det man kalder langt mindre diplomatisk...
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #42 Dato: 28 April , 2009, 19:23 »
Faktisk en god ide lige at smide en lille seddel ind til naboen om hvornår kommunemanden kommer.......så har de da enhver mulighed for at fremlægge deres sag...og evt en basis for begyndende kommunikation ...og SÅ er resten vitterlig op til dem.
Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #43 Dato: 28 April , 2009, 23:47 »
Der har ingen reaktion været fra naboen på brevene de har fået fra os.
Mht. at gøre naboen opmærksom på det forestående kommunale besøg, så syntes jeg ærlig talt at vi har rakt hånden nok ud. Bolden ligger på hendes bane halvdel.
Hvis hun er interesseret i at komme at se forholdene er hun velkommen til at spørge mig og jeg lover at svare pænt !
Sagen er for hendes vedkommende garanteret heller ikke slut. Heller ikke med en afvisning fra kommunen...
Hendes klagebrev slutter med ordene: "Da vi helst vil undgå at involvere vores advokat, anmoder vi jer om at sørge for at hønseholdet bliver nedlagt med øjeblikkelig virkning".

Så advokaten bliver nok kørt i stilling.

Jeg syntes at jeg altid er så flink ,nogle gange for langt hen af vejen.
Tror desværre at hun er udenfor både pædagogisk og terapeutisk rækkevidde.
MVH Lene
« Senest Redigeret: 28 April , 2009, 23:55 Fra Lene, Rungsted »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #44 Dato: 29 April , 2009, 06:34 »
Mon ikke advokaten snakker hende til fornuft? Selv en advokat må da kunne se at det er en "lost cause" ved første øjekast!
Men selvfølgelig får advokaten sine penge ud af også "lost causes". Så der er andre interesser, der spiller ind.
Det kan jo også være de bare har skrevet det om advokaten som en trussel.
Selv den dygtigste advokat kan jo ikke ændre på loven.
 *k *k *k *k *k *k *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk